Oogontsteking

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shauniraquel

Oogontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 08:53

Gisteren had ik al last van mijn ogen. Rood, irriterend en jeukend gevoel dat constant aanhield. Als je krabt dicht rondom je oog voelt het als een soort verlichting maar ook weer pijn.

Vanochtend werd ik ook wakker en zaten me ogen helemaal dicht met vies, opgedroogd pus/viezigheid. Nu heb ik natuurlijk met mijn ochtendhoofd niet goed nagedacht en make-up opgesmeerd. Meer dan normaal zodat ik er nog een beetje vertoonbaar uit zou zien...

Kan het kwaad als ik het tot einde van de middag laat zitten om het vervolgens dan eraf te halen en te reinigen? Ik ben op mijn werk en niet in de mogelijkheid om het nu eraf te halen en/of spul daarvoor te halen. Raden jullie mij verder nog iets aan qua oogdruppels die is zonder recept kan halen. Want ik heb zaterdag een festival en dan wil ik natuurlijk wel een beetje make-up op kunnen doen :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:56

Ik raad je voornamelijk aan om naar de dokter te gaan.. Had vanaf vorige week zondag een beetje last van één oog. Beetje jeuk en af en toe rood en pijnlijk, verder niks aan gedaan en een week later toch maar naar de dokter gegaan (afgelopen zaterdag). Blijk al hoornvliesbeschadiging te hebben en nu antibioticazalf, dus blijf er vooral niet mee rondlopen.. En deze make-up weggooien! Het is besmettelijk dus als je dit er weer op doet als de ontsteking weg is, komt het weer terug (in de meeste gevallen).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Oogontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:02

Hier vermoed ik bij mij ook een oogontsteking. Ik heb na een dag toch maar de huisarts vanmorgen gebeld en ik kan er zo terecht.
Make up zou ik er zeker niet op doen en inderdaad afspraak maken bij de huisarts lijkt me zeer verstandig.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:09

Het lijkt wel alsof het heerst! Bij mij duurde het twee maanden voordat het weg was en geen medicijn hielp.
Niet krabben en geef je oog een 'badje' voordat je gaat slapen. Dat was het enige dat een beetje hielp.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:03

Hier moet ik wat baby shampoo verdunnen met water en daarmee mijn oog meerdere keren op een dag schoonmaken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:23

klinkt als conjuctivitis naar de dokter gaan krijg je druppels,het is besmettelijk dus via make up door te geven.

wel doen hoor ,ik ken iemand die het verwaarloosd en uiteindelijk met infiltraten in de cornea zat en bijna een cornea transplantatie nodig had...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:26

Ik heb het vaker, ik was mijn ogen met koude thee werkt super.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:31

Ik heb vanochtend de dokter gebeld en die zegt dat het "heerst". Paar keer per dag schoonmaken met een watje en gekookt water. Als het na 3 dagen nog niet over is (a.s. vrijdag) terugbellen en een afspraak maken.

Ik moet helaas morgen dan maar door het leven als make-uploos monsterr raaaaauwrrr hahaha.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:34

Ik heb dit pas ook gehad...Eerst mijn zusjes en daarna kreeg ik het.
Ook had ik last van een jeukende keel en jeukend gehemelte.

Gebruik Camille thee, gewoon kopje thee maken en goed laten koken.
Dan een tijdje een wattenschijfje of dergelijks erin ( iets dat zacht is ) en dan laten afkoelen tot het lauw is.

Ik deed het ongeveer 3 keer per dag schoonmaken met Camille en het werkt echt heel goed !
Had gelijk geen jeuk meer :D

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:37

C_arola schreef:
Hier moet ik wat baby shampoo verdunnen met water en daarmee mijn oog meerdere keren op een dag schoonmaken.

dit heb ik bij cliënten van mij ook altijd gedaan, was een tip van een oogarts in het ziekenhuis en werkt echt!

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:44

Wat bedoelen jullie precies met schoonmaken? Wat moet ik me daarbij voorstellen.

Het lijkt me gewoon met een schoon watje met kokend water (afgekoeld) langs de oogranden wrijven?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:45

Shauniraquel schreef:
Wat bedoelen jullie precies met schoonmaken? Wat moet ik me daarbij voorstellen.

