Een jaar lang aan mezelf werken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Een jaar lang aan mezelf werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 21:05

Een beetje eng is het wel... En daarom schrijf ik het even van me af.

Vanaf dat ik op de middelbare school zat heb ik problemen gehad met mezelf, vooral met mijn gewicht en uiterlijk. Altijd ben ik (veel te) zwaar geweest en nu ben ik toch wel zwaarder dan ik ooit geweest ben. In mijn omgeving zijn er genoeg mensen die van mijn strijd af weten en ondanks het jarenlange proberen ben ik altijd veel te zwaar gebleven. Eén keer viel ik iets meer dan twintig kilo af. Wat was ik blij! Bijna 'needless to say': die kilo's zitten er na een ongeluk en slechte eetgewoontes gewoon weer bij. Dagelijks heb ik fysiek én mentaal problemen met mijn gewicht. Ik ben gestopt met mijn grootste hobby (paarden) door dit overgewicht. Ik ben gepest met mijn uiterlijk. Maar blijvend afvallen? Dat lukt me niet in mijn eentje.

Nu wil het ook nog eens dat ik een jonkie ben en niet veel geld verdien. Een personal trainer heb ik meerdere keren overwogen, maar dat geld heb ik gewoon niet. Altijd bleef ik mezelf voorhouden dat ik dit alleen kan, maar diep vanbinnen weet ik dat ik dat nu niet kan. Toen een vriendin voorstelde om samen naar een Curves sportschool te gaan, was ik dan ook blij! Een ander concept dan de sportscholen waar ik me niet prettig bij voel én iemand om er mee naar toe te gaan. Het enige nadeel? Ze meten en wegen je daar.

En daar zag ik enormmmm tegenop... Op een weegschaal gaan staan voor iemand anders? Je centimeters lichaam horen? Terwijl je dondersgoed weet wat relatief normaal is? Ik vond het niet leuk. En dat zagen ze daar ook wel, ondanks dat ik dat niet enorm toon. Toen ik van de weegschaal af kwam, wees de eigenaresse van de sportschool me op hun lopende oproep. Ze zochten iemand om een jaar lang persoonlijk te begeleiden richting de eindstreep. Opgeven zou geen optie zijn, nu op een leuke en gezonde manier slank (en gezond!) worden. Om een lang verhaal kort te maken: ik werd gekozen. En morgen ga ik beginnen. Het gekste en het beste? Ik heb er zin in! Heel veel zelfs. Ik hoop dat dit de laatste avond is dat ik zo zwaar ben als ik nu ben. Dat er alleen nog maar dagen komen dat ik lichter ben dan ik nu ben en dat ik over een jaar vanaf nu kan zeggen dat ik trots ben... Op mezelf en vooral op mijn lichaam.

Ik ga er voor *\o/*

Jessy90

Re: Een jaar lang aan mezelf werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:07

Wat goed! Fijn dat je begeleiding krijgt en het zal vast moeilijk worden maar zeker niet onmogelijk..heel veel plezier en succes dit jaar!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:08

You Go Girl !!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:09

Wat een toffe kans! Super dat je die met beide handen aangrijpt :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:12

Super goed van je!! Je kan het +:)+ de eerste stap is gezet

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:13

Superknap dat je deze stap hebt durven maken!

Wat gaan ze precies allemaal voor je doen in dat jaar? Ik bedoel meer; wat gaan ze allemaal voor jou betekenen?
Ik neem aan dat het niet alleen je eetpatroon en je beweging aanpassen is, maar dat ze je ook een stukje gaan begeleiden met het achterliggende probleem van je overgewicht.
Want als ik een beetje tussen de regels doorlees van je verhaal, dan zit er mogelijk ook nog wel iets om aan te werken.

Hopelijk gaan ze je daar ook in begeleiden, want als je dat niet kan aanpakken, dan is het gewoon een hele lastige kwestie vaak..

Nou ga er in ieder geval voor meid! Zo te horen ben je heel gemotiveerd..
En je zult vast tegenslagen krijgen, maar denk maar zo: niets wordt je op een presenteerblaadje aangeboden..
En maar goed ook.. want door ervaring leert men!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:15

Sucses,er gewoon vanuit gaan dat je nu wel slaagt!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:16

Wat gaaf dat je bent uitgekozen! En wat erg voor je dat je gepest bent, ik hoop dat dit een super jaar voor je word. Heel veel succes! :)

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:18

Wat knap dat je het op deze manier doet, er zijn namelijk ook veel mensen die een maagverkleining laten doen enzo pfff... -O-

Gaaf dat je deze kans krijgt.
Succes dit jaar, you go girl!!! =:)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 21:55

Fem schreef:
Superknap dat je deze stap hebt durven maken!

