Even advies nodig.
Gisteren lekker eind gaan rijden, ging allemaal super

Laatste eind van de wandeling afgestapt en gewoon gelopen. Wij moeten bij een boerderij langs om de paarden weer in de wei te kunnen zetten, smal weggetje en toen kwamen wij nou net een veewagen tegen. Paarden zijn nou niet zulke helden met trekkers of grote wagens. Mijn vriend had mijn paard vast (wou snel weer naar huis ging om de 5 minuten in draf verder en ik had geen puf meer) en ik de zijne (is altijd rustig). Maar goed wij dus in het gras aan de kant staan, paarden rustig gras gaan eten, zagen de veewagen wel aan komen.
Die man reed gewoon lekker door naar beneden en mijn paard flipte dus helemaal toen de wagen naast hem reed. Ik stond er dus achter (twee meter tussen nog wel) en paardje sprong dus mijn richting op, steigerde en kreeg dus zijn volle gewicht, borstkas, tegen mijn borstkas en schouder aan.
Toen niet veel pijn, blauwe plek, warm en brandde een beetje, was meer bezorgd om de paarden dan om mij.
Vanmorgen wakker geworden, pijn op mijn borst, niet veel, gewoon blauwe plek.
Nu begint het toch erger te worden, opstaan, ademen, arm omhoog, word allemaal wat gevoelig en het steekt.
Als ik nou gewoon thuis bleef dacht ik, gaat wel weer over. Maar morgen ga ik voor werk tot vrijdag weg (fysiek moet ik nog het een en ander dragen, en de hele dag staan ...) dus wat nu ? Niks doen en pijnstillers mee nemen of toch even bij het ziekenhuis langs gaan ?
Dacht zelf gekneusde rib ..
Bedankt voor het lezen en eventuele adviezen