welke hartslagmeter?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

welke hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 20:57

Wie gebruikt een hartslagmeter en welke gebruik je?

Onze zoon heeft er 1 nodig voor studie fysio, maar ik lees zoveel verschillende reviews.

Hij wil een simpele die niet te duur is. Hij moet niet te groot zijn.

Op de boekenlijst stond een Sigma van 30 euro, maar lees er negatieve dingen over.

De instapmodellen van Polar zijn aardig zo te lezen, maar de hartslagband kun je weggooien als de batt leeg is. Leuk een horloge van 50-80 euro, maar steeds een nieuwe band a 40 euro moeten kopen vind ik echt iets schandalig. Verder komt de FT2 er wel goed uit.

Onze zoon vond de Sigma PC 22-13 ook netjes, maar hij zou groot zijn en zoonlief heeft nog dunne polsjes.

Sigma schijnt vooral moeilijk af te lezen zijn in het donke bij de goedkoopste. Over de band kan ik niet echt iets vinden.

Hij vond de Polar a300 nog mooier, maar zit meteen ruim boven de 100 euro en hij wilde hem eigenlijk verder niet gebruiken. Aan ene kant denk ik, begin maar met een simpele en als je hem meer gebruikt, vraag je maar eens een luxere voor verjaardag, sint en kerst. Maar aan de andere kant moet je niet steeds gezeur hebben met een ding dat niet mee wil werken.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:41

Ik gebruik de polar m400. Ik heb voor deze gekozen omdat hij een wat groter bereik heeft van de ontvanger naar je horloge, dus ik kan op die manier ook longeren, lesgeven enzovoort.

Maar anders was ik gegaan voor de Polar inzone, die is goedkoper en ik heb er veel goede reviews over gelezen.

Ik heb 2 filmpjes van het gebruik.

(Volgens mij werkt de Polar inzone bijna hetzelfde)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:44

euhmmm, volgens mij zoekt ze er een voor mensen ;)

Ikzelf heb een polar voor mijn paard en vind het een fijn ding, ik kan wat dat betreft een polar wel aanraden ga er vanuit dat die voor mensen kwalitatief gezien niet heel anders is.

jameyskatje

Re: welke hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:47

o haha, nu je het zegt, dit topic staat ook bij 'mensenwelzijn en sport'.

Bij de M400 kreeg ik trouwens ook een band voor mensen. Mijn man gebruikt deze regelmatig en is ook zeer tevreden! Later kan je online een overzicht terug zien van je training.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:08

De m400 is een fantastisch horloge, ik heb m zelf ook, maar kost wel 200 euro! Hij is mega uitgebreid en ik geloof dat de zoon van TS m verder niet veel gaat gebruiken, dus dat lijkt me vooral een hoop geld voor veel functies die toch niet gebruikt worden.
Als het echt puur om hartslagmeter gaat zou de polar ft2 een goede optie zijn denk ik. De ft4 is iets uitgebreider qua trainingsfuncties.
Van andere merken heb ik niet zoveel verstand. Je zou ook eens een sportwinkel binnen kunnen lopen om wat advies in te winnen

Zie nu dat de band van ft2 inderdaad niet vervangbaar is. Echter met 2500 gebruiksuren zou ie daar zn studie wel mee af moeten kunnen ronden ;)

superpony

Re: welke hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 12:25

Dank jullie wel. Hij is verplicht, dus we wilden geen hele dure. Kan altijd nog als hij er meer mee wil doen.

hij twijfelde erg, maar heeft de sigma gekozen. Die vond hij meteen heel mooi en had wat voordelen to de polar. Hij heeft hem via coolblue al binnen en is een mooi ding.

We waren ook al in sportzaaak geweest, maar die hebben vrij weinig keus. Beoordelingen online zijn wisselend, maar van deze wel positief. Van de ft2 ook dus was de rest smaak.

ook al gaat de batt van de polar ft2 band lang mee, ik vind het ecgt schandalig dat de batt niet vervangbaar is.