Lichte hersenschudding?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Lichte hersenschudding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 20:54

Hoi Bokkers!

(Ik weet niet of mijn topic hier goed staat)

Vandaag ben ik thuisgebleven omdat mijn hoofd vervelend deed en ik amper een uur had geslapen.

De reden dat ik zo'n hoofdpijn had, alles soms even tolde en ik steeds rare en enge gedachtes kreeg is me niet helemaal duidelijk, maar ik heb zo mijn vermoedens...

Ik ben 15 en zit in de derde van het vmbo-gl, ik zit in een leuke klas, maar soms 'stoeien' we letterlijk met elkaar en we koten er dan ook vaak op los.
Vrijdagmiddag had ik weer eens een typische stoeibui met mijn beste vriend Quincy.
We hadden Biologie en onze docent had een gesprek met ons over de wiskunde leraar omdat onze wiskunde leraar het niet nodig vind om dingen te discussieren en bespreken in de klas, terwijl iedereen een onvoldoende had en wij dus echt wel een gesprek wilde.
We waren dus niet echt bezig met les en iedereeen was gezellig aan het praten en meneer deed zelf ook vrolijk mee, ik en Quincy dus half in vriendelijke stoeibui :')
Ik had de gum van mijn nederzittende gepakt en deze had Quincy afgepakt, waarna ik hem terug jatte en door het lokaal smeet (had meneer geen moeite mee, hij was zelf in gesprek wat ook nergens over ging).

Toen Quincy eenmaal de gum terug wilde gooien kwam ie nogal ongelukkig tegen mij lip, die ik wilde beschermen dus mijn armen voor mijn gezicht kruiste. Door het 'ontwijken' van de gum, wat niet lukte, deinsde ik naar achter en kwam met mijn hoofd tegen de muur.

En ja beste mensen, die is hard :+

Gelijk daarna lagen we weer helemaal in een deuk, het zou er vast grappig uit hebben gezien.
Even later proefde ik bloed en bleek ik dus mijn tand door mijn lip te hebben gekregen toen de gum tegen mijn gezicht viel.

De gum was overigens zo'n drie bij vijf cm groot, dus die kwam best hard aan.

Verder zijn we er niet op in gegaan en gingen vrolijk verder met koten, maar dan met een beetje hoofdpijn en een bloedlip.

Na Biologie hadden we pauze en ik had nog aardig last van mijn hoofd, dus ben niet zo druk bezig geweest als normaal.
Het grappige wat ik er bij wil vertellen is dat een van de meiden uit de klas Quincy die pauze een bloedlip heeft bezorgd dus toen waren we samen 'Verletzten' :')
Gym is verder prima verlopen, beetje headache maar dat maakt me vrij weinig uit.

Zaterdag en zondag heb ik doorstaan zonder al te veel hoofdpijn, al had ik soms nog wel een beetje een tollend hoofd, waar ik me uiteraard niks van aantrok.

Nu heb ik echter nog steeds een tollend hoofd en bonkt het soms ook als een gek.

Ben vandaag al ziek thuis gebleven omdat ik vannacht wat hallucinaties en nachtmerries heb gehad, dat concludeerde op ongeveer een uurtje slaap ipv zeven.

Nu heb ik mijn slaap ingehaald en ben vandaag chill de dag door gegaan, maar vraag me toch af of ik niet een lichte hersenschudding heb?...

Dat het dom is om zo te 'stoeien' en te 'koten' valt te begrijpen, maar ik geniet nog lekker van mijn laatste kinderjaren en daar doet mijn hele klas aan mee, wat natuurlijk hartstikke leuk is zolang ik er niet gewond van raak :')
Quincy is (zoals jullie wel begrijpen) een jongen is zo ie zo ruiger als de meeste meiden, maar dat maakt het juist zo leuk om elkaar zo uit te dagen, verder is hij gewoon een vriend dus behandelen wij elkaar helemaal niet voorzichtig, en dit soort dingen gebeuren wel vaker.

Ik hoef dus geen wijze les want ik blijf zo toch nog wel een tijdje doorgaan :Y)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Lichte hersenschudding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:40

Wat wil je dan wel? Wij kunnen niet door het beeldscherm zien of je een hersenschudding hebt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:47

Wat een lang verhaal :')

Mag ik het samenvatten als: ik heb een gum tegen mijn hoofd aangekregen en 2 dagen weinig last gehad en ik voelde mij op dag 3 niet zo lekker en nu ik mijn slaap heb ingehaald voel ik mij weer best oke?

Gewoon even rustig aandoen, niet achter beeldschermen kruipen als je hoofdpijn hebt (dus telefoon ook uit!) en lekker slapen.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 06:39

Hersenschudding lijkt me niet hoor, vaak ga je de volgende dag dan al kapot van de hoofdpijn, kun je geen licht verdragen en doen alle prikkels pijn aan je hoofd.

Je was dan echt niet naar school geweest, geloof me.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:15

Ik denk dat het wel meevalt. Als je echt een hersenschudding hebt merk je dat wel hoor.
Dan kun je ook niet rustig gymmen daarna.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 19:56

Amaranth7 schreef:
Hersenschudding lijkt me niet hoor, vaak ga je de volgende dag dan al kapot van de hoofdpijn, kun je geen licht verdragen en doen alle prikkels pijn aan je hoofd.

Je was dan echt niet naar school geweest, geloof me.

Ik ben dan ook niet naar school geweest :Y)

Bedankt voor de reacties, dokter op school zegt dat het wel degelijk een lichte hersenschudding is, en heb hem ook gevraagd waarom ik er een dag later pas echt last van kreeg :o

@vuurneon, ja klopt :D
Vind het leuk om alles te vertellen :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:19

Als je echt denkt dat je een hersenschudding hebt moet je als de wiederweerga achter je beeldscherm vandaag kruipen en je hoofd even wat minder prikkels geven.
Maar ik gok zo dat het wel mee valt. En van een hersenschudding krijg je geen hallucinaties.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:22

Is dit serieus?

Als je toch al weet van school dokter waarom dan nog topic openen met ellenlang verhaal?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 06:44

Gianti schreef:
Is dit serieus?

Als je toch al weet van school dokter waarom dan nog topic openen met ellenlang verhaal?

Omdat ik maandag doodziek thuis ben gebleven door slaap tekort, en niet wist dat de dokter op school me zou kunnen onderzoeken de volgende dag:)