Herfst en meteen vermoeider, wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Herfst en meteen vermoeider, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 11:47

Het is amper herfst en ik ben meteen stukken vermoeider. Het begon een paar weken geleden met spierontsteking op de borstkas. Wegens verkrampt slapen.
Op aanraden van moeders maar begonnen met wat magnesium/vit. D/zink/calcium pillen. Onder de aanbevolen dosering. Echter was toen de ontsteking al ver verdwenen.

Sinds vorige week ook wat last van verzuurde spieren bij het rijden. Alleen weet ik niet goed waar dat nu precies zit. Mijn laarzen zijn wat aan de wijde kant en door een kapotte rits heb ik een paar dagen met mijn wedstrijdlaarzen gereden. Mijn wedstrijdlaarzen zijn veel hoger, dus hakken optrekken is er dan echt niet bij. In mijn trainingslaarzen (standaardmaat en, te grote voet, te lage schacht, te ruime enkel) kan ik mijn voeten optrekken. Ik had het idee dat ik mede hierdoor ging verzuren.

Maar ook het wakker worden valt niet mee, ook niet wanneer ik op tijd ga slapen. Normaal gesproken slaap ik 7-8 uur per nacht. Daarnaast rij ik bijna elke dag paard en heb ik in de buitenlucht weinig last van vermoeidheid. Op kantoor vrij droge lucht, daar gaap ik vrij snel en veel halverwege de middag (proberen het vochtiger te krijgen), maar ik betwijfel of dat onder echte vermoeidheid valt.

Het is niet zo dat ik echter minder kan doen. Ik zet gewoon door, maar het opstaan wordt gewoon lastiger en ineens veel last van verzuring in de spieren is vervelend. Ik ga er vanuit dat het gewoon de herfst is die zich aankondigt. Dus ik ben wel benieuwd wat anderen hier mee of tegen doen?

Bloedprikken is een optie, maar ik denk dat ik al wel weet waar het mede aan kan liggen. Ik heb een chronische middenoorontsteking. Hiervoor loop ik bij een KNO-arts. Ook heb ik vaak keelpijn/keelontsteking, maar hier is nog geen duidelijk aanwijsbare verklaring voor (keel- en neusamandelen zijn verwijderd). Ik zit te 'wachten' tot ik weer ziek wordt, zodat er een kweek kan worden genomen.
Door behandeling van het oor met druppels is het gat in mijn trommelvlies weer wat dicht gaan zitten en kan de ontsteking er niet uit. Hierdoor heb ik veel last van mijn evenwichtsorgaan (spontane duizelingen), het is niet erg storend, daarom wil ik een combinatie maken zodra ik weer ziek wordt.
Maar misschien is hier iemand die kan bevestigen dat dit een aanslag op het lichaam kan zijn?
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 29-09-15 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kally

Re: Herfst en meteen vermoeider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:56

Toch bloedprikken, vit D en ijzer.....zijn denk ik het belangrijkst kwa vermoeidheid....en de rest natuurlijk kwa ontstekingen of een virus!
Magnesium is goed voor je spieren en kan je goed helpen voor vermoeid of stijf gevoel...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:03

kally schreef:
Toch bloedprikken, vit D en ijzer.....zijn denk ik het belangrijkst kwa vermoeidheid....en de rest natuurlijk kwa ontstekingen of een virus!
Magnesium is goed voor je spieren en kan je goed helpen voor vermoeid of stijf gevoel...

Ik kom via internet ook op een B12/D combinatie.
Ik neem vanavond nog magnesium, daarna stop ik een week. Kijken of het ook wat veranderd. Voor hetzelfde geld zit het juist daarin. If not, dan moet ik toch maar bloedprikken :j Het is alleen zo bijzonder dat het op zo'n korte termijn zo flink verandert.

Gisteravond ben ik weer gaan rijden, met vermoeide benen. En gek genoeg knap ik tijdens het rijden juist op. Maar vanochtend stond ik weer op met vreselijk vermoeide benen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:29

Ik herken een paar symptomen die je noemt heel erg goed...helaas :\ Alleen is het bij mij vorige winter na een ( vermeende ) griep '' blijven hangen '' zeg maar. Extreem vermoeid en pijn in mijn benen ( links erger als rechts ), net of ik loop elke dag een marathon, tintelend/koud gevoel in mijn linkervoet en vaak last van de klieren in mijn keel.
Wat ik al gehad heb:HA bloedonderzoek, alles ok. Gevraagd om op Lyme te testen:positief op Lyme. Bezoek aan de neuroloog, nogmaals veel uitgebreider bloedonderzoek + hersenscan. Conclusie:geen Lyme. Was vals-positief door het Epstein-Barr virus...scan ok, symptomen kunnen komen door opstoot van klierkoorts. Bezoek aan de cardio, man is tevens endocrinoloog. Deze is ook van mening dat de symptomen vermoedelijk komen van opstoot Epstein-Barr. Heb een voedingssupplement voor topsporters gekregen :D en beginnen met een klein revalidatieprogramma...ben benieuwd :P
Ik neem ook extra vit D sinds een paar weken en magnesium.
En volgende week plan ik een bezoek aan de osteo en wil graag hydromassage gaan doen.
Moet ook nodig van HA veranderen...deze tast echt compleet in het duister heb ik de indruk :7 Heb zelf mijn bloeduitslag gezien omdat ik het moest meenemen naar de neuroloog, van vitaminegehaltes is er trouwens enkel op vit D getest...
Sorry voor het lange tekstje :') ... ik lees hier dus graag mee !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 10:49

