Help! Serieuze heimwee na vakantie.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Help! Serieuze heimwee na vakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 08:53

Goedemorgen Bokkers!

Na weer een verschrikkelijke ochtend, begin ik mij toch af te vragen of dit wel normaal is en of iemand zich hierin herkent.
Afgelopen 2 weken was mijn vriend vrij van het werk. De eerste week hebben we leuke dingen gedaan en geklust bij hem thuis. Vorige week waren we een midweekje naar een bungalow in Drenthe en we zijn sinds vrijdagmiddag weer thuis. Sindsdien ben ik totaal mijzelf niet meer.

Ik ben zelf al enkele maanden werkloos en breng mijn dagen voornamelijk door in mijn eigen huisje, hele dag op mijn laptop vacatures zoeken en een beetje tv kijken. Nogal een omschakeling dus aangezien ik mijn vriend normaal alleen in de weekenden zie en nu 2,5 week achter elkaar en iedere dag leuke dingen doen.

Maar hoe kom ik van die heimwee af? Ik huil al sinds ik weer thuis ben achter elkaar door, ik zit er tegenop om weer dagen alleen te zitten en ik mis mijn vriend echt enorm.

Wie herkent zich hierin en weet hoe je hier zo snel mogelijk weer uit komt?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:05

Dit wordt heden ten dage ook wel een bore-out genoemd. In plaats van dat je opgebrand bent door te veel doen, raak je opgebrand doordat je je aan het vervelen bent. Want vervelen, dat kost bakken met energie, terwijl er in je dagelijkse leven vrijwel niks is waar je energie van krijgt.

In plaats van enkel vacatures zoeken en tv kijken, kijk eens rond naar vrijwilligerswerk. Kijk of je een bijbaantje als postbezorger kan krijgen, zodat je je huis uit komt en onder de mensen. Ga wandelen. Zoek een hobby. Hou jezelf bezig en zorg dat je sociale contacten houdt.

Wat er gebeurt is echt niet vreemd, een mens is niet gemaakt om lange tijd solitair te leven, al kan de ene mens er beter tegen dan de ander.

fjordjes

Re: Help! Serieuze heimwee na vakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:08

Heel herkenbaar, heb ook zo'n periode gekend. Werkloos en als mijn vriend dan ging werken, wereld was te klein. Het hield gelukkig op nadat ik een baan had. Het helpt zeker om vrijwilligerswerk te doen, heb je toch wat voldoening. Ik heb ook vrijwilligerswerk gedaan, ik heb gewandeld met bejaarden. Hartstikke leuk en dankbaar, mensen zijn er ook ff uit.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 09:18

Bedankt voor de reacties! Die bore-out klinkt inderdaad vrij logisch.

Ik moet even kijken of ik vrijwilligerswerk mag doen (ik zit in de bijstand op dit moment helaas) en ze doen bij mijn gemeente enorm moeilijk over alles wat je doet, wat geen geld oplevert.

Wandelen doe ik al af en toe, maar misschien moet ik dit wat vaker gaan doen :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:27

Oh, herkenbaar, moeilijke gemeentes.... Maar over het algemeen, als je vrijwilligers werk niet al te vast is zodat je gewoon beschikbaar blijft voor werk, is het vaak geen probleem.
Heb je niet iemand bij de gemeente die je helpt met re-integreren? Breng die dan ook op de hoogte hoe het met je gaat. Je zo voelen helpt je namelijk niks dichter bij de arbeidsmarkt en kan zelfs het gat nog groter maken. Het is dus, zeker ook voor de gemeente, van belang dat het goed met jou gaat!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 09:41

Lalidan schreef:
Oh, herkenbaar, moeilijke gemeentes.... Maar over het algemeen, als je vrijwilligers werk niet al te vast is zodat je gewoon beschikbaar blijft voor werk, is het vaak geen probleem.
Heb je niet iemand bij de gemeente die je helpt met re-integreren? Breng die dan ook op de hoogte hoe het met je gaat. Je zo voelen helpt je namelijk niks dichter bij de arbeidsmarkt en kan zelfs het gat nog groter maken. Het is dus, zeker ook voor de gemeente, van belang dat het goed met jou gaat!

Daar heb je een goed punt! Ik heb morgen een afspraak met mijn psycho-coach omdat ik niet goed in mijn vel zit, en zij weet veel af van vrijwilligerswerk en lastige gemeentes. Dus ik ga het sowieso even met haar bespreken :)

Dank je wel voor de tips!