Vaak zere borsten en jeuk.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Vaak zere borsten en jeuk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:14

Ik heb sinds een paar maandjes met vlagen jeuk aan mn linkertepel.. Ook leek het in het begin droog te zijn. (Schilfertjes).
Nu heb ik nog af en toe jeuk, maar niet heel erg meer. (Niet dagelijks)

Maar ook heb ik sinds een paar weken elke keer zere/gevoelige borsten.
Nu ook weer.. Ik moet officieel morgen ongesteld worden, maar heb de pil doorgeslikt, dus ik denk dat het nu daar van komt.
Maar meestal als ik in de avond mn bh uittrek, doen mn borsten echt pijn. Net alsof ik mega ongesteld ben :+

Ook dit is niet elke dag, maar het heeft zeker wel de overhand qua dagen.
Het valt me wel op dat ik beide klachten heb sinds ik een nieuwe bh's draag.
Deze zitten strakker dan mijn vorige.. Dus misschien dat het hier nog mee te maken heeft?

P.s. zwanger is geen optie.

xMarieke

Re: Vaak zere borsten en jeuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:28

Ik zou bijna denken aan spruw (candida) maar dat komt meestal voor bij vrouwen die borstvoeding geven.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:33

ik heb het ook wel eens, bij mij komt het vaak door lange dagen werken en dan zweten en dus irritatie van de bh, echt irritante jeuk waarbij je wel moet krabben :+ waarbij het heel snel dan ook beschadigd. ook zijn ze gevoelig dan. Ik heb een redelijk grote cupmaat en dat speelt dan ook wel mee.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:23

Ik had dit laatst ook. Had de pil doorgeslikt en zulke zere en gevoelige borsten. Begon serieus te twijfelen of ik niet zwanger was. Zelfs gewoon lopen deed zeer. Sinds ik ongesteld ben geweest nergens meer last van gelukkig!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 07:55

Sinds dat je nieuwe bh's draagt dus. Neem eerst eens proef op de som en probeer weer eens ander exemplaar zou ik zeggen. Kun je zo uitsluiten of dat het is, dat kan geen bokker je vertellen hoor ;-)

Vergeet niet dat hormonaal ook nog wel wat extra invloed kan hebben. Wellicht dat de combinatie dat nu erg ongelukkig maakt voor je.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:05

xMarieke schreef:
Ik zou bijna denken aan spruw (candida) maar dat komt meestal voor bij vrouwen die borstvoeding geven.

Ik dacht er ook aan.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 15:12

Miran88: Helaas heb ik dus nu al een paar weken tot maandjes. Dus ongesteld worden helpt niet echt... -O-

Spruw ken ik niet echt.. Dit is toch normaal rond/in je mond?? Met uitslag enzo?

Bienotje: Zal morgen eens een oude bh aan doen. Ben er alleen niet zo fan meer van.. Ze zijn me te groot en te los geworden helaas. (Weinig steun zeg maar ;) )

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:18

heb ik ook last van iedere maand (ook jeuk soms); heeft wel met je hormonen te maken denk ik ;)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:33

Jup hier ook, maar ik heb een grote cupmaat dus bij elke beweging gaan ze best op en neer. heb ze dus goed ingesnoerd in een strakke bh :') maar als ik die s'avonds uit doe doet het idd pijn

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:03

Eloya schreef:
Jup hier ook, maar ik heb een grote cupmaat dus bij elke beweging gaan ze best op en neer. heb ze dus goed ingesnoerd in een strakke bh :') maar als ik die s'avonds uit doe doet het idd pijn

En als je je bh aan hebt, en je voelt aan je borsten/drukken.. Doet het dan ook pijn?
Bij mij namelijk wel.. En dan vooral de zijkanten (okselkant) en onderkant..

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:05

Ja klopt, bij mij rond de tepel en zijkant.
Ik probeer wanneer ik thuis ben zo min mogelijk een bh te dragen of een tshirt bh en alleen wanneer het moet de strakke

Ik moet er een balans in vinden aangezien ik zonder bh geen pijn aan mijn borsten heb maar wel aan mijn rug door het gewicht. Maar met weer pijn aan de borsten en niet aan de rug :')

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:06

Naamloos1 schreef:
En als je je bh aan hebt, en je voelt aan je borsten/drukken.. Doet het dan ook pijn?

Dat heb ik ook, lijkt bij mij vooral bij warm weer/zweten te zijn. Ook met jeuk erbij, en heel gevoelig met lopen en paardrijden, maar ook bij aanraking.
Niet heel duidelijk hormonaal bepaald, viel me juist op dat ik het ook 'tussendoor' had zeg maar.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:08

Nooit pijn gehad maar wel altijd een jeukje maar ik gebruik geen andere douche gel/creme of shampoo ofzo en het zijn toch vaak dezelfde (soort) BHs. Wel ook grote cupmaat. Die jeuk is zo irritant vooral als je moet werken in gezelschap :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:13

Graffi86 schreef:
Naamloos1 schreef:

Dat heb ik ook, lijkt bij mij vooral bij warm weer/zweten te zijn. Ook met jeuk erbij, en heel gevoelig met lopen en paardrijden, maar ook bij aanraking.
Niet heel duidelijk hormonaal bepaald, viel me juist op dat ik het ook 'tussendoor' had zeg maar.

Ik wet niet hoe jullie je bh hebben uit gezocht maar je kunt ook nog wel eens een verkeerde maat bh hebben. Zijkant/onderkant heb je dus teveel druk van de beugels.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:57

Mijn bh-maat klopt als het goed is :+
80G, ze mogen niet meer groeien anders kom ik niet meer uit bij Livera :')

Ik denk ook dat het zweten iets met de jeuk temaken heeft. Maar daar krabben in het openbaar staat zo raar haha

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:43

bigone schreef:
Ik weet niet hoe jullie je bh hebben uit gezocht maar je kunt ook nog wel eens een verkeerde maat bh hebben. Zijkant/onderkant heb je dus teveel druk van de beugels.

Ik draag (ivm irritatie door de beugels) vooral van die sporttopjes van de Hema. En de maat van de bh klopt, is laatst nog opgemeten nl :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 19:00

bigone schreef:
Naamloos1 schreef:

Ik wet niet hoe jullie je bh hebben uit gezocht maar je kunt ook nog wel eens een verkeerde maat bh hebben. Zijkant/onderkant heb je dus teveel druk van de beugels.[/quote]

Nou dit kan nog wel eens kloppen.. Ik heb het laatst oplaten meten en blijkt dat ik een cup groter moet hebben.. Nu heb ik soms van die 'kwabjes' die eruit puilen. Dacht altijd dat een cup groter te groot zou zijn.
Merk soms wel idd dat mijn beugel een beetje pijn doet bij die 'beruchte' bh's.

Heb nu net nieuwe bh's (juiste maat) binnen gekregen, dus ik zal daar ook eens op letten!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 19:01

Verder:

'Fijn' dat meer mensen zich herkennen hierin!
Zal dan toch een typisch vrouwelijk dingetje zijn dan! :)