Acupunctuur bij allergiebestrijding

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Acupunctuur bij allergiebestrijding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 12:02

Ik open dit topic omdat ik mij afvraag of er op Bokt toevallig ook mensen zijn die hun allergie hebben geëlimineerd doormiddel van acupunctuur en nu dus hier geen last meer van hebben.

Hoe ik op dit onderwerp kom?
Ik heb zelf een kattenallergie, de ene dag heftiger als de andere, en laten nu net al mijn vrienden katten hebben. Maarja je vrienden kan je moeilijk verbannen _O-
Nu sta ik zelf wel open voor alternatieve geneeswijzen en wil ik persoonlijk niet elke dag aan de pillen.
Zo kwam ik via bepaalde sites terecht op een site waar dus stond uitgelegd dat door acupunctuur iets wordt gereset waardoor je lichaam dus 'accepteert' dat er katten in je omgeving zijn en je aanhalen.

Ik wil zelf ook heel graag een katje, maar dat kan dus niet door mijn allergie, aanstaande vrijdag ga ik naar een acupuncturist, intake gesprek en eventueel eerste behandeling.

Ik ben heel benieuwd of het gaat werken maar ik sta er positief in, toch enigszins terughoudend.

Zijn er dus mensen die dit al hebben meegemaakt?

Positieve en negatieve ervaringen, alles is welkom!

ps: ik ben niet bang voor naalden dus daar zal het niet aan liggen haha.

Ik weet niet of dit hier goed staat?

LOLLYYwood

Re: Acupunctuur bij allergiebestrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:10

Ik volg mee, ondanks mijn grote naaldenfobie [lees: voor entingen moeten dokters mij met 3 vast houden en krijg ik te pas en te onpas hyperventilatie aanvallen] wil ik het wel laten doen.

Ik ben allergisch en alles wat los en vast zit en ik ben op een moment gekomen dat het niet meer leefbaar is. Gelukkig uiten mijn allergieën zich niet alleen in ademtekort, opgezette lip/tong, maar meer in Atopisch exceem. Ik ben zéér benieuwd of het aanslaat bij jou, en wat de ervaringen zijn van andere bokkers, dat zal hoogstwaarschijnlijk de doorslag geven om tóch te gaan.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 12:54

Leuk dat je mee volgt! Ik zal mijn bevindingen ook in dit topic plaatsen :j

Ik had eerst de NAET therapie gevonden, maar toen ik hier de betekenis en geschiedenis van ging googelen kwam ik op acupunctuur en het bewust blootstellen aan de stof waar je allergisch voor bent. Oftewel acupunctuur. Toen ben ik weer gaan googelen op een acupunctuur praktijk in de buurt, scheelt me weer reiskosten naar de andere kant van de provincie en acupunctuur wordt deels vergoed onder alternatieve geneeswijzen! Bonus haha.

Nu weet ik alleen niet of dat op doorverwijzing van de huisarts moet, want dan moet ik nog even bellen haha.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:02

Ik ken het eigenlijk niet, maar heb wel goede ervaring met bioresonantie is ook alternatief en heeft bij mijn man echt een wereld van verschil gemaakt.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:08

Daar heb ik inderdaad ook wel eens wat van gehoord. Ik ken ook Biophotonen therapie. Dit heeft een hele 'genezing' bij een goede kennis van mij verschil gemaakt. Waar doktoren zeiden dat hij kanker zou hebben, hebben ze bij de praktijk voor biophotonen therapie uitgezocht wat er precies aan de hand was. Helemaal geen kanker, gewoon organen die wat van slag waren en dus extreem hard aan het werken waren.
Kwestie van ook je lichaam weer resetten en de 'medicijnen' die in je zitten te activeren. Binnen 3 maand geen enkele klacht meer.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:17

Misschien is kinesiologie dan ook wel iets voor jou? Dat wordt ook vergoed als je aanvullend verzekerd bent voor alternatieve geneeswijzen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:46

Ik ben via mijn huisarts ook doorverwezen naar een alternatieve genezing. Helaas was dit kostenplaatje de prijs van super de luxe auto (voor mij dan, aangezien ik voor àlles moest getest en geholpen worden), dus zijn we daar niet verder op in gegaan. Misschien kan jij dat wel eens overwegen, als het maar voor 1 stof is?

