Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MarlindeRooz schreef:Lukken smoothies wel?
Chinas schreef:Ik heb zelf ook heel lang 3x per dag de hoogste dosis ritalin geslikt, met als gevolg dat ik inderdaad niks at, aan het einde van de dag was ik zelfs helemaal aan het trillen vanwege een suikertekort (geloof dat het suikertekort is). Ik had ook gewoon echt geen honger.
Mij werd aangeraden door mijn psychiater om 's ochtends extra te eten, en als dat niet lukte dan maar dubbele hoeveelheid beleg, niet makkelijk, maar het werkte wel.
En tussen de middag als de eerste pillen waren uitgewerkt slikte ik de volgende pil pas na een uurtje, om zo toch wat lekker te kunnen eten. Maar jij kan je pillen niet laten uitwerken, mag ik vragen waarom niet?
Dobbelicious schreef:Herkenbaar, altijd het gevoel propvol te zitten terwijl ik niks in mijn maag had. Kon er letterlijk ziek van zijn, maar nog niks eten. Ik ben 10 kg afgevallen door gebruik van ritalin, op het laatst gingen mensen in mijn omgeving zich steeds vaker zorgen maken om hoe slecht ik at en hoe dun ik begon te worden en en het tempo waarin dat gebeurde...
Ik ben uiteindelijk overgestapt op dexamfetamine. Dat helpt me ook nog eens veel beter dan ritalin en mijn eetlust is weer terug. Inmiddels weer wat kilo's aangekomen en nu op een gezond gewicht voor mijn lengte en ik kan het nu goed vasthouden.
Ik zou je dus aan willen raden om je eens in dexamfetamine te verdiepen, het helpt mij zo goed en ik ben nooit meer ziek/zwak/misselijk en ik eet weer gewoon gezond!
Emmaa_ schreef:Ik kan inderdaad wisselen over een tijd, maar omdat ik het nu nog relatief kort slik wil mijn psych eerst aankijken hoe het op ritalin gaat. Het lastige vind ik zelf vooral dat ik op dit moment heel goed ga op de ritalin, behalve dan de eetlust.
En het is inderdaad heel vreemd. Normaal als ik thuis kwam wou ik nog wel eens een bus pringles naar binnen werken, of een patatje halen. Nu kost het me al moeite om een gezonde maaltijd weg te krijgen, laat staan tussendoortjes. Aan de ene kant natuurlijk niet zo erg, maar aan de andere kant schrik ik ook van de dagen waarop ik maar 500 kcal binnen krijg. Is gewoon niet gezond en ik wil helemaal niet op die manier leven..
Citaat:Als we ouder worden, ziek zijn of een operatie hebben ondergaan, kan het soms lastig zijn om voldoende te eten. Terwijl goede voeding juist dan extra belangrijk is. Als u via uw gewone voeding onvoldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, dan kunt u uw voeding aanvullen met een medische dieetvoeding, zoals Nutridrink.
Nutridrink is een kant-en-klare drinkvoeding. Het levert eiwitten, energie en vitamines en mineralen om mogelijke tekorten aan te vullen. Op die manier draagt het bij aan de verbetering van uw voedingstoestand.
Nutridrink is lactose- en glutenvrij. Bevat melk, soja.
Nutridrink is een dieetvoeding voor medisch gebruik. Uw arts of diëtist adviseert medische voeding bij de dieetbehandeling van ziektegerelateerde ondervoeding als aanvulling op, of als vervanging van de normale voeding.
Many schreef:Ik heb geen ervaring met Ritalin of vergelijkbare medicijnen, maar zou je wel aanraden om zoveel mogelijk calorierijke producten te eten. Avocado, noten, gedroogd fruit (rozijnen, abrikozen, dadels), volle kwark/yoghurt, etc. Dan krijg je in ieder geval nog wat calorieën binnen. Dingen die vullen maar geen kcal bevatten, zoals koffie of rauwkost, zou ik op dit moment even laten staan.
Emmaa_ schreef:Many schreef:Ik heb geen ervaring met Ritalin of vergelijkbare medicijnen, maar zou je wel aanraden om zoveel mogelijk calorierijke producten te eten. Avocado, noten, gedroogd fruit (rozijnen, abrikozen, dadels), volle kwark/yoghurt, etc. Dan krijg je in ieder geval nog wat calorieën binnen. Dingen die vullen maar geen kcal bevatten, zoals koffie of rauwkost, zou ik op dit moment even laten staan.
Klopt, dat probeer ik al zo veel mogelijk te doen. Volle melk in mijn koffie in plaats van zwart etc.
Concerta heb ik het ook met de psych over gehad, maar omdat ik eigenlijk een hele lage dosis ritalin neem voor mijn lengte/gewicht verhouding en ik daar dus al 'genoeg' aan heb qua effecten is hij bang dat concerta wat te heftig gaat zijn. Ook heb ik problemen met slapen en veel mensen die overgaan op concerta krijgen slaapproblemen omdat het een stuk langer werkt.
Jullie hebben me in ieder geval genoeg voer gegeven om weer even te praten met de psych volgende week
Zwerte schreef:Je gebruikt nu toch 3x5? Concerta is er ook in 18 mg. Ik gebruikte 60/70 mg ritalin per dag, concerta 54 mg werkte een stuk minder sterk dan ritalin. Ik vind juist het effect van ritalin veeeeeel heftiger dan concerta, wat ook logisch is. Ritalin geeft pieken, concerta verpreid het langzaam over de dag. Daardoor voelt dezelfde (dag)dosis lager aan.
Ik heb nog niemand gehoord over slaapproblemen door concerta, juist wel bij ritalin... Bij mij (en meerdere die ik ken) en het juist savonds wel uitgewerkt. Dus mijn ervaring is juist tegenovergesteld van wat jouw psych zegt. Heel veel mensen schakelen over van ritalin naar concerta omdat het zoveel milder werkt.