En daar is ie weer... De koortsblaas

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

En daar is ie weer... De koortsblaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 11:52

Zucht.. :=

Gisteren opgestaan met een belabberd gevoel, opgezette klieren, een jeukend/branderig gevoel op mijn lip en een harde opgezette zwelling er rond en richting mijn (onder)kaak.
Meteen een patch op gedaan, maar het mocht niet baten.. Nu zit ik hier met een joekel op mijn lip. :')

Ik weet intussen dat alle zalfjes, patches, pilletjes, ... niet werken, dus zal ik 1,5/2 weken moeten leven met een opgezette lip.

Eerlijk, ik lijk als iemand waarvan de botox mislukt is. :')

Ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben in België en Nederland, maar ik vraag mij af.. Zwelt alles rondom je koortsblaas ook op? :=

excuseer mij mocht er al een topic over bestaan, het nieuwste wat ik kon vinden was uit 2011 :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:57

Bij mij helpt het om paracetamol te smeren (met water een zalfje maken en dat op en rond de koortslip). Tussen door ontsmet ik het dan met sterilon oid. Meestal is het dan binnen een week wel aardig weg!

LOLLYYwood

Re: En daar is ie weer... De koortsblaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 12:01

Rytir: dat valt te proberen, bedankt! :D

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:14

Ik deed er altijd tandpasta op, vooral voor het slapen gaan zodat ik het er niet af kon likken. S'ochtends werd ik dan wakker en was het hard en kost het wat moeite om de tandpasta er weer af te krijgen, maar binnen een week was alles weg of in ieder geval niet opvallend! Nu al 3 jaar geen koortslip meer gehad. (dat zal vast niet daarmee in verband staan maar toch :) )

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:18

Oh verschrikkelijk die dingen. Als ik maar een beetje lichte verhoging heb dan heb ik al weer zo'n ding op mijn lip. Het doet pijn en de starende mensen zijn ook niet zo leuk.

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:21

Verschrikkelijke pijnlijke dingen!
En iedereen die zit te kijken omdat het idd dik wordt.

Ik smeer sorefix erg fijn spul en doorzichtig.
Ook slik ik L-lysine 1000 Mg pillen.
Bij mij is de koortslip na twee dagen weg.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 10:54

MiiGurl: 2 dagen? :oo Dat moet ik toch ook eens proberen dan :')

Momenteel is mijn linkerkaak volledig gevoelloos, iets gezwollen en hard en ik kan mijn mond nauwelijks nog openen om te eten of te drinken, paracetamol smeersel van hierboven heb ik deze ochtend uitgeprobeerd, op hoop van zege! :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:58

Ik had van de week ook het gevoel dat er een koortslip op kwam zetten, maar is gelukkig niet door gekomen dankzij de lippenbalsem van A.Vogel.

Zelfde als wanneer je pijnlijke mondhoeken hebt, 1 of 2 keer smeren en het is weg.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:59

Zovirax, als het begint te kriebelen (meestal voel ik het een beetje aankomen) gelijk goed vaak smeren en hij breekt niet eens door. Had het laatst (denk door lage weerstand door een stress overload) voor het eerst in 2 jaar weer echt.. met zovirax kan ik het altijd voorblijven! Gewoon bij kruidvat (en vaker smeren dan de bijsluiter zegt:P).

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:07

Bij mij is ook altijd alles rondom opgezwollen. Bij mij wordt het dan ook zo erg dat ik er medicijnen voor heb sinds ik een jaar of 2/3 was.
Als het bij jou dus langer blijft dan bij anderen, heeft dat denk ik met jouw lichaam te maken en niet met de manier waarop je ermee omgaat. Bij mij werkten zalfjes ed ook niet. Alleen Nestosyl vind ik 's nachts fijn voor verlichting van de pijn/jeuk, en om de korstjes wat zacht te houden zodat het niet gaat scheuren.
Ik kan het redelijk in de hand houden met medicijngebruik, maar af en toe ben ik er te laat mee en dan zit mijn mond + het gebied rondom meteen onder.
Heb er vreselijk veel last van, maar heb het wel geaccepteerd. Het is nu eenmaal zo, en er zijn ergere dingen in het leven.
Succes ermee!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 12:01

Rienn: Gek dat die niet doorgekomen is!

Floortje_89: Zovirax en andere smeersels helpen helaas niet.. :=

xxxjanna: Ik heb er ook medicijnen voor genomen, maar sinds een jaar of 3 niet meer omdat ik al veel moet slikken en smeren met oa cortisone en ik mijn lichaam anders helemaal van de kaart breng. Dankjewel!

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:07

Ik voelde laatst ook 1 opkomen..
ik was net bevallen dus dacht noh ships dat moeten we niet hebben..
wat ik heb gedaan is 1x met een watje met pure alcohol deppen en er tegen aan houden...
bijt even extreem maar hij is ook niet Doorgekomen hihi

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:07

Ik slik ook L-Lysine, de 500 mg variant. Slik het niet elke dag, maar op moment dat ik het voel opkomen elke dag 3 stuks. Heb nu net wel een plekje zitten waarvan ik weet dat het een blaasje is, maar je ziet er niks van en met paar dagen weer weg.

