Soms pijn in rug?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blixem

Soms pijn in rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 19:49

Hoi,

Soms heb ik hele erge pijn in mijn rug.
Soms voelt het alsof zenuwen beknelt zitten, maar soms ook dat gewoon mijn hele rug stijf is.
Ik loop gewoon recht, en zit ook gewoon recht.
En als iemand met zijn hand over mijn rug gaat doet het bij mijn schoudrebladen en an de zijkanten pijn.

Weet iemand hoe dit kan komen of waardoor het kan oplossen?

Bedankt :)

Amandavd

Re: Soms pijn in rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:50

Je kan eens naar je HA gaan, kijken of die je wilt doorverwijzen. Ik heb al langere rugpijn en ga daarvoor naar de ortomanueel arts.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:57

Misschien toch een verkeerde houding. Als het 's ochtends na het opstaan er al Is kun je bv ook een verkeerde slaaphouding hebben. Maar ik denk dat je het beste naar de Ha kan gaan voor t beste advies;)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 19:59

Joy_Mennings schreef:
Misschien toch een verkeerde houding. Als het 's ochtends na het opstaan er al Is kun je bv ook een verkeerde slaaphouding hebben. Maar ik denk dat je het beste naar de Ha kan gaan voor t beste advies;)

Het is niet bij het opstaan maar meer overdag en savonds :)
Naar de HA ga ik overleggen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:06

Myrthe2003 schreef:
Joy_Mennings schreef:

Ah okee, ik heb ongeveer hetzelfde alleen dan in mn nek en schouders. Ik heb al verschillende therapieën gehad maar niks heeft tot nu toe geholpen. Ze schuiven het nu maar op stress en ik zag op je pagina staan dat je 12 was en misschien doen ze dat bij jou ook maar je moet als het lang blijft toch gewoon door blijven zeuren bij de ha

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 20:07

[qute="Joy_Mennings"]
Myrthe2003 schreef:
Joy_Mennings schreef:

Ah okee, ik heb ongeveer hetzelfde alleen dan in mn nek en schouders. Ik heb al verschillende therapieën gehad maar niks heeft tot nu toe geholpen. Ze schuiven het nu maar op stress en ik zag op je pagina staan dat je 12 was en misschien doen ze dat bij jou ook maar je moet als het lang blijft toch gewoon door blijven zeuren bij de ha[/quote]

Haha zeuren werkt altijd :+

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:16

Ik heb hetzelfde gehad. Lage rugpijn, maar dan continu en als ik lang zat op de grond met mijn benen gestrekt of als ik paardreed, kreeg ik een doof gevoel in mijn rechterbeen/bil. Uiteindelijk na drie weken een bezoekje naar de osteopaat gedaan. Foto laten maken en bleek dat ik (voor mijn leeftijd) flinke slijtage had en een breukje in mijn ruggenwervel. Ben recht gezet en sinds ik weer recht sta, vrijwel geen last meer. Merk wel direct als ik te lang niet geweest ben.

Ik zeg niet dat het bij jou vanuit slijtage komt oid. Maar misschien wel niet recht staan in je heupgewricht waardoor je rugpijn krijgt.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:29

Rugpijn kan vele oorzaken hebben. Spanning, stress, noem maar op.
Ik heb ook al tijden last van mijn rug. Blijkt dat ik nu een boggeltje naar op zij heb en naar buiten. Scheve wervels. Hiervoor moet ik oefeningen doen en ben ik gekraakt. Nu komt het, na een tijdje, weer terug en ga ik weer even laten kraken.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 20:33

Als het zondag nogsteeds is word maandag morgen de HA gebeld :)

Maar reacties zijn nogsteeds welkom :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:48

Belastingskreupel om die term maar even te gebruiken. Ergens in je beweging zet je iets vast/overbelast je wat, kan gevolg zijn van een beschadiging oid. Fysio naar laten kijken hoe je bewegingspatroon is en waar je vastloopt (beweging niet door je lijf vloeit maar "botst").