Continu moe en futloos zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Continu moe en futloos zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 10:38

Excuses voor het lange verhaal alvast..

Beetje moeilijk om alles samen te gaan vatten en proberen zo helder mogelijk alles op te schrijven. Normaal kan ik al schrijvend mijn gevoel precies tot in de puntjes omschrijven maar de laatste tijd lukt ook dat niet helemaal meer zo als ik zou willen.

Al een hele tijd zit ik niet helemaal lekker in mn vel,van een meisje dat altijd vrolijk was ben ik naar een meisje gegaan dat van het ene uiterste naar het andere springt. Ook wel eens dagen of momenten dat ik me redelijk neutraal voelde maar nog altijd anders dan nu. Of ik was heel blij en gerust op alles of ik was me juist zorgen aan het maken en alles aan het overdenken en vooral vaak doemdenken.

Grootste factor van het denken was wel over mijn relatie. En van het ene op het andere moment leek er een knop om te zijn gegaan, het boeide me eigenlijk vrij weinig en waar ik eerst klampachtig bang was dat hij weg zou gaan of wat dan ook, had en heb ik nu in gedachten dat als dat zo is dat dan maar zo is. Ook zijn mijn verwachtingen zo ver geminderd dat ik ook niet meer teleurgesteld kan worden. Waar ik eerst bijvoorbeeld het al erg vond als ik een hartje stuurde en ik een ander soort smiley terug kreeg en ik me dan al druk liep te maken en al teleurgesteld was, heeft dat nu plaatsgemaakt voor een gevoel dat het me niet meer stoort. Hij ging 5 dagen met 2 vrienden naar Mallorca en vlak daarvoor boeide me dat ineens niet echt meer terwijl ik me normaal 5 dagen druk zou lopen maken en dacht eigenlijk dus vooral dat ik eindelijk de knop gevonden had om realistisch te denken en niet meer onzeker te zijn maar nu voel ik me al weken,of stiekem al toch veel langer, gewoon neutraal in alles. Kijk nergens meer echt naar uit en verheugen op iets doe ik ook niet meer.

Het meest schrok ik van mijn eigen toestand vanwege mijn werk..Ik heb nooit klachten gehad op het werk en altijd tevreden over me en nu stapelt alles zich een beetje op. Ik heb altijd wel eens een dagje gehad dat ik even geen zin had maar daarvoor rende ik de dag erna wel 3 keer zo hard om alles af te krijgen en zo is het normaal ook in het dagelijks leven thuis. Ik ben iemand die constant bezig is en moet zijn en de laatste tijd heb ik geen energie of fut om die stap extra te zetten.
Dacht aan een herfstdipje, vooral in combinatie met het feit dat ik al weken heel erg vermoeid ben en heel moeilijk wakker word en kan opstaan maar nu vraag ik me af of er niet iets anders zou kunnen zijn..

Mijn leidinggevende gaf aan dat het haar een slim plan leek als ik even een paar dagen vrij zou nemen en dat heb ik ook gedaan dus na morgen heb ik deze week vrij en het enige dat in me opkomt om te gaan doen is bijslapen want ben nu nog altijd moe terwijl ik al inmiddels 5 uur op het werk ben en dan normaal allang klaarwakker zou zijn. Op de planning staat sowieso laten bloedprikken bij de dokter maar vraag me af of het iets lichamelijks is of dat ik toch de andere kant op moet zoeken. Ik mis vast heel veel in mijn verhaal en belangrijke punten die ik vergeten ben maar vraag maar gewoon als je iets wilt weten.

Waarom ik dit topic eigenlijk geopend heb? Omdat ik twijfel of het echt iets is of dat het vanzelf over gaat. Ben iemand die eigenlijk alle problemen ontken aan mezelf en anderen en ga ook niet gauw naar de dokter maar word hier ook een beetje radeloos van want mijn relatie en werk lijden hier behoorlijk onder..

Storm

Re: Continu moe en futloos zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:29

Ik zou eerst eens bloed laten prikken om dingen uit te sluiten. Daarna kun je verder kijken, gebruik je bv de pil of andere hormonen? Slik je medicijnen? Hoe sta je er verder voor, heb je zorgen (geld, relatie, werk). Is er iets in het verleden gebeurd waar je nog mee zit?
Maar eerst bloed prikken, misschien heb je ergens een tekort waardoor je je zo voelt.
Succes!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:32

Misschien dat het bloedprikken meer duidelijkheid geeft :) een ander ding kan misschien ook het gebruik van de pil zijn. Ik kreeg veel vermoeidheidsklachten sinds ik met de pil ben begonnen. Werd er ook een heel ander mens van!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:39

Inderdaad eerst het bloedonderzoek afwachten. Maar wel vragen dat ze een uitgebreid bloedbeeld willen maken...dus incluus Lyme, Vit B en D in elk geval. Anders moet je tig keer terug om nog wat anders te laten testen...kan ervan meespreken :+
Komt hier niks uit en blijf je in dat gevoel hangen, dan toch misschien contact opnemen met een psycholoog en je verhaal voorleggen...
Succes!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 12:47

Verder alles eigenlijk oke, net verhuisd en dat heeft juist positief uitgepakt dat ik een eigen plek heb. Verder 2,5 jaar geleden mijn moeder overleden en verwerkt heb ik dat nooit maar dat betekent ook dat ik er nooit echt bewust aan denk dus daar kan het niets mee te maken hebben. Relatie wat moeizaam af en toe maar nu ik alles juist laat varen denk ik daar dus ook niet bepaald meer aan. Alles boeit me niet echt meer. Ga wel met bloedprikken aangeven dat ze dan inderdaad meteen uitgebreid onderzoek doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:52