Hoe de behandeling precies heet weet ik niet, en ik weet ook niet of die er zijn in Nederland, aangezien er maar 1 in België zit die dit doet. Betreft het blootstellen aan de allergische stof, maar dan naar de basis (mineralen, zouten, ...). 12 verschillende stoffen (vb je bent allergisch aan grassen) dan wordt je behandeld tegen mineralen (dat zit in gras) en moet je 24u alle mineralen mijden. Na 24u zou je er overheen zijn, of je moet verder behandeld worden via deze wijze.

Ook kan je daarin dieper gaan, vb alle soorten mineralen gaan opsplitsen en deze stuk per stuk behandelen.
Mijn huisarts zijn ouders hebben dit gedaan voor hun gras allergie en nu kunnen beide rustig in het gras liggen zonder onder de rode jeukende bollen te staan.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 14:07

In principe gaat het mij enkel om mijn kattenallergie waar ik aan geholpen wil worden.
Hooikoorts bijvoorbeeld verschilt bij mij elk jaar hoe heftig het is, Paarden reageer ik niet allergisch op, verder alleen sommige honden. Ik kom nooit in contact met knaagdieren want die bijten mij toch altijd _O-

Dus ik zeg gewoon wat ik wil, wat mijn probleem is, en als ze het er niet mee eens zijn dan loopt deze klant de deur weer uit haha. :evaw:

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:10

Ja ik!
Maar ik zit nu op school(heel goed op te letten ;) ). Dus even een stipje, kom er vanavond op terug!

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 14:21

Ik ben heel benieuwd ijssnuiver! Ik wacht je reactie af :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:40

Ik ben bekend met allergieën en alternatieve geneeswijzen hierbij. Heb één allergietherapeut die mij erg geholpen heeft middels de neuromodulatie techniek uit de VS. Ik was sceptisch (en anderen met mij) maar ze heeft me enorm geholpen met mijn huidklachten. Ook ken ik mensen die ze van hun kattenallergie heeft geholpen. Mocht je meer informatie willen stuur me dan een PB.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:02

nontie schreef:
In principe gaat het mij enkel om mijn kattenallergie waar ik aan geholpen wil worden.
Hooikoorts bijvoorbeeld verschilt bij mij elk jaar hoe heftig het is, Paarden reageer ik niet allergisch op, verder alleen sommige honden. Ik kom nooit in contact met knaagdieren want die bijten mij toch altijd _O-

Dus ik zeg gewoon wat ik wil, wat mijn probleem is, en als ze het er niet mee eens zijn dan loopt deze klant de deur weer uit haha. :evaw:

Google maar eens op kinesiologie :-)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 20:47

Ik zal er eens op zoeken Julu72.

@Phillipa, mocht het me vrijdag niet bevallen zal ik je even pben!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:35

Bij mij is het voornaamste hooikoorts in een vrij heftige vorm.
Een aantal jaar geleden ben ik door mijn paard ook zelf in contact gekomen met accupunctuur. In de eerste instantie ging ik heen voor min vele hoofdpijn en vermoeidheidsklachten. Ik ben een enorme slechte slaper(en nog bij periodes wel hoor).
Mijn hoofdpijn en vermoeidheid werd langzaamaan verholpen en ik ging mij steeds beter voelen. Totdat bet voorjaar aanbrak, mijn hooikoorts sloeg toe.
Mijn accupunctuurarts heeft toen de behandelingen echt toegespitst op die hooikoorts en dat heeft waanzinnig gebolpen!! Ik kon weer normaal ademhalen en liep niet de hele tijd met rode en tranende ogen rond. Wat een verademing, letterlijk!
In het begin van het voorjaar ging ik ook weer slechter slapen, kon de wekker erop gelijk zetten. Altijd om 4 uur werd ik wakker. Chinees gezien komt dit door je longen en dat was icm mijn hooikoorts natuurlijk wel te verklaren.
Zodra de behandeling echt toegespitst werd op die hooikoorts, kon ik ook weer doorslapen.

