Erge keelpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Erge keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:24

Helleu,

Vrijdagavond kwam er een fikse keelpijn opzetten en die is helaas alleen maar erger geworden..
. Vorige nacht ongeveer 5 uur slaap gehad (ik heb er echt 9 nodig) en nu voelt het weer alsof het zo'n gevecht gaat worden.

Ik ben ook benauwd af en toe, vooral wanneer ik ga liggen. Slikken doet verrekte veel pijn en hoesten of zelfs ademen is gevoelig. Gisteren trok de pijn ook een beetje richting mijn oor.

Ik ben momenteel beste vrienden met honing en thee, maar helaas is dat maar tijdelijk. Ik vind het gewoon onwijs vervelend dat mijn nachtrust er zo onder lijdt.

Iemand tips voor langdurige verlichting haha? Ik slik paracetamol maar dat is ook erg pijnlijk en doet niet veel. Andere pijnstilling is ivm andere medicatie helaas niet echt een optie.

Groetjens

san4nie

Re: Erge keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:30

2 paracetamols tegelijk, oplossen in iets is minder moeilijk om door te slikken. Wel smerig ;( verder, neusspray en oordruppen. Ik heb ook wel eens gorgelen met zout water gehoord, dat dat zou helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:33

Bedankt voor de tips. Neusspray doe ik liever niet, mijn neus zit ook niet verstopt oid. Ben helemaal niet verkouden oid, keelpijn is zelfstandig gekomen :+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:49

Wel oppassen als het richting je oor trekt, die holtes kun je met neusspray ook open houden. Het is niet fijn, maar helpt vaak w goed.
Ik heb het ook een paar dagen gehad, is nu zo goed als over. Even rustig aan doen helpt ook altijd ;)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 01:54

Heb het hier nu ook zitten. Strepsils werken voor mij nog steeds het beste, werkt helaas maar kort, maar het verdoofd je keel wel eventjes. Als ik echt niks in huis heb van medicatie helpt ijsjes eten ook nog wel eens!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 02:19

Manuka-honing doet wonderen. Wel een beetje een goede uiteraard. Helaas zijn die behoorlijk duur. Een theelepeltje in je mond en de ontsteking verdwijnt waar je bij staat. ;)

Alleen kun je het niet in je thee doen. Dat wordt de honing verhit en verliest het zijn werkzaamheid.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 03:42

Holla at your girl
Ook die keelpijn hiero, vandaag ziek thuis gebleven (paardjes ook afgezegd boehoe snik snik)
Wonderbaarlijk genoeg is het nog niet overgegaan in hoesten, dus ben benieuwd hoe het verder uit gaat pakken. Ik ben in ieder geval ook nu net weer wakker geworden, bluh.
Strepsils zijn ook mijn beste vriend. En ik heb net een stevige neut (of ehh 2 oh nee 3 oeps) achterover geslagen. Ik weet niet of dat tegen de keelpijn helpt (vast niet, en vast ook niet bevorderlijk voor wat dit virus ook is) maar ik kan wel weer enigzins verdoofd verder gaan slapen nu :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 04:54

Hier ook de zelfde keelpijn, die trok gisteren ook door naar mn oren.

Ik heb geen oplossing voor je. Misschien langs de dokter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 06:23

Hier ook iemand met keelpijn. Ik denk dat het bij mij gekomen is omdat we de afgelopen 2 weken een verbouwing in huis hebben gehad, waardoor we veel last hadden van tocht en stof. Ik heb enorm gevoelige longen en ben dan snel de pineut.
Bij mij helpt het om simpelweg goed aan te kleden, veel thee/warme dranken te drinken en soepjes te eten, dagjes binnen blijven en 's nachts onder een dik dekbed te slapen.
Ik ben inmiddels redelijk van de keelpijn af, maar nu ook snipverkouden. Niet erg fijn wanneer je over 2 weken gaat trouwen :+

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:12

Stukje rauwe gember fijn kauwen zou ook helpen hoorde ik van de week. Brand je de b*k uit, maar daarna ben je van je keelpijn af werd mij verteld.
Ik heb het nog niet geprobeerd (nog geen keelpijn gehad dit jaar) maar ik ga het wel proberen als ik er ook last van krijg.
Keeltabletten als trachitol, strepsils etc. doen bij mij niet veel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:13

Ik ga van gember echt serieus over m'n nek :=

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:14

Strepsils slikken en lekker in bad gaan stomen.
Had het gisteravond ook, niet zo 'pijnlijk' als jou als ik dit zo lees, maar het was wel een hele opluchting en heb prima geslapen. (sliep al 2 dagen slecht door opkomende verkoudheid.)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:16

Ik weet dat als ik keelpijn heb ik altijd verkouden ga worden. Kan het dat ook zijn? Zodra ik verkouden ben is de keelpijn trouwens weg (alleen dsn komt de snotneus en het hoesten *zucht*)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:17

Ik kom net bij de dokter vandaan en heb een beginnende longontsteking in mijn linkerlong. Awesome :=
Met een weekje moet het gelukkig over zijn :) Gelukkig valt het mee!
Ik heb ieder jaar wel een paar keer longontsteking en had twee jaar geleden een dubbele, dus dit is peanuts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:17

Allemaal bedankt voor de reacties!
Inmiddels is de verkoudheid dus wél doorgebroken :') Maar keelpijn is nog vrolijk aanwezig.
Gorgelen met zeezout was verschrikkelijk _O- Thee met honing blijkt vooralsnog het beste te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:17

Bambolina schreef:
Holla at your girl
Ook die keelpijn hiero, vandaag ziek thuis gebleven (paardjes ook afgezegd boehoe snik snik)
Wonderbaarlijk genoeg is het nog niet overgegaan in hoesten, dus ben benieuwd hoe het verder uit gaat pakken. Ik ben in ieder geval ook nu net weer wakker geworden, bluh.
Strepsils zijn ook mijn beste vriend. En ik heb net een stevige neut (of ehh 2 oh nee 3 oeps) achterover geslagen. Ik weet niet of dat tegen de keelpijn helpt (vast niet, en vast ook niet bevorderlijk voor wat dit virus ook is) maar ik kan wel weer enigzins verdoofd verder gaan slapen nu :+

Werkt ontsmettend toch?! *\o/* _O-

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:24

Hier vorige week en van t weekend ook flink keelpijn gehad, sowieso behoorlijk ziek geweest met ruim 40 graden koorts. Nu alleen nog wat verkouden.

Als ik ga slapen pak ik altijd een honing dropje in m'n mond, die stop ik dan in m'n wang waardoor ik er niet in kan stikken haha. Dat werkt wel een beetje. Dropje wordt helemaal zacht en dat helpt goed tegen de keelpijn. Verder inderdaad strepsils en e zwarte antaflu!