PCOS, lastig, maar niet onmogelijk.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLauwterd01

PCOS, lastig, maar niet onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 15:35

Hi allemaal!

Sinds juni dit jaar ben ik erachter gekomen dat ik het syndroom van PCOS heb. PCOS is, even kort samen gevat, een eitje die 'doorrijpt' en daardoor in een cyste veranderd. Daardoor heb je maar 1x tot 2x per jaar een eisprong, dan de gebruikelijke 4 tot 6. Vaak komt overbeharing en/of acne ook voor. Ik heb vooral last van het laatste.
Zwanger worden is daardoor ook heel lastig en gaat vaak met behulp van de gynaecoloog.

Mijn vriend en ik hebben een groot kinderwens.
Dus het was wel even een schok toen wij dit hoorde. Hij is heel steunend, gelukkig. :D

Zijn er nog meer bokkers met dit syndroom?
Vinden jullie het leuk om in dit topic met elkaar te praten? *\o/*

hopelijk staat ie goed, anders sorry ervoor!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:40

Helaas klopt wat je schrijft niet helemaal, in het ideale geval heeft een vrouw iedere maand - dus echt wel 12 keer per jaar - een eisprong.
Hier ook PCOS trouwens en een zoontje van 9 maand oud.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:07

Hier ook pcos en 38 weken zwanger. Duurde wel een behoorlijke tijd

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 16:11

Ympi schreef:
Helaas klopt wat je schrijft niet helemaal, in het ideale geval heeft een vrouw iedere maand - dus echt wel 12 keer per jaar - een eisprong.
Hier ook PCOS trouwens en een zoontje van 9 maand oud.

Niet alle vrouwen hebben zoveel eisprongen per jaar. De dokter had tegen mij gezegd dat 4 tot 6 de meest voorkomende eisprongen zijn. :)

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 16:11

quera schreef:
Hier ook pcos en 38 weken zwanger. Duurde wel een behoorlijke tijd

Wat goed! Mag ik vragen hoelang het heeft geduurd?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:15

Ruim een jaar. Net toen ik in het zh liep spontaan zwanger.

En normaal gesproken heeft een vrouw elke maand een eisprong. Misschien 1 of 2 keer niet..

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 16:25

quera schreef:
Ruim een jaar. Net toen ik in het zh liep spontaan zwanger.

En normaal gesproken heeft een vrouw elke maand een eisprong. Misschien 1 of 2 keer niet..

Oke!

Dan is mijn dokter gewoon een grote chaoot, kan het helaas nu niet meer aanpassen :D

veerledec

Re: PCOS, lastig, maar niet onmogelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:26

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:26

Ik heb ook pcos en gewoon 3 kinderen op de normale manier gekregen en niet langer dan 3 maanden proberen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:34

liesjecryos schreef:
Ik heb ook pcos en gewoon 3 kinderen op de normale manier gekregen en niet langer dan 3 maanden proberen.

Hoe kwam jij er achter dat je pcos hebt?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:44

dankzij drie gyncealogen en overgewicht en geen tot extreem weinig menstruatie na de geboorte van de kinderen

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 20:08

liesjecryos schreef:
dankzij drie gyncealogen en overgewicht en geen tot extreem weinig menstruatie na de geboorte van de kinderen

Dan heb je al heel wat doctoren gezien! :oo

Ik ben er 'toevallig' achter gekomen, dan valt het ook rauw op je dak :\

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:02

Ik heb een baarmoederverzakking en blaasverzakking gehad en toen kwamen ze erachter dat ik ook PCOS had.
Toen was ik al klaar met kinderen maar omdat je onder de 30 jaar bent weigeren ze je te operenen,dus heb er uiteindelijk 3 artsen gezien voordat ik eindelijk een operatie kreeg.
Ik moet wel zeggen veel dingen vielen op zijn plek toen de eerste arts met de echo meteen zei ''oohh je hebt ook pcos maar ja je bent toch klaar met kinderen''
Ik slik nu de diane 35 pil en die werkt bij mij super tegen de puistjes en ook het extreme vermoeidheid.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:09

Ik heb ook PCOS, en twee kindjes :D Zwanger worden van de eerste duurde vrij lang, maar toen we net het medische traject wilden starten bleek ik zwanger. De tweede keer was het letterlijk in een wip en een zucht gedaan ;) Onze zoon was toen 7 maanden, het schijnt dat PCOS minder kan worden na een (eerste) zwangerschap.

Het kan even wat langer duren, maar je hebt nog steeds een heel.grote kans gewoon in verwachting te raken hoor! :-)
Ik ben overigens na mijn zwangerschappen nu keurig elke maand ongesteld ipv 2 a 3 x per jaar, dus het kan ook 'over' gaan..

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 11:44

Al die goede verhalen doen mij goed! :D
Was heel bang dat ik geen kinderen kon krijgen :oo

Slik nu de Diane pil 35 tegen de extreme acne die ik kreeg. Het wordt langzaam aan beter en rustiger op mijn huid. :D :D

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:51

Ik heb ook pcos en dankzij hormoonbehandeling ben ik vorige week bevallen van een tweeling

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:55

Ik heb ook PCOS.. Ging naar de gynaecoloog omdat ik niet ongesteld werd en hele heftige buikpijnaanvallen had, toen bleek dus dat ik PCOS heb...
Ik kan niet tegen de pil en deze werkt ook niet bij mij, ik heb nu een implanon, tot nu toe erg tevreden over!

Goed om te lezen dat er toch veel vrouwen op de natuurlijke manier zwanger raken.. :)

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:11

Ik heb ook pcos, maar heb dankzij behandelingen in het ziekenhuis nu een tweeling van 1 jaar.
En nu spontaan zwanger van de derde!

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 12:55

Pinacolada schreef:
Ik heb ook pcos en dankzij hormoonbehandeling ben ik vorige week bevallen van een tweeling

Gefeliciteerd! *\o/*

Alles goed met jou en de kleintjes?

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 12:59

Wieke123 schreef:
Ik heb ook pcos, maar heb dankzij behandelingen in het ziekenhuis nu een tweeling van 1 jaar.
En nu spontaan zwanger van de derde!

Wat goed nieuws!

Bij mij zijn ze er 'toevallig' achter gekomen. Ik slikte de microgynon 50. Daar brak ik steeds doorheen (een veel voorkomend probleem bij mij in de familie). Na lang aandringen van mij kreeg ik een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Toen ze een echo maakte van mijn baarmoeder en baarmoeder slijmvlies, zagen ze dat mijn eierstokken vol zaten met cystes. En toen kreeg ik de diagnose PCOS.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:13

Ik ga ook even meelezen. Dit is bij mij ook 3 jaar geleden geconstateerd met ook de boodschap dat wanneer we een kinderwens hadden, we dit moesten aangeven zodra het 'actief' werd :)

Fijn om te lezen dat toch nog mensen natuurlijk zwanger zijn geworden, ik hoop ontzettend dat wij dat straks ook kunnen melden :j

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:59

Hier nog een bemoedigend bericht; ik heb ook pcos en bleek in maart ineens al 9 weken zwanger te zijn, na een halfjaar geen voorbehoedsmiddel te hebben gebruikt. Het kan dus wel natuurlijk, niet opgeven en vertrouwen op je lichaam! Dit was bij mij wel 3 weken nadat ik in de zon met vakantie was geweest; vitamine d maakt een hoop goed :D