Dromen over pijn, pijn hebben in je slaap?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky1963

Dromen over pijn, pijn hebben in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 17:06

Beste bokkers,

Afgelopen nacht heb ik gedroomd dat ik verschrikkelijke pijn had in mijn hoofd.

Ik weet nog een aantal details: het zat aan de linkerkant van mijn hoofd en gezicht en ik kon in mijn droom alleen op mijn linkerzij liggen (op de zere kant dus). Als ik in mijn droom op mijn rechterzij ging liggen werd de pijn onhoudbaar en moest ik weer naar m'n linkerzij draaien.
Toen ik in mijn droom even iemand hielp met zijn/haar paard (geen idee wie het moest zijn) was het eventjes weg, maar ik maakte me zorgen dat het terug zou komen. Ik wilde ook stoppen met helpen. Daarna kwam de pijn in alle hevigheid weer terug.

Toen ik vanmorgen wakker werd was er helemaal niks aan de hand. Vanmiddag heb ik even gegoogled en daar vond ik dat het kan zijn dat je te hard bent voor jezelf OF dat je echt pijn had.
Het is een beetje onnozel misschien, maar toch vraag ik het me af: hoe kan ik weten of ik echt pijn had?

Anoniem

Re: Dromen over pijn, pijn hebben in je slaap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:29

Dat kun je niet weten. Maar het lijkt me dat als je niet wakker bent geworden, dat er niet echt iets aan de hand is geweest :) Dromen kunnen behoorlijk echt zijn.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:17

Ik droom wel eens dat ik gruwelijke hoofdpijn heb. Of pijn in mijn schouder.
Meestal is dat dat ik in mijn slaap dan mezelf pijn heb gedaan. Als in hoofdpijn kwam van mijn hoofd tegen mijn nachtkastje rammen in mijn slaap.. Een bult en blauwe plek tot resultaat.
Mijn schouder kwam omdat ik verkeerd lag en mijn arm naar achter geklapt had waardoor die helemaal dood aanvoelde toen ik wakker werd. Bij mij dus gewoon te verklaren :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:23

Heb ik ook eens gehad, droomde dat een hond mijn hand afbeet. Voelde alleen niet als een beet maar als schokdraad. Deed heel veel pijn. Was mijn linker hand, op een speciale plek. En je raad het al, toen ik wakker schrok had ik daar 2 rare bultjes, als ik er tegen drukte voelde ik minuscule schokjes.

Denk dat er iets was gebeurd met mijn hand terwijl ik sliep (gebeten door insect ofzo?), waardoor ik die pijn ook droomde, maar dan 20 x erger

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:33

Als je droomt dat je kan vliegen, kun je niet écht vliegen als je wakker bent :) dromen kunnen je alles wijsmaken. Als je tv hebt gekeken en iemand had daar erge hoofdpijn, kan dat al een trigger zijn om dat 's nachts zelf te herbeleven.

Ik heb ook wel eens gedroomd over hoofdpijn (had bizarre ER gekeken ervoor dus blijkbaar meegenomen in mijn dromen) toen ik wakker werd was er niets aan de hand, heel verwarrend haha maar alleen maar mooi natuurlijk :D liever een droom erover dan het echt hebben.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:37

Ik ben ook wel eens wakker geworden omdat ik mijn slaap au au au bleef roepen. Maar dan had ik echt pijn in mijn rug, wat ik dus merkte toen ik wakker werd.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:38

vuurneon schreef:
Als je droomt dat je kan vliegen, kun je niet écht vliegen als je wakker bent :) dromen kunnen je alles wijsmaken. Als je tv hebt gekeken en iemand had daar erge hoofdpijn, kan dat al een trigger zijn om dat 's nachts zelf te herbeleven.

Ik heb ook wel eens gedroomd over hoofdpijn (had bizarre ER gekeken ervoor dus blijkbaar meegenomen in mijn dromen) toen ik wakker werd was er niets aan de hand, heel verwarrend haha maar alleen maar mooi natuurlijk :D liever een droom erover dan het echt hebben.

Haha, is ook zo! In mijn dromen kan ik 'vliegen' en dan weet ik dat ik niet kan doodvallen, maar zal het maar niet in t echt proberen :o

Bedankt allen voor de reacties, ik moet me maar geen zorgen maken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:42

Ik droomde dat ik kiespijn had, werd wakker en toen bleek mijn man vreselijke kiespijn te hebben. Vermoedelijk is zijn gewoel en heen en weer geloop van de pijn van invloed geweest op mijn dromen. :(:)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:53

Dat heb ik ook weleens, vooral dromen dat mijn tanden eruit vallen, of gewoon erge pijn in mijn kaken.
Meestal komt het dan omdat ik mijn kaken in mijn slaap hard op elkaar klem. Dus dan heb ik ook echt
pijn.

Ik denk niet dat je erachter kan komen of je echt pijn hebt gehad in jouw geval..