Ik zit de laatste tijd heel erg te twijfelen of ik me zal laten testen op add of adhd.
Vanaf kindsafaan ben ik een gigantische chaoot, kan ik me niet concentreren, en ben ik altijd snel afgeleid. Heb voor de grap eens mijn rapport van de basisschool opgezocht, en bij elk jaar staat dit dan ook vermeld. Ik was/ben altijd bezig met mijn handen en moet altijd iets te doen hebben, stilzitten kan ik niet. Dit heeft altijd voor veel onbegrip gezorgd, leraren dachten altijd dat ik ongeinteresseerd was en geen zin had. Ik heb het vmbo krap aan gehaald.
Nu zit ik in het tweede jaar van het mbo, een studie waarbij ik veel moet lezen, aantekeningen maken, en dus erg weinig praktijk heb. Maar ik trek het gewoon echt niet meer, leraren ervaren mij als vervelend omdat ik niet stil kan zitten, en ik vang altijd maar de helft op wat tot nog meer ergernissen lijdt. Daarbij moeten we voor nederlands dit jaar examen lezen doen op 3f niveau, terwijl lezen mij op 1f al niet eens lukt... Terwijl ik de grammatica bijvoorbeeld op het hoogste niveau doe.
Nu zit ik echt met mezelf in de knoop, school raad mij aan om me wel te testen, maar ik vraag me dan af of ik dat "stempeltje" wel wil hebben?
Misschien dat hier iemand mij advies kan geven