Dazensteek komt na 3 weken opzetten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Dazensteek komt na 3 weken opzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:37

Hoihoi!

Ik merkte vanmorgen op school dat ik toch wel erg last van mijn linkerbil had. Een tijdje geleden ben ik in korte broek tijdens het mest ruimen bij de paarden gestoken, ik voelde hem(de daas) steken en sloeg hem weg(maar niet dood). Ik zag hem weg vliegen en voelde na een tijdje een klein bultje zitten. Ik negeerde de pijn (zo erg was het ook niet) en sinds vandaag heb ik dus weer last. Ik heb net weer gevoeld en de bult is echt best wel groot. Laten we zeggen ong de helft van een vinger in lengte en 2/2,5 vingers in de breedte. Ik had er tijdens het zitten heel erg last van, ook op zachte stoelen, en tijdens het rijden was het ook echt verschrikkelijk. Ben na een kwartier afgestapt omdat het echt wel flink zeer deed(en omdat mijn telefoon uit mijn zak was gevallen.. :+ ). Nu zit ik weer op een stoel en probeer ik mijn linkerbil te ontlasten want als ik er goed op ga zitten begint het zachtjes te steken.

Wie o wie kan mij helpen, gaat dit vanzelf weer over of moet ik iets gaan gebruiken wat de pijn verlicht/het probleem verhelpt?

S_en_Z

Re: Dazensteek komt na 3 weken opzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:42

Weet je zeker dat t een daas was en niet iets met een angel? :P

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:45

azaron werkt prima maar dat moet je wel in huis hebben ..

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:50

S_en_Z schreef:
Weet je zeker dat t een daas was en niet iets met een angel? :P

Geen flauw idee eigenlijk, misschien was het wel een bij/wesp/hommel(is een bij hetzelfde als een hommel? xd). Het was alleen even 'au' en verder niks en van een angel-steek voel je toch veel meer dan alleen 'au'?.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:50

tootje71 schreef:
azaron werkt prima maar dat moet je wel in huis hebben ..

Pff.. dan moet ik even zoeken :+

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:53

Weet je zeker dat het van de daas is? Het klinkt een beetje raar maar op je billen kan je snel ontstekingen krijgen. Door veel zitten/schuren/kleding/gevoelige huid in combinatie met bacteriën. Dit kan ook als je gewoon altijd goed doucht en wast. Het kan dan zomaar op komen zetten door verminderde weerstand bijvoorbeeld. Dit zou het misschien ook kunnen zijn

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:54

5 cent erop leggen schijnt ook te helpen ;-)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:57

Jette schreef:
Weet je zeker dat het van de daas is? Het klinkt een beetje raar maar op je billen kan je snel ontstekingen krijgen. Door veel zitten/schuren/kleding/gevoelige huid in combinatie met bacteriën. Dit kan ook als je gewoon altijd goed doucht en wast. Het kan dan zomaar op komen zetten door verminderde weerstand bijvoorbeeld. Dit zou het misschien ook kunnen zijn

Krijg je dan zomaar een enorme bult op je bil? Jeetje wat raar. Ik heb gisteren een koudje opgelopen en krijg bij mindere weerstand meestal aften in mijn mond, maar bulten op mijn bil? Nee dat nog nooit gehad. Het is ook wel erg toevallig dat het dan precies de plek is waar dat beest me heeft gestoken/gebeten 3 weken geleden.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 21:57

tootje71 schreef:
5 cent erop leggen schijnt ook te helpen ;-)

Goeie tip!