Wat gaan ze precies allemaal voor je doen in dat jaar? Ik bedoel meer; wat gaan ze allemaal voor jou betekenen?
Ik neem aan dat het niet alleen je eetpatroon en je beweging aanpassen is, maar dat ze je ook een stukje gaan begeleiden met het achterliggende probleem van je overgewicht.
Want als ik een beetje tussen de regels doorlees van je verhaal, dan zit er mogelijk ook nog wel iets om aan te werken.

Hopelijk gaan ze je daar ook in begeleiden, want als je dat niet kan aanpakken, dan is het gewoon een hele lastige kwestie vaak..

Nou ga er in ieder geval voor meid! Zo te horen ben je heel gemotiveerd..
En je zult vast tegenslagen krijgen, maar denk maar zo: niets wordt je op een presenteerblaadje aangeboden..
En maar goed ook.. want door ervaring leert men!

Hoe het er precies uit gaat zien gaan we allemaal overleggen, maar het wordt in ieder geval meer dan alleen maar fysiek gezien helpen met bewegen en eten. Ook het mentale deel wordt aangepakt, maar ik denk dat ik daarvoor ook bij mezelf moet zijn :j

aishcream schreef:
Wat knap dat je het op deze manier doet, er zijn namelijk ook veel mensen die een maagverkleining laten doen enzo pfff... -O-

Dit pik ik er wel even tussenuit, want ik vind mensen die het via een maagverkleining doen zeker niet minder hierin! Ook dat is niet slechts een operatie en voor de rest vanalles makkelijk. Er wordt vaak heel goed over nagedacht en ik kan me voorstellen dat je op zo'n punt komt :j De reden waarom ik er niet eens over nagedacht heb, is omdat ik snijden in een in principe gezond lichaam nergens voor nodig vind. Ik hoop dan ook dat ik het zo ga redden :D

Jessy90 schreef:
Wat goed! Fijn dat je begeleiding krijgt en het zal vast moeilijk worden maar zeker niet onmogelijk..heel veel plezier en succes dit jaar!

Absoluut! Het gaat echt nog niet vlekkeloos en ik ga momenten krijgen dat ik het op wil geven en er gaan momenten komen dat ik het echt niet meer zie zitten... Maar ik heb nu ongeveer 50 kilo overgewicht en ik hoop dat ik vijftig kilo lichter en heel veel ervaringen rijker terug kan kijken en kan zeggen... Het was niet makkelijk maar het wel waard :D

Bedankt iedereen voor alle wensen :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:16

Wat knap en stoer! Heel veel succes, je gaat jezelf enorm tegenkomen maar daar wordt je alleen maar sterker van! Ga je hier in het topic je progressie en verhalen bijhouden? Ik volg :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 22:37

dressagelady schreef:
Wat knap en stoer! Heel veel succes, je gaat jezelf enorm tegenkomen maar daar wordt je alleen maar sterker van! Ga je hier in het topic je progressie en verhalen bijhouden? Ik volg :D

Ik denk het wel, dat ik hier eea blijf schrijven :D Is voor mezelf ook wel fijn en eventueel leuk om terug te lezen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:44

Wauw! Respect! Heel veel succes, ik ga je zeker volgen :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:50

pfoe respect! ik ga je ook volgen

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:53

Wat een gave kans!! Heel veel succes!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:24

Wat een mooie kans! Heel veel succes en ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen :)
*beetje sociale druk erbij, hoppa ;) *

Jolien93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:09

Heel veel succes!
Ben benieuwd naar je ervaringen en vorderingen
Bij mij moet er ook zo'n 15 kg af.... vandaag aan begonnen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:11

Ik weet hoe moeilijk het kan zijn, maar met de juiste ondersteuning maak je een goede kans op slagen. Veel moed en ga ervoor!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:18

Heel veel succes het komende jaar!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:24

Wat heerlijk dat je uitgekozen bent! Wat een super kans!

Heel veel succes en plezier het komende jaar!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:33

Goed hoor!!!
Heel veel succes en ga er voor!

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:33

Wat fijn dat je deze kans gekregen hebt!
Heel veel succes :)!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:02

wat goed, ga ervoor! Stoer dat je de eerste stap nu gezet hebt

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:51

Wat een fijne kans, goed dat je deze gegrepen hebt!
Heel veel succes :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:59

Topper! Veel succes, je kan het!