Wat voor punten hij precies prikt weet ik niet, daarvoor heb ik niet geleerd. Maar ik heb enorm veel baat bij zijn behandelingen!!

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 22:09

Gisteren dus mijn eerste behandeling gehad, hij wou wel dat ik me nog volledig liet doormeten op andere allergieën. Ik heb aangegeven dat ik in principe verder nergens tegenaan loop maar dat het misschien wel handig is idd.

Ik kreeg naalden onder mijn neus, in mijn oor, bij de holte van mijn elleboog, bij de aanzet van mijn duim, bij mijn enkel en bij de aanzet van mijn teen.
Tijdens de 'sessie' kreeg ik allemaal bultjes rondom de naalden. Hij vertelde dat dit klopt omdat hij de reactie opwekt. Na de sessie heb ik ongeveer 2 uurtjes druk op mijn hoofd gehad, voelde me daarna weer goed, had hij ook gezegd dat dat kon die hoofdpijn / druk.

Ik ben nog enigszins sceptisch maar volgens hem zou het redelijk snel moeten werken. Vandaag wel een kat geaaid, maar was buiten en dan heb ik ook niet zo vaak last, na die tijd wel wat jeuk in mijn keel gehad, maar ik zit ook net tegen een verkoudheid aan dus niet echt te peilen waar de reactie precies van is haha.

Wil van de week eens kijken of ik nog een kat kan knuffelen of iets, om de reactie te peilen, aankomende vrijdag is mijn tweede sessie. Niet bekend hoeveel sessies ik nodig heb, dit is natuurlijk afhankelijk van hoe erg de allergie is, hoe snel mijn lichaam de 'therapie' oppakt. Ik hou jullie op de hoogte! :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:22

Bioresonantie werkt erg goed, het wordt ook vergoed.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:34

Mijn nichtje haar man had mega hooikoorts en die is er door middel van acupunctuur voor 98% vanaf. Hij zit veel op de weg voor zijn werk en dat werd gewoon gevaarlijk voorheen maar nu geen last meer.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 12:32

Zojuist was opgehangen, ja hoor de kat van de buren kwam even buurten. Heb mijn neus nog niet in haar vacht gestoken, maar wel even geaaid over koppie en gekriebeld en daarna onder mijn neus en rond mijn ogen gewreven. Vrijwel geen reactie, terwijl ik anders eigenlijk altijd wel een paar keer nies, ondanks dat ik mijn handen normaal gesproken was.
Vriendin van mij heeft een echte kroelkat, dus daar maar even langs als ze terug is van vakantie voor de echte test. Dan zit ik natuurlijk ook in een kattenhuis dus zullen de prikkels groter zijn. Zij heeft 2 katten, 1 pers die altijd binnen is en 1 huistuinkeukenkat die ook buiten komt.

marleen_usar schreef:
Bioresonantie werkt erg goed, het wordt ook vergoed.

Kan daar niet zoveel over vinden in combinatie met kattenallergie..

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:50

Heh wat apart zeg, nog nooit van gehoord. Mijn vriend is (enorm) allergisch voor paarden en wat andere dieren, zou zoiets daar ook voor helpen? Ook heb ik astma, maar dat is weer iets heel anders, neem ik aan?

En ijssnuiver, kan je misschien wat meer vertellen over dat Chinese iets waardoor je continue om 4 uur wakker wordt? Dat heb ik namelijk ook vaak haha

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:56

ilsexxx schreef:
Heh wat apart zeg, nog nooit van gehoord. Mijn vriend is (enorm) allergisch voor paarden en wat andere dieren, zou zoiets daar ook voor helpen? Ook heb ik astma, maar dat is weer iets heel anders, neem ik aan?

