Na 2.5 jaar prikpil gebruik zware bloedingen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Na 2.5 jaar prikpil gebruik zware bloedingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 22:52

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraagje...

In februari 2013 ben ik geopereerd aan een maagverkleining. Tijdens de intake gesprekken te horen gekregen dat een van de veiligste anticonceptie de prikpil is. Daarop een afspraak gemaakt en de prikpil laten zetten. Heeeeeerlijk, geen ongesteldheid, geen pilletjes, gewoon prik erin en klaar. Dit is tot aan ongeveer een maand of 2 geleden goed gegaan..

Ik heb toen regelmatig zware menstruaties gehad, veel rugpijn, buikkrampen, veel oud bruin bloed. Hierop een afspraak gemaakt met de huisarts die aangaf dat de hormoonhuishouding misschien van slag is.. Even afwachten en anders het plaatsen van de nieuwe prikpil afwachten tot de cyclus weer een beetje op de rit was..

Laatste 3 weken 1 mini bloeding gehad, helder rood, overlegd en daarop vanmiddag opnieuw de prikpil laten zetten.. omdat het leek alsof alles weer een beetje gekalmeerd was.

Nu kunnen jullie het wel raden.. Sinds vanavond ontzettende buikkramp en weer heftige menstruatie met oud bloed.. Ik durf nergens heen zonder tampons, want er is geen peil op te trekken.. Ik baal inmiddels ontzettend dat ik vanmiddag een nieuwe prikpil heb laten zetten, want als dit 3 maanden zo Door gaat, word ik daar niet vrolijk van..

Nu mijn vraag, meer mensen met deze ervaring? Na een aantal jaar prikpil ineens klachten? Ik kan op Internet alleen veel verhalen vinden over mensen die de eerste periode veel klachten hebben, maar maar heel weinig over mensen die later ineens klachten krijgen...

Thnx alvast!

Groetjes. Amanda

Kelly_ann

Re: Na 2.5 jaar prikpil gebruik zware bloedingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:06

Ben je tijdens je prikpilgebruik veel afgevallen?

Het hormoon vormt een depot in je lijf, als je veel gewicht verliest zal je depot niet meer de juiste hoeveelheden afgeven. En is de pil niet meer zo betrouwbaar.

Raadpleeg je arts zou ik zeggen!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:07

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 23:13

Kelly_ann schreef:
Ben je tijdens je prikpilgebruik veel afgevallen?

Het hormoon vormt een depot in je lijf, als je veel gewicht verliest zal je depot niet meer de juiste hoeveelheden afgeven. En is de pil niet meer zo betrouwbaar.

Raadpleeg je arts zou ik zeggen!

Ik ben vanaf het beginnen met de prikpil (februari 2013) tot november 2013 50kg afgevallen. Daarna stabiel op gewicht.. In die periode geen klachten, nu na kleine 2 jaar pas..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:01