Wie herkent dit? Lage rugpijn en pijn in de zij

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie herkent dit? Lage rugpijn en pijn in de zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:27

Hallo bokkers,

Binnen 1 jaar heb ik 4x blaasontsteking gehad. De laatste 2x zat er maar een maand tussen...
Maar goed, daar medicijnen voor gekregen. De klachten (bloed plassen, pijn bij plassen) gingen wel weg.
Maar wat nu gebleven is, is dat ik constant pijn in mijn onderrug heb en steken in mijn zij, vooral links.
Vorige week hiervoor bij de huisarts geweest. Hij vermoedde iets met de nieren.
Dus vrijdag bloed geprikt. Vandaag zou hij me weer bellen maar heeft hij niet gedaan. Ik heb zelf nog net de assistente kunnen spreken om 5 voor 5. Zij meldde dat het bloed goed was en dat ze niks konden vinden...

Nou bel ik morgen nog wel een keer natuurlijk, maar ik vraag me af of er ook bokkers zijn die dit herkennen?
Op sommige momenten kan ik gewoon niet lopen van de pijn. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niks aan de hand is. Mijn urine is trouwens ook nog steeds troebel en ik moet nog steeds vaak naar de wc.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:56

Mijn eerste gedachte was ook meteen de nieren; nierbekkenontsteking. Heb je ook koorts?
Nierbekkenontsteking kan voortkomen uit een verwaarloosde blaasontsteking, eentje die je misschien zelf niet eens echt hebt opgemerkt.. Heb het zelf ook eens gehad (te lang er mee doorgelopen) en toen kreeg ik dus ook veel pijn in m'n onderrug en zij. Kwam snel ook koorts bij kijken.

Heeft je HA vorige week geen urinetest gedaan? Ben benieuwd wat er uit de bloeduitslagen komen. Zou als ik jou was morgenochtend meteen nog een keer bellen!

Anoniem

Re: Wie herkent dit? Lage rugpijn en pijn in de zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:59

Nee, geen koorts. Toen ik heen ging voor de blaasontsteking nr 4, ook urine mee genomen naar de HA. Hier konden ze niks uit vinden, maar toch ab mee gegeven.
Nadat ik de kuur op had opnieuw urine ingeleverd, weer was alles goed.
En nu in het ZH bloed + urine is ook goed...

Huisarts zei dat het geen nierbekkenontsteking kan zijn omdat ik zoals jij ook al zegt, geen koorts heb.
Maar daar dacht ik ook als eerste aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:00

Dat is onzin, ik heb laatst nog nierbekken ontsteking gehad zonder koorts.

Wellicht eens een idee om naar een uroloog te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:02

Maar dan hadden ze toch ook iets in het bloed moeten vinden? Of maakt dat niet uit?

Ik heb al meerdere keren op internet gespeurd en de klachten die ik heb lijkt gwn idd op nierbekkenontsteking. Alleen dan zonder koorts idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:07

Bij mij hebben ze nog nooit mijn bloed gecontroleerd op nierbekkenontsteking, inderdaad wel mijn urine.
Heb je ochtend urine ingeleverd of van later op de dag?
Dat kan de uitslag ook nog beïnvloeden, van de ochtend is het vaak het duidelijkst omdat het dan wat langer in je blaas heeft gezeten en de ontstekingswaardes dus duidelijker zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:08

3x ochtendurine.
HA beweerde dat je nierbekkenontsteking niet kunt zien in de urine? Tenminste niet bij hun op de praktijk. Raar iets, snap er niks meer van.
Maar dan nog, in het ZH was ook alles goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:12

Ligt eraan, hoe hoog je ontstekingswaardes zijn wederom. Kan ook zijn dat ze niet konden opmaken welke bacterie, dat klopt, daarvoor zou het op kweek moeten.