Ik kreeg hetzelfde van het gebruik van de pil. Ik heb veel verschillende soorten geprobeerd, maar uiteindelijk weer dezelfde problemen. Ook zeker het overwegen waard om dat eens met de huisarts te bespreken.
Verder zou je magnesium bij kunnen slikken. Dat helpt bij mij ook heel erg.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:56

Naast je bloed na laten kijken zou ik hierover toch wel even een afspraak maken met de huisarts. De dingen die je omschrijft kunnen bijvoorbeeld ook van toepassing zijn op een burn-out, depressie en zo zijn er nog wat dingen te benoemen. Als ik het zo lees heb je best wat voor je kiezen gehad en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je door kan blijven gaan tot je lijf/ hoofd vanzelf zegt en nu gaat het niet meer. Bij mij bleek een paar maanden geleden dat ik problemen heb met mijn schildklier (veel te traag) en sinds ik daarvoor medicatie krijg voel ik me echt heel veel beter. Maar er was bij mij ook sprake van teveel stress zowel op het werk als privé. Alles kostte me dus energie en ik kreeg er geen energie meer bij, daar ben ik letterlijk op leeggelopen.
Laatst bijgewerkt door Lennox op 05-10-15 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:58

Onverwerkte dingen kunnen zelfs na heel lange tijd gaan opspelen...iets waar je op dat moment dan absoluut niet aan denkt, maar het onderbewustzijn is een krachtig en onvoorspelbaar iets.
Misschien in combinatie met je verhuis, ook al is dat op zich een heel fijn iets, brengt toch altijd een zekere vorm van stress mee, samen met de dipjes in je relatie kan dit wel een trigger zijn waardoor alles moeizaam gaat en de fut er wat uit is.

En inderdaad wat Lennox aanhaalt, op tijd aan de bel trekken, voor je lijf het doet ! Spreek helaas ook uit ervaring :(

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:33

Ik vind het niet gezond klinken als jij schrijft dat je echt teleurgesteld en gestresst kon raken van een emoticon. Als zelfs zoiets kleins je al van je stuk kan brengen, kan ik me zomaar voorstellen dat je elke dag behoorlijk wat energie kwijtraakte aan die emoties. En dat kan best zorgen voor een depressie of burn-out, zoals Lennox ook schrijft. Je lijkt nu namelijk door te schieten de andere kant op: niks interesseert je nog echt, je hebt geen plezier meer, je kijkt nergens meer naar uit. Vertel dat in elk geval ook aan je huisarts, dan kan die samen met jou bespreken of je misschien wel gebaat bent bij psychische hulp.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 14:28

Klopt wat je zegt Dani, het was ongezond hoe ik op dingen reageerde,ook op kleine veranderingen in planningen ed raak ik heel overdreven van slag en dat heeft dan variërend van een uur tot een dag bijvoorbeeld tijd nodig om te beseffen dat het allemaal zo erg niet is. Daarom vond ik het in het begin wel even fijn om overal neutraal over te zijn en me niet continu alles hoeven overdenken maar het lijkt nu wat ver te gaan. Mensen om me heen valt het al op dat ik vaak erg moe ben en ik hoef maar even op de bank te zitten en ik val weer in slaap, wat de avonden samen met mijn vriend niet veel gezelliger maken als ik toch altijd in slaap val natuurlijk. Ga in elk geval toch vragen voor een afspraak, om bloed te prikken maar ook om alles te bespreken en kijken wat nu verder. Ik geloof dat het feit dat ik erken dat er misschien iets is toch wel betekent dat er echt iets is want over het algemeen acteer ik heel goed en kan alleen mijn beste vriendin merken wanneer er iets is en dan geef ik nog niet toe. Pilgebruik is ook in me opgekomen en ben een tijd terug voor ongeveer anderhalve maand gestopt maar toen toch weer begonnen.. Wanneer hier niks uitkomt ga ik toch maar weer daar mee stoppen en dan voor langere tijd. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:43

Ik ben benieuwd wat er uit je bloed komt.
Ik herken wel eea aan je verhaal, bij mij was mijn bloed in orde, maar kwam er uiteindelijk idd een depressie/burnout uit. Was ook na het overlijden van mijn moeder.
Je huisarts zou je hier zeker meer over kunnen vertellen evenals een psycholoog.

Succes meid

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:22

Herkenbare symptomen. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Gelukkig hebben we elkaar! <3

Ik ben benieuwd naar je bloeduitslagen, ik duim voor je dat er niks vervelends uit komt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:45

xJurdyWonanx schreef:
Klopt wat je zegt Dani, het was ongezond hoe ik op dingen reageerde,ook op kleine veranderingen in planningen ed (...). Daarom vond ik het in het begin wel even fijn om overal neutraal over te zijn en me niet continu alles hoeven overdenken maar het lijkt nu wat ver te gaan. Mensen om me heen valt het al op dat ik vaak erg moe ben en ik hoef maar even op de bank te zitten en ik val weer in slaap, wat de avonden samen met mijn vriend niet veel gezelliger maken als ik toch altijd in slaap val natuurlijk.

...het kan idd "hetzelfde, maar de andere kant op" zijn: dat je inmiddels zo moe bent, dat alles langs je heen gaat.
In bepaalde zaken makkelijk, maar "zo zou het niet moeten".

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 15:33

Heb gisteren een afspraak bij de dokter gehad en vanmorgen wezen bloedprikken dus eerst maar eens op die uitslagen wachten gaan.. At the moment ben ik net wakker, vanmorgen om 9 met moeite opgestaan en om 1 was ik kapot en ben toen op de bank gaan liggen en toen van daaruit toch maar even echt bed in. Gelukkig nog een paar vrije dagen.