Blaasontsteking... ik word er gek van

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odatje

Blaasontsteking... ik word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 08:38

Hoi Bokkers,

Zoals de titel al zegt..
Blaasontsteking ;(
Ik heb hier helaas erg veel last van, en word er gek van!
Al veel dingen waar ik me aan houd om het te voorkomen maar toch blijf het terug komen (wel minder vaak)
Ik drink iedere dag al 2 bekers cranberry sap, ga voldoende naar het toilet, ik drink voldoende..

Herkent iemand dit, of heeft er iemand tips?

Splash_

Re: Blaasontsteking... ik word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:47

D-mannose van www.schoneblaas.nl wondermiddel! Ik heb een periode gehad dat ik elke maand aan de antibiotica zat. Na een paar keer D-mannose te hebben gebruikt nooit meer gehad. Als ik het voel opkomen gebruik ik een dagje weer die poeder en dan zet het niet door.

Heb het aan meerdere mensen geadviseerd en die waren er allemaal super blij mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:21

Plassen na de seks.
Hoe houdt jouw vriend/man zich schoon van onderen?
Heb je al een tijd deze vriend/man of nog niet zolang?
Anders een tijdje met condoom vrijen en kijken of het beter gaat.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:26

Inderdaad na de sex goed plassen en van voor naar achteren afvegen.

Heeft je DA je urine al eens op kweek gezet? Het kan zijn dat er na een antibioticakuur toch heel ietsje aan bacteriën achterblijft waardoor je snel weer een blaasontsteking hebt. Dus kweek laten maken, gericht antibiotica voor laten schrijven en lang genoeg doorslikken zodat alles ook echt dood is, dit kan soms wel 10 tot 14 dagen duren!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:26

Bij mij bleeek mijn urinebuis te smal waardoor ik niet goed kon uitplassen. Deze is opgerekt, lange antibioticakuur gehad en nu sinds jaren klachtenvrij. Laat je dus doorsturen naar Uroloog.

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 10:34

Suzanne F. schreef:
Plassen na de seks.
Hoe houdt jouw vriend/man zich schoon van onderen?
Heb je al een tijd deze vriend/man of nog niet zolang?
Anders een tijdje met condoom vrijen en kijken of het beter gaat.

Wij hebben nu al 3 jaar een relatie en met de hygiëne zit het goed bij ons beide gelukkig :)

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 10:35

Splash_ schreef:
D-mannose van http://www.schoneblaas.nl wondermiddel! Ik heb een periode gehad dat ik elke maand aan de antibiotica zat. Na een paar keer D-mannose te hebben gebruikt nooit meer gehad. Als ik het voel opkomen gebruik ik een dagje weer die poeder en dan zet het niet door.

Heb het aan meerdere mensen geadviseerd en die waren er allemaal super blij mee.

Bedankt hier ga ik is even naar kijken!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:44

Odatje schreef:
Wij hebben nu al 3 jaar een relatie en met de hygiëne zit het goed bij ons beide gelukkig :)

Maar je hebt niet sinds 3 jaar last van blaasontsteking?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:44

Zorgen dat je voldoende vitamine C binnenkrijgt! Bij mij kwam het ook zeer regelmatig terug, ondanks ctanberrytabletten..
Nu ik zorg dat ik voldoende vit C binnen krijg ben ik al een aantal maanden ontstekingsvrij.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:48

Ik had hier ook jarenlang last van. Steeds weggestuurd met een kuur voor 5 dagen (furabid) maar ik bleef last houden. Ze wilden het niet op kweek zetten omdat bij de gewone testen mijn urine schoon was. Toen bij huisartsen post gevraagd om een andere kuur. Toen kreeg ik Amoxilinne Clavulaanzuur. En nu al bijna 3 maanden ontstekingsvrij.
Heb wel weer contact met HA gehad en hij vond het toch slim om naar een uroloog te gaan.
Alleen zie ik dat niet zo zitten omdat je dan ongetwijfeld je kleren uit moet doen en wie weet wat ze daar down under nog meer gaan doen.
Maar ander kuurtje kan dus wonderen doen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:00

Bij mij bleeek mijn urinebuis te smal waardoor ik niet goed kon uitplassen. Deze is opgerekt, lange antibioticakuur gehad en nu sinds jaren klachtenvrij. Laat je dus doorsturen naar Uroloog.

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 12:03

Suzanne F. schreef:
Odatje schreef:

Maar je hebt niet sinds 3 jaar last van blaasontsteking?

Nee dat heb ik al langer

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:05

Overhygiëne werd bij mij juist ook genoemd als boosdoener. Wel altijd uitplassen na de sex hoor!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:17

...en soms is de oplossing voor slijmvliesproblemen: via gerichte darmflora preparaten je immuunsysteem sterker maken.
En D-Mannose is goed spul, het is van een serie serieuze merken op de markt.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:21

Ja allemaal goede tips, maar als je er echt heel gevoelig voor bent is mijn ervaring dat niets echt helpt.
Cranberrypillen, d-manose, koemis koetjing thee (of hoe je het ook schrijft...) op tijd naar de wc en goed uitplassen, van voor naar achter vegen, altijd katoenen ondergoed en geen strings, sex met condoom, altijd beiden vooraf en nadien douchen.
Bij mij is het wel begonnen sinds ik met mijn vriend ben trouwens, maarja na 9,5 jaar doe ik hem ook niet zo snel meer weg om zo'n reden :+ .
Jaren geleden naar de uroloog geweest. Allerlei onderzoeken gehad (de meeste waren niet vervelend hoor, alleen de cytoscopie is even niet zo leuk), maar geen baanbrekende dingen gevonden. En dat schijnt in de meeste gevallen zo te zijn.
Sindsdien heb ik ab thuis wat ik als onderhoudsdosis na de seks of op kritieke momenten (vlak na menstruatie) mag nemen, volgens de uroloog was de kans op resistentie met deze methode nihil.
Heel blij ben ik niet met al die rotzooi steeds in mijn lijf, maar tot nu toe echt het enige dat helpt. Heeeel af en toe glipt er nog eentje tussen door.
Ik wordt er ook altijd meteen erg ziek en ellendig van, dus ik ben ook echt wel blij dat dit het allemaal onder controle houdt, maar ideaal is het ook niet.
Ik had nog hoop dat mijn bevalling mijn redding zou zijn. Je hoort vaker dat vrouwen nadat ze kinderen hebben geen last van bo meer hebben. Maar helaas sindsdien toch weer een paar keer raak. Pech...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:29

ik hoorde laatst in een cursus dat het goed is om elke dag een glas 7up te drinken, schijnt erg goed te zijn en goedkoper dan cranberry!