Koud. Niet meer warm te krijgen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Koud. Niet meer warm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 21:49

Hoi Bokkers,

Na best veel op google te hebben gekeken heb ik de ultime tip nog niet gevonden...
Wat mij dwars zit is dat ik het gewoon koud heb en vaak ook extreem koud. Overdag kan ik mij daar redelijk tegen kleden en loop alweer 1,5 maand in mijn winterjas.

Maar wat mij het meeste stoort is het koud zijn 's avonds in bed, waardoor ik dus gewoon niet meer in slaap kan komen omdat ik het zo ontzettend koud heb. Ik slaap inmiddels onder mijn gewone 4 seizoenen deken, een bedsprei die redelijk zwaar is en nog een zomer deken daar boven op. Ik heb een pyjama aan maar verder ook niks. Ik douche vlak voor het slapen gaan vrij warm maar toch heb ik het weer vrij koud daarna (vooral mijn voeten)

Ik heb zo veel geprobeerd, met een kruik bij mijn voeten, wat fleece kleding aan maar dan drijf ik midden in de nacht mn bed uit wat dus het vervolg is kleding uit en in een nat koud bed, en noem zo maar op. Ik weet het niet meer :')

Wie oh wie heeft de gouden tip? En ben ik nou de enige die het zo koud heeft :+ ?

NoName126

Re: Koud. Niet meer warm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:51

Je bed lekker voorverwarmen met een electrische deken. En die dan uitzetten zodra je er in kruipt, of zodra je het licht uit doet.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:52

Je er overheen zetten!
Zorgen dat je genoeg slaapt en genoeg voedingstoffen in je lichaam hebt.
Ook optijd naar bed gaan is belangrijk voor je lichaam!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:52

Een elektrische deken met timer is echt de geweldigste uitvinding ooit. Zelf trek ik ook nog een fleecekleedje over mijn hoofd en slaapsokken aan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:53

Beweeg je wel genoeg en wat eet je op een dag?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:54

Eet je wel goed (en genoeg)?

1234321

Regelmatig sporten helpt ook erg goed.

kimberly1995

De hele dag door warm eten en drinken helpt ook. Dus voornamelijk thee, (verwarmende) kruidenthee. Soep, warme maaltijden, etc.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:55

Een texeler onderdeken op je matras leggen.
Of een oud dekbed.
Daar overheen doe je dan je molton en hoeslaken.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 21:58

Bedankt voor de snelle reacties!! Een elektrische deken is misschien toch ook wel te overwegen.

Op de reacties over mijn eet patroon en bewegen. Ik beweeg naar mijn weten voldoende, ik fiets naar de bushalte (5 min, heuvel op) door de stad fiets ik naar mijn school (10 a 15 min) school heeft voldoende trappen die ik elk uur op en neer loop (geloof me dat zijn er veel :') ) en ik rijd elke dag fanatiek paard. En 1 keer in de week fanatiek sport op school

Mijn eetpatroon is 's ochtends brood, tussendoortjes is een banaan en een appel, als ik thuis ben vaak brood of noodels en 's avonds mijn avond eten. Na het avond eten eet ik niet veel meer, wel eens een koek oid.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:00

Ik heb bijna altijd koude voeten en dan kom ik ook echt niet in slaap. Dus ik "moet" warme voeten hebben en dan heb ik het verder niet meer koud. Daar tegenover wil ik juist in een koele kamer slapen, omdat een warm hoofd ook weer tegen werkt :+ Ik wil ook geen dik dekbed hebben.

Voor mij is het probleem opgelost door een kruik bij het voeteind te leggen. Of inderdaad warm douchen.
Maar dat heb je al geprobeerd lees ik. Je hebt het ook over koude voeten, misschien wat minder dekbed/kleding en dan toch een kruik. Of dikke zachte sokken aan.

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:02

Heb je al eens je bloed laten prikken op schildkierhormoon? Als die afwijkend is kun je een heel groot assortiment aan mogelijke klachten hebben, sommigen hebben maar 1 of enkele klachten en aderen hebben last van heel veel. Altijd koud hebben is er een van.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:03

Naaoommii schreef:
Bedankt voor de snelle reacties!! Een elektrische deken is misschien toch ook wel te overwegen.

Op de reacties over mijn eet patroon en bewegen. Ik beweeg naar mijn weten voldoende, ik fiets naar de bushalte (5 min, heuvel op) door de stad fiets ik naar mijn school (10 a 15 min) school heeft voldoende trappen die ik elk uur op en neer loop (geloof me dat zijn er veel :') ) en ik rijd elke dag fanatiek paard. En 1 keer in de week fanatiek sport op school

Mijn eetpatroon is 's ochtends brood, tussendoortjes is een banaan en een appel, als ik thuis ben vaak brood of noodels en 's avonds mijn avond eten. Na het avond eten eet ik niet veel meer, wel eens een koek oid.

Probeer eens te kijken via de voedingscentrum app hoe je qua voedingstoffen en kcal per dag zit. Als ik te weinig eet merk ik dat gelijk, heb het dan 's avonds stervens koud.

