Teamsport latere leeftijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Teamsport latere leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 18:07

Hallo! Ik heb vroeger 6 jaar gevolleybald. Ik ben hiermee gestopt omdat ik een keuze moest maken tussen paardrijden en volleybal aangezien de lessen op dezelfde tijden plaatsvonden. Ik heb uiteindelijk voor paardrijden gekozen en heb er geen seconde spijt van gehad. Nu ben ik inmiddels een stukje ouder, 19, en begint het weer te kriebelen om te gaan volleyballen. Het probleem is dat volleybal een teamsport is. Meestal groei je met een teamsport op. Als ik weer wil beginnen kom ik dadelijk terecht in een team dat elkaar al jaren kent. En natuurlijk ben ik de beste niet meer. Heeft iemand ervaring op dit gebied? Ik ga trouwens bij een team dat echt wedstrijden doet. Dus het is geen 'hobbyteam'.

Nu snap ik dat elk team verschilt, en dat één team je makkelijker accepteert dan een ander. Maar ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die op latere leeftijd een teamsport zijn begonnen. Ik voel me namelijk een beetje raar dat ik op deze leeftijd nog een sport wil gaan doen als volleybal :')

Peperkroket

Re: Teamsport latere leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:13

Ben je student? Misschien studentenvolleybal?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:13

Ik ben met 19 begonnen met voetbal en was ook bang met dezelfde reden als jij. Het is me 1000% meegevallen! Ik hoorde er vanaf het begin bij, had helaas gauw een dikke blessure maar zelfs toen hoorde ik er gewoon bij.

Gewoon doen! Je hoeft niet meteen de beste te zijn, je hebt al wel die 6 jaar ervaring dus t gevoel komt gauw genoeg terug! Gewoon eens een training meedoen anders, komt vast goed joh!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:19

Misschien een ander soort situatie, maar ik ben met korfbal in de senioren naar een andere club verhuisd toen ik 16 was. Rest van de vereniging en team kende elkaar al een lange tijd, maar ik werd binnen no time opgenomen in de groep :Y) Gewoon doen dus!

Wellicht dat het bij korfbal 'normaler' is dat er af en toe nieuwe mensen bijkomen in de 'latere leeftijd' door wisselingen van clubs, maar ik heb me nooit een buitenstaander gevoeld, korfbal nu 4 jaar later nog steeds met plezier daaro :j Heb tevens een hoop nieuwe vrienden gemaakt, die ik buiten sport om ook een hoop zie :)

Wellicht dat studentenvolleybal inderdaad iets voor je is als je het ergens anders toch niet ziet zitten, zoals peperkroket aangeeft. Bij die studentenverenigingen is die doorstroom van mensen helemaal normaal ;)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:58

Ik heb vroeger gehandbald, andere keuze in sport gemaakt en nu sinds een jaar weer begonnen.
Ik kan weinig meer, voel me onzeker en lukken wilt ht nog niet echt!
Dan nog het team.. Pfoe dat is me even tegen gevallen om op eens weer een team sport te doen!
Maar, ze nemen me op daar niet van alleen voel ik me zelf nog wel beetje een buiten staander.
Voor iedereen verschillend dus?
Owja ik ben nu 20

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:06

Ik heb vanaf mijn 8e pony (later paard)gereden en vanaf mijn 10e gevolleybald.
Tot ca. 18 jaar beide gedaan, hoewel de laatste paar jaren daarvan het ponyrijden op een lager pitje stond en volleybal er vrij fanatiek aan toe ging.
Daarna een aantal jaren niet gereden, wel gevolleybald. Gevolgd door een periode van niet volleyballen en wel weer paardrijden. En momenteel is het weer andersom.
Ik heb wel steeds bij dezelfde vereniging gespeeld waar ik veel mensen ken. Wat dat betreft kwam ik dus niet nieuw in het team. De teamsamenstelling is door de jaren heen wel veel veranderd. Ik heb eerder in het eerste gespeeld, maar dat niveau haal ik niet meer. Ik speel nu op een wat lager niveau (wel wedstrijden), train maar 1x per week en in mijn team zitten meer speelsters die eerder hoog hebben gespeeld maar ook een aantal die altijd op dit niveau hebben gevolleybald.

Mijn ervaring is dus dat de teamsamenstelling ook wel veranderd. Natuurlijk zijn er ook teams die al sinds jaar en dag bij elkaar zijn. Dan is het misshcien wel lastig om 'er tussen' te komen. Maar dat verschilt misschien ook per vereniging. Ik zou gewoon eens informeren wat voor teams er zijn.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:46

Ik begon aan hockey toen ik 19 was en dat jaar was okk gelijk mijn laatste jaar. Werd niet opgenomen door de groep. Ze deden wel aardig normaal tegen me maar leuk was het niet. Moest je rijden naar uit wedstrijd en dan wilde niemand bij mij in de auto.. je moet het echt treffen. :=

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:33

En ben je nog gaan volleyballen???

Ik ben gestopt dat ik 19 was en weer begonnen toen ik 34 was. Nieuwe club, nieuwe mensen,, maar als de interesse er is voor de sport, komt het vast goed!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:36

Ik snap je probleem niet. Jij bent lid van een club, dus betaalt contributie, dus dan heb je ook recht op wedstrijden. Zo zie ik het. Wil een club dat niet omdat er al een team is, dan ga je een deurtje verder totdat je ergens wel welkom bent. Leeftijd hoeft geen probleem te zijn. Bij de juiste club word je gewoon opgenomen en speel je zo mee in een team.