Pandora2 schreef:
Ik herken een paar symptomen die je noemt heel erg goed...helaas :\ Alleen is het bij mij vorige winter na een ( vermeende ) griep '' blijven hangen '' zeg maar. Extreem vermoeid en pijn in mijn benen ( links erger als rechts ), net of ik loop elke dag een marathon, tintelend/koud gevoel in mijn linkervoet en vaak last van de klieren in mijn keel.
Wat ik al gehad heb:HA bloedonderzoek, alles ok. Gevraagd om op Lyme te testen:positief op Lyme. Bezoek aan de neuroloog, nogmaals veel uitgebreider bloedonderzoek + hersenscan. Conclusie:geen Lyme. Was vals-positief door het Epstein-Barr virus...scan ok, symptomen kunnen komen door opstoot van klierkoorts. Bezoek aan de cardio, man is tevens endocrinoloog. Deze is ook van mening dat de symptomen vermoedelijk komen van opstoot Epstein-Barr. Heb een voedingssupplement voor topsporters gekregen :D en beginnen met een klein revalidatieprogramma...ben benieuwd :P
Ik neem ook extra vit D sinds een paar weken en magnesium.
En volgende week plan ik een bezoek aan de osteo en wil graag hydromassage gaan doen.
Moet ook nodig van HA veranderen...deze tast echt compleet in het duister heb ik de indruk :7 Heb zelf mijn bloeduitslag gezien omdat ik het moest meenemen naar de neuroloog, van vitaminegehaltes is er trouwens enkel op vit D getest...
Sorry voor het lange tekstje :') ... ik lees hier dus graag mee !

Pffff... nou gelukkig heb ik het niet zo erg hoor!

Wel vaak last van de klieren in mijn keel, maar ik gok dat dit te maken heeft met amandelen. Er bestaat namelijk een kans dat er een stukje keelamandel ingekapseld is blijven zitten. Maar dat is afwachten tot een volgend onderzoek als ik daadwerkelijk ziek ben. Ziek zijn is bij mij ook een kwestie van 2 dagen, waarbij ik bijna altijd gewoon kan blijven werken.

Als ik ga bloedprikken zal ik in ieder geval benadrukken dat ik alles getest wil hebben.

MissBmx

Re: Herfst en meteen vermoeider, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:53

Elke dag 30 minuten een stevige wandeling maken, goed doorstappen, geen muziek aan en telefoon in de tas laten
Doordat het eerder donker wordt reageert je lichaam daarop, door het wandelen maak je je hoofd wat meer leeg en krijg je meer energie.
Het werkt echt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 11:23

Gillbo schreef:
Elke dag 30 minuten een stevige wandeling maken, goed doorstappen, geen muziek aan en telefoon in de tas laten
Doordat het eerder donker wordt reageert je lichaam daarop, door het wandelen maak je je hoofd wat meer leeg en krijg je meer energie.
Het werkt echt

Ja paardrijden werkte gisteravond ook (ben sowieso bijna elke avond buiten te vinden). Alleen niet tegen die vermoeide/verzuurde benen.
Op dit moment zie ik er niets in om mijn benen onnodig veel meters te laten maken (loop/beweeg ook aardig veel op mijn werk), waardoor ik met het rijden weer in de knoei kom (slechte prestaties). Ik zie ook niet waarom wandelen beter zal werken dan paardrijden, maar dat zal aan mij liggen :P

Daarbij ben ik wel redelijk vermoeid, maar ook weer snel opgeladen. Ben niet moe in mijn hoofd. Alleen als ik op bed ga liggen ben ik wel snel weg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:11

Ik krijg ook altijd aan het begin van de herfst een flink dipje. Het is over zodra het oktober is en ik wat meer in het ritme zit, want ik vind de winter absoluut heerlijk.. Maar het zijn altijd even die paar weken waar ik flink doorheen moet komen.

Bij mij is het een combinatie van te weinig energie (school is weer begonnen en ik ga altijd knallend van start, dus druk bezig, veel weg van huis en minder slaap dan ik gewend ben in de zomer) en een tekort aan vitamine D.

Bewust bijslikken doe ik niet, maar ik drink nu elke ochtend een glas water met een Supradyn bruistablet erin en ik voel me echt als herboren. Dit heb ik overigens ook aangeraden gekregen van meerdere huisartsen toen mijn herfstdipje twee jaar geleden wel heel heftig werd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 10:35

Bedankt voor de tip Emmaa_!

Hier nog niet wezen bloedprikken, ik stel het ook nog eventjes uit. Want ik voel me weer een stuk beter. Ineens begon er een lichtje te branden, enkele weken gestopt met brood eten. Gewoon om te kijken of ik dan makkelijker zou afvallen. Nou, niet dus... De vervanging was erg lekker en ik kreeg er geen honger van. Maar dus wel verzuurde spieren. :+
Sinds vorige week juist wel weer gaan brood eten en ik heb al sinds donderdag geen verzuurde spieren meer. Ook even weer flink uit kunnen rusten. Voor het eerst in weken op zondag gewoon een hangdag gehad in trainingsbroek.

Mocht het na enige drukte weer mis gaan, dan moet ik toch echt wel gaan bloedprikken.