Mountainbiken omgeving Tiel/ Rhenen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Mountainbiken omgeving Tiel/ Rhenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 08:49

Hallo!

Geen idee of het hier goedstaat, kon iets anders zo snel niet vinden :Y)

Ik ga morgen met mijn vriendin en een vriend mountainbiken!
Hartstikke leuk natuurlijk.. Maar zoals wel vaker bij mij, plan ik niet zo goed.. Dus het oorspronkelijke plan Groesbeek kan niet doorgaan en nu dacht ik bij Amerongen te gaan fietsen omdat paardrijden daar ook heerlijk is..

Nou is het volgende het geval, daar blijk je een vignet voor nodig te hebben.. Nu is betalen niet zo'n ramp, maar het is niet praktisch gezien we alle 3 werken vandaag, en morgen vroeg al willen gaan fietsen. Een vignet is denk ik niet zo vroeg al ergens makkelijk in de buurt te krijgen?

Weet iemand anders een plekje waar je gewoon leuk een rondje kan doen, zonder te betalen? Het hoeft niet super lastig parcours te zijn, gezien het mijn 1e keer is, en we gewoon even willen stoeien zeg maar..

Wie heeft de gouden tip zodat ik niet in de stress zit.. :Y)

__elise__

Re: Mountainbiken omgeving Tiel/ Rhenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:51

Je kunt toch gewoon bij het Amerongse bos mountainbiken? Mijn zusje doet dit ook altijd en heeft het nog nooit een vignet gehad naar mijn weten (of het is pas nieuw?). Amerongse bos is wel een heel mooi gebied inderdaad.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 08:53

Sinds eind 2014 is dit.. En er staat dat als je gecontroleerd wordt, je een boete ervoor kan krijgen als je geen vignet hebt.. Nou wordt het morgen mooi weer, dus geen idee of ze dan ook controleren...
Ik wist het ook niet, tot ik ging kijken naar routes... Vind de omgeving daar zo mooi, maar goed, heb geen zin in boetes :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:54

Het zand/grindafgraving in Veenendaal aan de oude veense grindweg. Hier zat destijds een motorcrossterrein waar ook fietst mocht worden. Loodzwaar maar zeker een uitdaging. Geen idee alleen of je er een vergunning voor nodig hebt. Ben er al een tijdje niet geweest.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:58

Dat wist ik helemaal niet. Maar ik snap wel dat je geen zin hebt in boetes inderdaad haha. Bij Doorn zit ook een heel mooi bos, misschien is dat een optie?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 09:04

Doorn is weer te ver weg.. We hebben alleen de ochtend. En we komen uit Tiel, dus Amerongen ligt al op een grens omdat het verder rijden is. Haha!

Loodzwaar.. Oef, dan ben ik echt na 3 min kapot denk ik :Y) Beetje zand is prima, maar wat hardere bos ondergrond zou ook wel fijn zijn, lastig genoeg al :+

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:41

Apeldoorn? Heeft een leuk mountainbike parcours, niet moeilijk maar wel prachtige natuur dwars over de Veluwe.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:21

In rhenen bij de lijstereng richting autoweg is geloof ik een mountainbike pad en vanaf daar kun je ook naar kwintelooien fietsen door het bos.