Hete kruik is wel lekker, maar je voeten worden op de langertermijn alleen maar slechter doorbloed als je het vaak en heet doet.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:05

Naaoommii schreef:

Wow schrik van je eetpatroon. Dit is veel te weinig. En vind het niet gek dat je lichaam het niet warm krijgt. Daar heeft het niet eens energie voor.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:05

Ik lees even mee. Vaak als ik stil ga zitten in huis, om te leren, dan krijg ik het heel koud.
Zolang ik beweeg gaat het goed.

Ik ga dus overdag in mijn bed met tig dekens zitten leren. :+

Jolliegirl

Re: Koud. Niet meer warm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:08

Ipv heet, koud douchen savonds...
T is ff rot..maar t werkt wel...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:09

Er staat toch niet bij hoeveel ze eet? Misschien wel 1" sneetjes 's ochtends.

Ik zou eens naar de dokter gaan ts want dit is niet normaal. Sommige vrouwen hebben meer last van koude ledematen overigens, dat is een aandoening.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:10

Naaoommii schreef:

Hoeveel boterhammen eet je per keer en wat zit erop? Ik krijg het idee dat je gewoon te weinig caloriën krijgt op een dag.
Eet bijvoorbeeld 's avonds om 20.00 uur ofzo nog eens een bak volle yoghurt met muesli.

Houd eens een poosje bij wat je eet op een dag en wat je verbrandt. Ik gebruik daar de app van fatsecret voor:

http://www.fatsecret.nl

Succes

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:10

Of een half uur voor je naar bed gaat even een stuk flink wandelen zodat je spieren aan het werk zijn en dan even rusten en naar bed

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:11

Zorg in elk geval dat je warm bent voor je op bed gaat. Als je koud in je bed gaat, krijg je het ook niet warm.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:15

Elektrische deken is echt een uitkomst! Heerlijk voorgewarmd bed. En ik heb tegenwoordig én vriendlief die ik als verwarming gebruik (die heeft het serieus nooit koud) én poes die vaak lekker tegen mijn benen/voeten aan gaat liggen. En overdag ren ik ook de hele tijd met mijn dekentje/dekbed over me heen. Ik trek ook gewoon overdag mijn dekbed van het bed en sleep hem naar de woonkamer, anders krijg ik het soms niet warm... Iets met een slecht geïsoleerde oude woning
Hetzelfde probleem als Gypsy, zodra ik ga leren krijg ik steen, maar dan ook steenkoude handen/armen. Zelfde oplossing overigens, alleen dan meestal op de bank.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:18

In warm bad gaan/douchen voordat je naar bed gaat. Ik slaap in de winter altijd met een extra fleece dekentje onder mijn dekbed. Ik ben ook een koukleum.. Een warm bad of douche werkt heel goed voordat je naar bed gaat

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 22:19

Te weinig eten geloof ik eigenlijk niet veel van. Ik kan zelf slecht tegen weinig eten dan voel ik mij snel duizelig en misselijk. Dus dat zal het wel iet zijn. Ik zal mn eetpatroon iets uitgebreider vertellen.

's ochtends 2 broodjes vaak met kaas en net voor de middag vaak een broodje van de week bij de jumbo weg dat zijn vrij grote bollen met veel er op. In de middag eet ik dus fruit. Als ik een lange dag tot half 5 heb dan eet ik brood extra. Als ik thuis kom zo rond half 4/4 uur eet ik noodels of brood en tussen 6 en 7 mijn avond eten wat ook voor veel is. Ik zit de hele dag wel vol of in ieder geval goed gevuld, ik kan er niet tegen als ik hoger heb... dus ik geloof niet zo zeer dat ik te weinig eet.

Bedankt voor de site Marie111 ik ga het eens goed door lezen

Pantykous dokter vind ik nog net een stapje te ver. Want ik geloof prima dat dit opgelost kan worden, mij moeder heeft zo'n ziekte als ze het koud krijgt krijgt ze helemaal blauw/gele handen, voeten en word het hard (weet zo 1 2 3 niet hoe het heet maar zulke verschijnselen heb ik totaal niet. Dus zelf zou ik de HA niet zo snel bellen

Edit: Bedankt voor de reacties allemaal, kan er bijna niet tegen typen haha.

Edit: Grit ik vind me heel snel in jou terug, ik heb ook altijd liever een koude kamer dan warm, vooral omdat ik graag frisse lucht wil heb ik ook altijd beide ramen op een kiertje staan. Anders kan ik ook echt niet slapen.
Laatst bijgewerkt door Naaoommii op 05-10-15 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:19

Slechte tip, maar t helpt wel. Een borrel. Heeft met je doorbloeding te maken.
Als ik het te koud heb, pak ik mn borreltje. 2 slokjes en ik ben warm.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:19

Jolliegirl schreef:
Ipv heet, koud douchen savonds...
T is ff rot..maar t werkt wel...

Dit!!