Gele tanden maakt mij onzeker

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Gele tanden maakt mij onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 17:17

Hey,

Ik ben een vrouw van 20 jaar.
Mijn tanden zijn niet wit maar wat gelig. Mijn vraag is of dat normaal is en ik wil graag weten of heel veel mensen dit ook hebben? Ik heb het gevoel dat het een ramp is als je gele tanden hebt en dat als je een man leuk vind dat dat dan een afknapper kan zijn. Of is iemand dan een grote eikel als hij op wat gele tanden je afwijst?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Gele tanden maakt mij onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:18

Je hebt geel en geel. Niemand hoeft een Cesar Milan-Prodent smile te hebben en een klein beetje verkleuring is heel normaal :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:20

Hagelwitte tanden zijn niet natuurlijk. Naarmate je ouder wordt verkleuren je tanden, zeker als je koffie of thee drinkt of rookt. Een beetje gele tanden is dus heel normaal, al doet de media je geloven dat spierwit de norm is. Als je er toch twijfels over houdt kan je ook eens naar de tandarts of mondhygiënist gaan en hun mening vragen. Zij kunnen je dan vertellen of jouw tanden geler zijn dan normaal, en wat je er eventueel aan kunt doen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:22

Beetje verkleuring is echt niet raar. Maar het is ook te verhelpen... mondhygieniste kan het weghalen en ook tips geven om te voorkomen. Er zijn ook diverse tandpasta's die je tanden witter maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:23

Ik heb hele witte tanden (ben 25) en drink veel thee. Weliswaar alleen maar groene thee soorten. Daar zit minder rotzooi in.

Je zou kunnen proberen of dat wat uitmaakt. Als je niet veel koffie en/of thee drinkt, en het maakt je onzeker. Kan je eens gaan kijken wat bleken je kan opleveren. Ik kan me goed voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Dus een (paar) tint(en) lichter is echt geen ramp hoor...

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 17:26

Ik heb gelezen dat de kleur van je tanden erfelijk is.
Ik rook niet, ik drink geen koffie of thee.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:29

Hoeveel aanslag je krijgt is ook erfelijk... mijn tanden vergelen een stuk sneller dan die van mijn man.
Gewoon pech... maar de mondhygieniste kan het wel schoonmaken.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 17:33

Maar is mijn onzekerheid oprecht bij mannen? knappen mannen er op af?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:36

Bambi1995 schreef:

Goede verzorging is het belangrijkste, beetje verkleuring is echt niet erg. Een onfrisse adem zal eerder voor afknappers zorgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:36

Bambi1995 schreef:

Nee joh, die zien dat niet eens. Wat wij vaak op vinden vallen, merken zij geen eens. Bovendien hebben best veel mensen een beetje gele tanden, de mannen die je tegenkomt misschien ook wel.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:37

Mannen knappen iig af op onzekerheid... en echt hele gele tanden zijn niet zo mooi, dus daar zullen verschillende mannen op afknappen.
Maar er zijn zoveel verschillende mannen... als een man je alleen om wat gele tanden zou laten zitten... dan ben je die ook liever kwijt dan rijk.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:15

Waarschijnlijk is het in jouw hoofd veel erger dan het is en jou zal het ook veel meer opvallen dan anderen.
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken! :) Er zijn weinig mensen met hele witte tanden, kijk
maar eens om je heen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:18

Onzekerheid is onaantrekkelijk :) bij iedereen verkleuren de tanden dus is heel normaal. Maak het niet groter dan het is.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:22

Onzekerheid is onaantrekkelijk?

Mijn vriend vond mijn onzekerheid juist wel aantrekkelijk :) en volgens mij heb ik niet zon verkeerde kerel getroffen (foto van ons in mn profiel) oke.. Ik sta mezelf niet de hele dag af te katten maar ik kan af en toe wel heeeel onzeker zijn haha.

TS, kun je eens een foto maken van je gezicht/tanden (zonder filter eroverheen) en die PBen naar me?

Ik ben behoorlijk lang tandartsassistente en preventieassistente (doe ook reinigen) en kan wel voor je kijken of jouw tanden echt "raar" verkleurd zijn.

Kleur van je glazuur erfelijk? Nooit van gehoord.. Aanslag heeft te maken met je mondhygiene/eet-drinkgedrag/speekselzouten.

Speekselzouten zorgen dat plaque (zuren die bacterieen uitscheiden na het opnemen van zoetstoffen) hard wordt bij onvoldoene mondhygiene (bij de ene sneller dan bij de ander) en die is weer gevoelig voor kleurstoffen in eten en drinken. Tandsteen is meestal geel, aanslag is bruinig.

Wat vaak voorkomt bij mensen met gele tanden is
1. Erosie
Erosie is het oplossen van het glazuur door veel zuurmomenten in de mond.
2. Zwak glazuur
Kan aangeboren zijn/erfelijk, maar kan ook komen door medicatie als jong kind.

