Plotseling onderhuidse bult in rug na val paard..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Plotseling onderhuidse bult in rug na val paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 22:13

Hoi Bokkers,

Ik ben begin augustus helaas flink gevallen van het paard, plat op mijn onderrug.. Ik heb dit een maandje de tijd gegeven zodat de zwelling kon wegtrekken en het wat zou rusten. Daarna ben ik naar de HA gegaan waar we konden vaststellen dat de zenuwen aan de (voor mij) rechterkant van mijn rug waarschijnlijk dood zijn en na röntgenfoto's bleek het SI gewricht licht beschadigd te zijn.

Allemaal erg balen maar helaas niks aan te doen. Nu heb ik een maand verder eigenlijk nog steeds wel erg veel last, ook straalt deze pijn uit naar beneden, naar mijn rechterbil. Gister kwam ik erachter dat ik boven de plek waar ik op gevallen ben (SI gewricht) , naast de ruggengraat een onderhuidse bult heb zitten. Om een beeld te geven hoe het voelt zou ik het kunnen vergelijken met de klieren in je nek als ze opgezet zijn als je minder weerstand hebt. Vrij hard, maar wel te bewegen. Deze bult is ongeveer twee cm en zit echt op het bot, ik kan hem dan naar boven en naar beneden bewegen.

De huisarts is gebeld en zij gaf aan dat ik zeker even langs moet komen, dinsdag heb ik een afspraak. Nu maak ik mij toch een beetje zorgen omdat ze ook aangaf dat ik eigenlijk zsm zou moeten komen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee of zou mij gerust kunnen stellen wat het zou kunnen zijn?

Normaal maak ik mij nooit snel zorgen maar dit zat me al een tijd niet goed omdat ik best veel laat bleef houden.. Ik snap dat hier geen huisartsen of doktersadviezen worden gegeven maar wellicht heeft iemand iets soortgelijks gehad.

Alvast bedankt voor de reacties!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:16

Waarom bel je niet morgenochtend even weer met je huisarts en leg je uit dat je je zorgen maakt en liever voor het weekend nog gezien wil worden :)

Beterschap!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 22:32

Ja dat bood de huisarts (lief genoeg) zelf ook al aan, maar helaas heb ik morgen iets wat ik echt niet kan afzeggen. Ook al gaat dit nu zeker eigenlijk voor, vooral als ik mezelf zorgen maak..

Misschien maak ik me daarom ook wel wat meer zorgen, omdat ze aangaf dat ik zsm moest komen.. Bedankt voor het meedenken!!

sallandval

Re: Plotseling onderhuidse bult in rug na val paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:34

Ik denk dat je je prioriteiten even moet herzien. Sorry.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:35

Praktijk is vele uren open: als je je écht veel zorgen maakt, maak dan wel die afspraak morgen en anders vind je het misschien toch minder zorgwekkend dan je zelf denkt als je vindt dat je wel kan wachten :)
Je hebt maar 1 lijf! Wees daar wel zuinig op.

En anders afspraak van dinsdag naar maandag zetten? Scheelt weer een dag

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 22:39

Bedankt beide voor de reacties, helaas moet ik jullie inderdaad gelijk geven.. Dit is voor mij weer zo'n geval dat ik eerst aan anderen denk en daarna pas aan mezelf door mijn afspraak te verzetten waardoor ik een ander moet afzeggen.

Ik denk er ineens aan dat mijn fysio, om de hoek, in de avond is.. Misschien kan ik daar even langs zodat hij er een eerste blik op kan werpen..

Edit: helaas was de maandag al volgeboekt, dat was ook mijn eerste keus! Daar moet je zeker zuinig op zijn.. Na zo'n val realiseer je je weer dat je niet zomaar op ieder paard moet stappen..

blondies

Re: Plotseling onderhuidse bult in rug na val paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:41

Een beweegbare bult op de rug die je vast kunt pakken zijn vaak lipomen (vetbulten). Misschien eens googlen en kijken of het beeld bij jouw situatie past? :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 22:57

Hoi Blondies, bedankt voor je bericht. Zoiets zou het goed kunnen zijn, misschien ook niet maar nu je zo leest dat het ook iets heel onschuldigs kan zijn stelt dat weer gerust!

Ik ben normaal nooit van de huisarts, daarom ging ik pas ook een maand na de val :') Maar ik denk dat ik de klap en de schade van de val iets heb onderschat..