Denk dat als ik het elke dag zou slikken het niet eens komt, maar ik vergeet het daarvoor te vaak.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:09

Eigenlijk doe ik er helemaal niks aan. Ik heb er altijd wel een keer wat opgesmeerd of iets mee gedaan, maar het werd altijd roder of erger. Nu ik er helemaal niks aan doe is het ook binnen 1 of 1,5 week weg.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:13

Ik ken het drama... Na zowat alle middeltjes geprobeerd te hebben die niet werkten, kreeg ik van iemand de tip om L-Lysine tabletten te gaan slikken. En dat helpt! Vaak voel ik het opkomen en slik ik meteen die pillen en dan komt het niet eens meer door. Sinds ik die tabletten slik (alleen als ik het voel opkomen), heb ik al tijden geen koortslip meer gehad. Kun je bij de reform winkel kopen.

Mocht ik toch een blaasje krijgen, dan smeer ik daar zinkcreme op. Dat droogt het blaasje uit en binnen 3 dagen is je lip dan al niet meer dik.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:16

Ik bedenk me net dat mijn vriend elke dag 1 pilletje moet slikken die gaan een koortslip tegen, ik heb alleen geen idee wat dat precies is.

Maar vaak is het ook zo dat wat bij de een wel helpt qua zalfjes, bij de ander niet hoeft te werken. Neem Zovirax bijvoorbeeld, daar wordt bij mij de koortslip alleen maar veel erger door, dan kan ik er net zo goed niets opsmeren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:40

Die pilletjes die je vriend slikt zou best wel eens hetzelfde kunnen zijn wat ik heb. Ik slik ze overigens niet eens elke dag, dat doe ik alleen in tijden van risico (vakantie, stress etc.). Ik gebruik Rhus toxicodendron en echt hoor, werelds!!!! Ik heb nooit maar dan ook nooit meer langdurig last van koorts uitslag. Als ik al een keer te laat ben met innemen, dan ga ik alsnog slikken en verdwijnt het bijna gelijk in plaats van dat ik er anderhalve week mee loop. Binnen twee dagen er vanaf. Ik bestel het online want het is in geen winkel te krijgen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:52

Ik heb sinds kort dat ie elke maand komt opzetten en dan op meerdere plekken op mijn lippen. Word er gek van. Ik ga jullie tips eens uitproberen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:53

Kun je L-Lysine gewoon bij de drogist halen?

Ik ben sinds januari gestopt met roken en ik heb de eerste twee maanden bijna continue met een koortslip gelopen. Die vallen bij mij altijd wel mee, maar ik heb ze ook weleens in mijn neus :n Dan moet ik me bijna ziekmelden want dan is alles opgezet en gezwollen en heb ik eigenlijk in mijn hele gezicht gewoon pijn.

Nu alweer een poosje niks gehad, maar het is wel makkelijk iets te hebben waarmee ik het helemaal kan voorkomen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:00

L-Lysine kun je volgens mij bij reform-winkels krijgen. Ik bestel zelf op body en fit, aangezien ik daar toch al vaker bestel.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:03

SAKKIA schreef:
Kun je L-Lysine gewoon bij de drogist halen?

Ik ben sinds januari gestopt met roken en ik heb de eerste twee maanden bijna continue met een koortslip gelopen. Die vallen bij mij altijd wel mee, maar ik heb ze ook weleens in mijn neus :n Dan moet ik me bijna ziekmelden want dan is alles opgezet en gezwollen en heb ik eigenlijk in mijn hele gezicht gewoon pijn.

Nu alweer een poosje niks gehad, maar het is wel makkelijk iets te hebben waarmee ik het helemaal kan voorkomen.

Mijn vriend haalt het bij de Tuinen volgens mij. Hij slikt elke dag zo'n mega pil en heeft het al jaren niet meer gehad. :)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 14:04

Sinds ik hier op Bokt ooit de tip heb gekregen zodra het op komt zetten Rhus Toxicodendron (homeopathisch middel) te slikken, heb ik er bijna nooit meer last van!

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:18

De pillen die ik ervoor slik kun je niet zelf kopen en moet je echt door je huisarts voorgeschreven krijgen. Die dingen die je zelf kunt kopen werken bij mij allemaal niet

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:19

Heb je Akolip al eens geprobeerd? Zovirax deed bij mij ook niet echt wat, maar ik zweer echt bij Akolip! Verkrijgbaar bij de apotheek en niet duur. Bij mij is het dan super snel weg en meestal zet het dan ook niet door tot een echte koortslip.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 18:57

Akolip heb ik nog niet geprobeerd nee! Ik ga eens alle 'merken' voorleggen aan mijn apotheker en zien wat zij zegt :D