Wat jij hebt klinkt eerlijk gezegd als erosie.. Door het oplossen van het glazuur (is wit(ter) komt je tandbeen doorschijnen (het zachtere gedeelte van je tanden) en dat geeft de gele tint.

Zou niet zomaar aan bleken beginnen, als je gebit aangetast is door erosie kun je behoorlijk gevoelige tanden krijgen :)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 17-09-15 19:34, in het totaal 5 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:29

Dan laat je ze toch gewoon bleken. Dan ben je er vanaf. Heb ik ook gedaan :)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:37

Gewoon tandenpoetsen, ik poets zelf mijn tanden minimaal 2 keer per dag. En dan blijven ze wel wit, alleen het resultaat zie je pas na na een paar weken.
Maar ieder gebit is anders, als je echt professioneel advies wilt hoe je ''gele'' tanden kan behandelen. Zeg ik, maak een afspraakje bij de tandarts. Zodat hij de beste behandeling bij je gebit/tanden kan adviseren.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:49

Foto? Tanden zijn nooit echt wit maar altijd iets gelig. De tint is per persoon verschillend. Vieze tanden met tandplak vind ik wel een afknapper moet ik zeggen, maar ik let er ook op.

Bleken kan niet zomaar altijd, het ligt er aan waardoor je tanden geel zijn. Als het door aanslag komt kun je ze bleken, maar als je tanden geel zijn door tanderosie is het glazuur weggesleten en kun je ze alleen nog maar witter maken door facings.

Wij kunnen op bokt niet zien of je tanden zo geel zijn als een kanariepiet of gewoon mooi, ook weten we niet waardoor ze geel zouden kunnen zijn geworden. De tandarts kan je dit allemaal wel vertellen!

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:50

Je kan ze makkelijk laten bleken, er zijn tegenwoordig zoveel salons.
Maar neem wel een behandeling MET peroxide anders zie je haast geen verschil.
Na een half uurtje zitten (met een oranje bril op en een blauwe lamp op je porem := ) kan je niet meer stoppen met lachen :D :D echt een heerlijk gevoel hoor zo'n ceasar millan lach :))

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:57

Fu_Qi schreef:
Gewoon tandenpoetsen, ik poets zelf mijn tanden minimaal 2 keer per dag. En dan blijven ze wel wit, alleen het resultaat zie je pas na na een paar weken.

Wat is deze reactie kort door de bocht. Te kort. Als je tanden van nature geel zijn krijg je ze niet met tandenpoetsen wit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:59

Bovendien hoort verkleuren ook gewoon bij ouder worden, niemand heeft met de oorspronkelijke kleur van de allereerste tand: je stelt je tanden bloot aan factoren van buitenaf en binnen uit en tja... Dat heeft nu eenmaal invloed.

Je kan wel smokkelen met bleken, maar ook dat is tijdelijk en lijkt mij ook niet heel gezond voor je tanden om je hele leven daarmee te knoeien.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:02

Ach ook genoeg kerels toch met wat verkleurde tanden? Zolang je een vrolijke glimlach houd en een frisse adem (tongschraper is een aanrader, bij de drogist te krijgen) gaat daar echt niemand op afknappen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:05

Ik heb het ook, bij mij is het een gevolg van dat ik vroeger veel penicilline heb gehad doordat ik veel keelontstekingen had... Ik ben er ook heel onzeker over geweest , er is niks aan te doen dus heb me er op een gegeven moment bij neer gelegd . En idd wat Fu_Qi zei is niet waar het helpt zelfs niet al zou ik de hele dag met een tandenborstel in m'n mond lopen ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:07

Laura_Zodine schreef:
Je kan ze makkelijk laten bleken, er zijn tegenwoordig zoveel salons.
Maar neem wel een behandeling MET peroxide anders zie je haast geen verschil.
Na een half uurtje zitten (met een oranje bril op en een blauwe lamp op je porem := ) kan je niet meer stoppen met lachen :D :D echt een heerlijk gevoel hoor zo'n ceasar millan lach :))

Als je tanden met erosie bleekt worden ze nog geler, aangezien bleken het glazuur nog verder wegvreet.

Tanderosie komt bij heel veel jonge mensen voor; komt door zuren die het glazuur aantasten. Vooral zure dranken zijn de boosdoener (frisdrank en vruchtensappen, wie drinkt er nog alleen melk en water tegenwoordig) maar door 'gewoon eten' snoep en fruit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:11

Vind jij het een afknapper bij een man?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:17

Om heel eerlijk te zijn, als een man dezelfde kleur tanden had als ik dan... nee zou ik niet op hem afkappen. Als ik helemaal smoorverliefd ben op iemand dan dump ik hem echt niet omdat hij gele tanden, wratjes, kalknagels of anders ongemakken heeft. Als de liefde echt is doe je dat niet. Dan hou je van ze ondanks alles. Nobody is perfect.