Griep

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Griep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:52

Helaas ontkom ik er eigenlijk nooit aan, wanneer er weersveranderingen zijn of er zijn mensen in mijn omgeving krijg ik het ook... de griep

Echter vraag ik mij af, niet zo'n fris vraagje :') . Maar als ik griep heb ruik ik, ehm mijn zweet, heel anders als normaal. Daaraan kan ik eigenlijk soms merken of het een beginnende griep is of een verkoudheid. Hebben jullie dit ook of is dit een rare reactie van mijn lichaam op griep.

En hebben jullie misschien nog tips om er wat sneller door te komen, heb morgen gewoon weer colleges etc waar ik heen moet.

xMarieke

Re: Griep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:54

Veel slapen :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:18

Ik weet het net niet van mezelf, maar ik ken een paar mensen die stellen, dat het goed ia, om aan je paard te ruiken. (Heerlijk penny....)
.....omdat een veranderende geur kan wijzen op beginnende ziekte.

Dus dat er een verband bestaat, geloof ik grif.

En soms zweet een lichaam ook expres, om bepaalde gifstoffen kwijt te raken. (Op zich: goed om dit proces te stimuleren: veel thee met citroen etc drinken.)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:26

hoi tenzij je misselijk bent paracetamol slikken dan zweet je de slechte stoffen eruit en veel drinken. je moet het uitzieken en pas na een dag koortsvrij naar buiten.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:35

Ik ben net weer wat beter gelukkig. En ja, ik stonk ook.. Zal het er wel uitgezweet hebben :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:37

franka75 schreef:
hoi tenzij je misselijk bent paracetamol slikken dan zweet je de slechte stoffen eruit en veel drinken. je moet het uitzieken en pas na een dag koortsvrij naar buiten.

...ik zou zeggen: laat de. paracetemol lekker staan, dan zweet je de boel er uit.

Koorst is wat mij. betreft een nuttig iets, dus tot plm. 39.5: gewoon de natuur een handje helpen: warme drank, pak je goed in en zweten maar. (Een af en toe. een handdoek. om jezelf te drogen. )

Onderdruk je lagere koorst, duurt het herstel proces vaak langer.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 23:53

Klinkt eigenlijk ook wel logisch dat je slechte stoffen eruit moet zweten
Rust zat er vanavond helaas niet in door koe kalverij wat totaal niet goed ging (woon op melkbedrijf)
Ga nu zo slapen, maar moet morgen helaas wel echt naar school, heb groepsproject en laat niet graag mijn groepsgenoten zitten en colleges.

Bedankt voor de reacties alvast :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:04

ipv ze te laten zitten steek je ze nu aan met de griep...
Als je griep hebt dan ben je ziek genoeg om thuis te blijven (en niet alle bacillen te verspreiden)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:58

paracetamol helpt je je beter te voelen maar je raakt wel stoffen kwijt omdat je ervan gaat zweten. maar bel de dokter morgen en vraag het

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 08:42

Paracetamol neem ik idd wel want bij koorts hoger dan 38,5 wordt ik erg misselijk en laat ik daar nou beetje bang van zijn :+

Heb vannacht er volgens mij al veel uitgezweet *bah*

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:31

franka75 schreef:
paracetamol helpt je je beter te voelen maar je raakt wel stoffen kwijt omdat je ervan gaat zweten. maar bel de dokter morgen en vraag het

Ja: je gaat je beter voelen dat klopt.
Het is een pijnstiller en het laat de koorst zakken - maar koorts heeft een genezende functie.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:32

Eloya schreef:
Paracetamol neem ik idd wel want bij koorts hoger dan 38,5 wordt ik erg misselijk en laat ik daar nou beetje bang van zijn :+

Heb vannacht er volgens mij al veel uitgezweet *bah*

"Opgeruimd staat netjes"!