Het lijkt me gewoon met een schoon watje met kokend water (afgekoeld) langs de oogranden wrijven?

Ja gewoon over je ogen zachtjes dippen of smeren.
Rustig aan en niet duwen :)
Je kan ook even gaan liggen, 2 watjes op je ogen en laten intrekken.

Heeft hier enorm geholpen :D

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:49

OutOfTheWood schreef:
Shauniraquel schreef:

Ja gewoon over je ogen zachtjes dippen of smeren.
Rustig aan en niet duwen :)
Je kan ook even gaan liggen, 2 watjes op je ogen en laten intrekken.

Heeft hier enorm geholpen :D

Ogen open laten intrekken? :=

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:51

Heb ik niet gedaan...gewoon ogen dicht en watjes erop.
Had gelijk geen jeuk meer :)

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 13:52

OutOfTheWood schreef:
Heb ik niet gedaan...gewoon ogen dicht en watjes erop.
Had gelijk geen jeuk meer :)

Top idee! Ga het vanavond meteen proberen +:)+ + vroeg naar bedje :z

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:58

Veel succes !! :D

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:04

Niet te veel aan je oog zitten, niet wrijven. want het is mega besmettelijk.
Je oog een paar keer per dag schoonmaken, en geen make up op doen.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 08:48

Nou gisterenavond was het echt niet te houden! Onder de douche kon ik nauwelijks iets zien en daarvoor deed me oog zwaar pijn, alsof er iets op me pupil of iris zat.

Gekookt water laten afkoelen en met een watje op je oog leggen heeft niet geholpen bij mij. Ik heb er nu bijna meer last van.. Hebben jullie nog andere tips. Ik heb geen make-up op gedaan vandaag, dus dat scheelt ook al de helft natuurlijk.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:50

Ahh wat balen zeg :( !
Bij mij hielp het direct , heb het van Omaweetraad.nl
Staan allemaal handige weetjes op over allerlei dingen die je kan hebben.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:41

Ik zou naar de huisarts gaan in plaats van allerlei middeltjes proberen. Het gaat wel om je oog.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:03

Als je oog open doet, ziet je oog dan helder? Of zie je een wazige vlek op je oog? Zo, ja. Direct naar de huisarts! Dan is de ontsteking in je hoornvlies gaan zitten en dan heb je intensieve oogdruppel behandeling nodig.

Wat ook helpt om je oog wat schoner te krijgen is om een bekertje lauw water te pakken en druppel zwitsal in te doen. Wattenstaafje in te dopen en dan rustig tussen je wimperhaartjes boenen.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:32

Yinka schreef:
Als je oog open doet, ziet je oog dan helder? Of zie je een wazige vlek op je oog? Zo, ja. Direct naar de huisarts! Dan is de ontsteking in je hoornvlies gaan zitten en dan heb je intensieve oogdruppel behandeling nodig.

Wat ook helpt om je oog wat schoner te krijgen is om een bekertje lauw water te pakken en druppel zwitsal in te doen. Wattenstaafje in te dopen en dan rustig tussen je wimperhaartjes boenen.

Ik heb de huisarts gisteren al gebeld en moest afwachten... Als het morgen niet minder is moet ik een afspraak maken. Ik heb heeeel soms dat ik een beetje wazig zie, of een waas voor me oog.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:58

Let er ook op met schoonmaken dat je 1 veeg met een watje maakt en je het niet verder verspreid.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 14:42

Het rare is, ik ben afgelopen vrijdag naar de dokter geweest heb een zalf gekregen. Deze moet ik 4 keer per dag in mijn oog smeren. Je moet na 3 dagen verschil merken. Nu is het dus dinsdag en heb ik wel minimaal verschil.

Mijn ogen zijn nog steeds voor de helft rood, jeuken en het gevoel alsof je je ogen niet helemaal open hebt. Soms ook een soort drukkend gevoel..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:44

Je bent nu dan 4 dagen verder, je kan overleggen met de assistente of je het nog een paar dagen moet aan kijken of dat je toch voor vandaag of morgen een afspraak maakt.
Bij mij is het na 3 dagen behandelen met babyshampoo helemaal over gegaan.