En ijssnuiver, kan je misschien wat meer vertellen over dat Chinese iets waardoor je continue om 4 uur wakker wordt? Dat heb ik namelijk ook vaak haha

Dat zou zeker kunnen helpen voor hem Ilse ;)
Is hij toevallig ook erop getest door een huisarts o.i.d. ? Ik moet me namelijk nog volledig laten doormeten, want je allergie voor een dier kan voortkomen uit een allergie voor een bepaalde stof.
Het is ook mogelijk dat je in het naproces nog homeopatische kruiden krijgt, maar dat ligt aan je reactie na de behandelingen. Verschilt per persoon.
Voor Astma durf ik zo niet te zeggen, zou je even moeten googelen, heb ik ook niet naar gevraagd want heb zelf inspanningsastma maar heb ik geen last van.

Ik heb inmiddels vandaag 3x kat geaaid en 3x geen tot weinig reactie. Eerste 2x enkel een kriebelige neus, 3e keer had ik mijn lip open en de werd wat dik nadat ik had geaaid en lip aangeraakt, maar trok redelijk snel weg, waar die anders de hele avond dik blijft.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:02

Dat weet ik zo niet, zal ik hem even vragen! Wel weet ik dat hij als klein kind geen allergieën had maar dat het later is ontwikkeld, weet niet of het altijd bij een allergie zo verloopt trouwens hoor!

Ik zal idd even googelen hoe dat zit met astma
Wordt acupunctuur vergoed trouwens?

Gaat wel de goede kant dus op, apart dat het dan direct effect heeft

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:05

LOLLYYwood schreef:
Ik ben via mijn huisarts ook doorverwezen naar een alternatieve genezing. Helaas was dit kostenplaatje de prijs van super de luxe auto (voor mij dan, aangezien ik voor àlles moest getest en geholpen worden), dus zijn we daar niet verder op in gegaan. Misschien kan jij dat wel eens overwegen, als het maar voor 1 stof is?

Hoe de behandeling precies heet weet ik niet, en ik weet ook niet of die er zijn in Nederland, aangezien er maar 1 in België zit die dit doet. Betreft het blootstellen aan de allergische stof, maar dan naar de basis (mineralen, zouten, ...). 12 verschillende stoffen (vb je bent allergisch aan grassen) dan wordt je behandeld tegen mineralen (dat zit in gras) en moet je 24u alle mineralen mijden. Na 24u zou je er overheen zijn, of je moet verder behandeld worden via deze wijze.

Ook kan je daarin dieper gaan, vb alle soorten mineralen gaan opsplitsen en deze stuk per stuk behandelen.
Mijn huisarts zijn ouders hebben dit gedaan voor hun gras allergie en nu kunnen beide rustig in het gras liggen zonder onder de rode jeukende bollen te staan.

....24 uur na behandeling de stof in kwestie mijden, doet mij denken aan naet: elimineren via acupunctuur techniek van mevrouw Nahamb.... wat was het.
Naet is een leuke techniek, maar als je dit wilt proberen, stap dan beter naar iemand die een gedegen opleiding heeft in "toegepaste kinesiologie" en dit in het pakket heeft.
Naet kan idd 200 behandelingen duren, een goede kinesioloog kan veel dieper werken (emoties, andere weefsels, chakra's - daar stress weghalen, en dan werkt naet vaak al na 2 of 3 keer. Uiteraard: wat en hoeveel iemand nodig heeft, dat weet je nooit vooruit. )

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 22:10

Allergie kan later komen. :j Wordt ineens geprikkeld en je lichaam ziet het dan als 'virus' en gaat tegen werken, waardoor je die allergische reacties krijgt.
Ik ben met 8 jaar gekrabt door een kat, vanaf die dag niezen en jeuk zodra ik een kat in de buurt heb.
Voor die tijd nooit last gehad.
Net als hooikoorts, heb er 16 jaar geen last van gehad, en van de een op de andere dag met dikke rode ogen op de fiets.

Dat verschilt per verzekering, ik zit zelf bij Zekur en die vergoed tot 250 euro. Maar dat is per verzekering zo op te zoeken ;)

@Janneke2 Naet had ik inderdaad eerst gevonden. Dit was alleen veel verder weg, en kwam grotendeels overeen met acupunctuur. Daarom heb ik voor de acupunctuur gekozen.
Ik heb wel de eerste 24 uur ook de stof in kwestie gemeden :j
Voor acupunctuur heb ik verschillende ervaringen gevonden, de een had 19 behandelingen nodig, de ander had na 4 behandelingen helemaal geen last meer.
Dus zoals je inderdaad zegt: Wat en hoeveel iemand nodig heeft, dat weet je nooit van te voren.
Zelfs de behandelend 'arts' weet dit niet goed te vertellen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 08:50

Gisteravond bij vriendin geweest met 1 binnenkat en een kat die ook wel buiten komt.
Praktisch zelfde situatie qua meubels als bij ons thuis, stoffen bank, stoffen stoelen. Wij hebben dan wel een vloerkleed, maar onze kamer is groter dus maakt elkaar niet veel verschil.

Ik heb haar 'knuffelkat' een half uur op schoot gehad (moest daarna ook weg want had nog een afspraak) en ik werd alleen wat snotterig, waar ik normaal al 5 tot 10 geniesd heb als ik hem op schoot heb.
Vrijdag mijn 2e behandeling, maar ik ben zeer positief *\o/*

Hoogstwaarschijnlijk komt er zaterdag een poes bij ons thuis. Kennis moet van haar af want gaat niet goed samen met andere kat en honden. Ik heb gezegd dat ik het wel aandurf en mocht het toch niet helemaal goed gaan met de allergie dat ik toch een ander huisje voor haar zoek. Dat ze dan dus tijdelijk blijft. Gaat het wel goed dan blijft ze gewoon :)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 11:40

Update:

Nog steeds onder behandeling bij acupuncturist. Afgelopen vrijdag bij een bioresonantie-arts geweest en helemaal laten doormeten op welke stoffen ik reageer en welke voedingsmiddelen en stoffen de allergische reactie versterken. Blijkt dus: Kattenhaar (duh :') ), Stro, Varkensvlees, Chocola, Groene paprika en in de Vitamine C pillen van Roter zit een bepaald stofje waar ik ook op reageer.

Ik ben eerst behandeld op de kattenharen en het stro, en daarna mocht ik 25 uur niet in de buurt komen van een kat. Gaat nogal moeilijk als je eigenwijs bent en al weken een kat thuis hebt zitten :Y)

Zondags weinig tot geen last gehad, maandagochtend was het mis. Niesen en loopneus op het werk, hele neus weer kapot.. Had 's middags behandeling acupunctuur, hij had al contact gehad met de bioresonantiearts en een gerichte behandeling gehad. Ik had aangegeven dat ik vrijwel geen verbetering merkte nog weer sinds eerste behandeling, maar volgens hem kon dit ook wel even duren, verschilt per persoon.. 's Avonds bij de buurvrouw gezeten in huis (lees: 4 kinderen, 2 honden en een kat, dus veel luchtbeweging) en toen vrijwel geen reactie gehad.
Vanmorgen vrijwel geen reactie, 2x geniest en heel kort loopneus. Maar we blijven sceptisch want afgelopen week heb ik ook een dag gehad dat ik vrijwel geen reactie gaf op de kat.

We hebben wel advies opgevolgd om voorlopig geen varkensvlees/chocola te eten en de vitamine-pillen te laten staan, of in ieder geval die van het merk Roter..

Sinds afgelopen week gestopt met verzorgpaard, dus zit 's avonds nu veel thuis, ben benieuwd of het nu eindelijk aan slaat of ik gewoon weer een 'goede' dag heb om het zo maar te noemen. :Y)