Tekenbeet? Muggenbult? Of wat anders?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Tekenbeet? Muggenbult? Of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 20:23

Hey peeps!

Er zouden vast wel meer topics over zijn, maar ik weet het echt niet meer..

Eergisteren/gisteren kwam ik er achter dat ik een best grote bult op mn onderarm had zitten, met een (rode)rand. Niet echt over na gedacht.. Maar ik begin toch te twijfelen.
Het is een bult met een rode rand er om. Het jeukt als ik er over heen ga met m'n hand bijv, en als ik krab doet t pijn (duhh). Verder is het ook warm. Maar als ik er met mn duim gewoon op druk (en dan hard druk), voel ik niks. Terwijl als ik op mn rechterarm met mn duim ergens druk, voel ik het wel.

Maar het lijkt op een muggenbult of iets. Meestal, als ik een muggenbult heb of door n blinde ben geprikt, en ik krab, dan word alleen de plek heel groot en jeukt. Maar daaromheen niet.

Ik voel me verder niet grieperig of iets. Alleen erg misselijk. Maar dat heb ik vaker, dus ik weet niet of t hier door komt :')
Ik heb er ook nooit wat zien zitten, of gevoeld. Vind het ook wel een rare plek voor bijv een teek.. Iemand die toch denkt dat dit door een teek komt? Of er ervaring mee heeft? Ben niet iemand die gauw naar de huisarts ga.. haha

http://nl.tinypic.com/r/rbllxi/8
http://nl.tinypic.com/r/350543t/8

NatasjavE

Re: Tekenbeet? Muggenbult? Of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:26

Ik zou eerder aan een tekenset denken moet ik zeggen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 20:29

NatasjavE schreef:
Ik zou eerder aan een tekenset denken moet ik zeggen.

Hoe bedoel je?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:33

Het lijkt mij meereen blindevlieg. Ik krijg ok zulke plekken. En jeuken als ik er aanzit en krabben doet pijn.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:35

een spinnenbeet misschien?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:35

ik zou eerder een dazenbeet vermoeden.

ooit zo'n rode cirkel op mijn bil gehad(nog groter,de dokter zei toen dat er precies een ufo op mijn bil geland was),en zat zo rood door een allergische reactie.
het voelde ook zo een beetje als een 'dikkere plaats,zo niet meer zacht als je huid ergens anders,maar wat stugger daar.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:38

Dit krijg ik als ik word geprikt door wat voor een steekinsect dan ook. Mug, daas, steekvlieg, enorme schijf om de steekplek heen en het jeukt als een malle...

Gewoon even in de gaten houden is wat ik zou doen :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:41

Het ziet er niet uit als een tekenbeet in mijn ogen,
maar gewoon een vervelende reactie op een willekeurig bijtend ander vliegend insect.

als je het niet vertrouwd, gewoon naar laten kijken en voor dat de vurigheid eraf is (anders ben je afhankelijk van 'beschrijven' en van hoe je dokter dat 'vertaald)

bij jou is het een rood gebied, met een donkerder centrum en de beet zelfs nog iets roder..

een tekenbeet kenmerkt zich juist door een opvallende rode ring met een 'ruime' zone van 'normale' huid en dan weer een rood centrum.. zeg maar dartboard/bullseye idee. Niet dat dat bij iedere beet optreed, maar als het optreed, dan wist je eigenlijk het antwoord al wel voor je je vraag zou posten zeg maar ;) daar laat zich weinig over te raden

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:44

Dat soort plekken heb ik doorlopend. Overgevoelig voor alles wat steekt/bijt. Krijg zoiets van muggen, vlooien, etc. Bij dazen zijn ze nog groter.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 21:36

LOLLYYwood schreef:
een spinnenbeet misschien?

Ogh please no :').

-
Maar fijn dat niemand denkt dat t een tekenbeet is! Heb verder nooit zo'n reactie gehad op n beet. Meestal gewoon een bultje wat groter werd door t krabben. Nooit die rode rand zegmaar. Ik ga t nog wel even aankijken.. En kan inderdaad altijd de ha bellen (: