Pijn in heup

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pijn in heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:00

Oke ik weet eeecht niet hoe ik dit het beste kan beschrijven, ik doe mn best.

Al een erg lange tijd heb ik een zeurige pijn en raar gevoel in mijn rechterheup, dit heb ik alleen als ik loop. In mijn linkerheup heb ik nergens last van dat gaat geheel soepeltjes zoals het hoort.

Als ik loop dan is het net alsof er twee gewrichten flink over elkaar wrijven en ik "hoor/voel" het ook. Alsof na elke stap mn heup ergens vanaf glijdt en daarna er weer terug in gaat. Overigens ben ik nog maar 18.

Naarmate ik langer loop gaat het steeds meer zeer doen.

Of het nou echt mn heup is of een gewricht daar in de buurt..?

Wie herkent dit en wat raden jullie mij aan?

Ik ben zelf echt geen fan van de fysio.

__Elizabeth

Re: Pijn in heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:20

Breng een Bezoekje aan je HA :)

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:27

Dat klinkt niet erg lekker!

Ik heb zelf een aantal jaar last gehad van 1 van mijn heupen doordat ik scheef ben.
Lang lopen, lang stil staan en lang zitten ging allemaal niet,
uiteindelijk ben ik naar de huisarts geweest die mij doorverwees naar de Podoloog.
Zij heeft mij een hielzooltje aangemeten van 0.5mm.
Het stelt niets voor maar lang lopen en stilstaan gaat gewoon weer goed.

Toch even een bezoekje langs de huisarts, wat begint bij je heup kan door gaan naar je knieën, enkels en rug.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:30

Ik heb ook last van mijn heupen. Voel je ook zeg maar echt wat knakken als je, je hand op je heup legt en loopt? Ik heb zelf een snapping hip syndroom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:34

__laura schreef:
Ik heb ook last van mijn heupen. Voel je ook zeg maar echt wat knakken als je, je hand op je heup legt en loopt? Ik heb zelf een snapping hip syndroom.

Jep precies dat! Het knakt echt inderdaad

missfries schreef:

Ik heb zelf een aantal jaar last gehad van 1 van mijn heupen doordat ik scheef ben.
Lang lopen, lang stil staan en lang zitten ging allemaal niet.

Hier heb ik ook idd last van, ik kan niet lang staan, zitten of lopen.

Begint dan op het gegeven moment ook erg zeer te doen in mijn onderrug. (Is weer een andere kwaal, linker uitstulpsel van mn onderste ruggenwervel is vergroeid met mn heiligbeen, rechter uitstulpsel zit los. Overigens staat dit los van de pijn in mijn heup :j )

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:44

Ik ben bij de HA geweest en ze hebben een echo gedaan en bleek dus een snapping hip in beide heupen te zijn... Is niks aan te doen. af een toe doet het extreem veel pijn en kan ik de trap niet op dan moet ik gewoon een weekje rustig aan doen en dan word dan vanzelf minder. Mijn HA zei dat als de pijn extreem word en het gaat niet over moet ik naar de fysio...

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:49

_Dominique schreef:
__laura schreef:

Jep precies dat! Het knakt echt inderdaad

missfries schreef:

Lang lopen, lang stil staan en lang zitten ging allemaal niet.

Hier heb ik ook idd last van, ik kan niet lang staan, zitten of lopen.

Begint dan op het gegeven moment ook erg zeer te doen in mijn onderrug. (Is weer een andere kwaal, linker uitstulpsel van mn onderste ruggenwervel is vergroeid met mn heiligbeen, rechter uitstulpsel zit los. Overigens staat dit los van de pijn in mijn heup :j )

Ik heb ook last van mijn rechterheup/bekken.

Loop hiervoor nu bij een fysiotherapeut, maar toevallig het hier vorige week over gehad.

1 van je lumbale wervels schijnt via het perifere zenuwstelsel prikkelgeleiding door te geven richting de heup. Hij vertelde mij dat hij veel mensen ziet met heupklachten en dat 9 van de 10 gevallen dus vast zit in de onderrug.

Zeg natuurlijk niet dat dit bij jou ook het geval is, maar wellicht dat een goede manueel therapeut jou dus kan helpen!

Mijn klachten komen niet ineens. 6 jaar geleden m'n bekken rechts gebroken na een trap van een paard.

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:50

Lijkt mij dat het een het ander niet beter maakt.
Ik zou toch eens vragen om een doorverwijzing.
Het knakken wat jij omschrijft heb ik ook bij tijden gehad, en is na dat zooltje zo goed als weg.
Kon me niet voorstellen dat n halve cm zo veel verschil kon maken,,,,,

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 02:50

Voor mij klinkt het als een geval dat je het gewoon even goed moet klakken en dat het dan weg is.. Maar dat is het waarschijnlijk niet B-)

Ik heb zelf ook af en toe last van mijn rechter heup. Maar dit komt echter omdat ik met een korter been ben geboren en mijn boven been bot niet goed in mijn heup kom groeit..

Ik zou idd een bezoekje aan de HA brengen.. Succes!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 06:04

Bij mij helpt het wel eens om een flinke hoge trap naar de zijkanten te doen (of het been flink hoog te tillen, het eerste is effectiever).
Nu loop ik sinds kort bij de fysio en blijkt mijn bekken vast te zitten. Ik loop vanwege andere klachten daar, dus dat dit mee gedaan wordt is mooi meegenomen.
Sindsdien heb ik helemaal niet meer het gevoel dat er iets vastzit.

ik zou dus zeggen, ga naar een goede fysio/Manuel therapeut. Dat kan zonder verwijzing.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:05

Maak een afspraak bij je huisarts.
Die kan je zonodig doorverwijzen naar een orthopeed.

Het kan van alles zijn.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:29

Idd, kan van alles zijn. Naar HA of fysio (jammer dat je daar geen fan van bent, want over het algemeen weten die meer van het beweegapparaat dan huisartsen). Laat één van beide je onderzoeken en dan beslissen wat het evt. kan zijn en je evt. doorverwijzen.

Heb je de pijn in je lies of buitenkant van je heup?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:36

:o dit snap nu echt niet.
je hebt al langere tijd pijn in je heup. En blijkbaar gaat het niet vanzelf over.
er zijn deskundigen beschikbaar die een goede diagnose kunnen stellen, je kunnen helpen om de pijn te verminderen ofmisschien helemaal te genezen,
Waarom er mee doorlopen? En misschien zelfs meer schade veroorzaken?
hup naar de huisarts en samen bekijken wat voor jouw de meeste verlichting geven kan. Daar hebben ze voor geleerd. Dat is hun werk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:52

_Dominique schreef:
Wie herkent dit en wat raden jullie mij aan?

De huisarts.

Bokt kan hier niks mee. Ik snap serieus niet dat als je klachten dusdanig heftig en pijnlijk zijn je het hier komt vragen en niet bij iemand die er verstand van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:58

arabella2000 schreef:
Bij mij helpt het wel eens om een flinke hoge trap naar de zijkanten te doen (of het been flink hoog te tillen, het eerste is effectiever).
Nu loop ik sinds kort bij de fysio en blijkt mijn bekken vast te zitten. Ik loop vanwege andere klachten daar, dus dat dit mee gedaan wordt is mooi meegenomen.
Sindsdien heb ik helemaal niet meer het gevoel dat er iets vastzit.

ik zou dus zeggen, ga naar een goede fysio/Manuel therapeut. Dat kan zonder verwijzing.

Axivoca123 schreef:
Voor mij klinkt het als een geval dat je het gewoon even goed moet klakken en dat het dan weg is.. Maar dat is het waarschijnlijk niet B-)

Dat heb ik al geprobeerd en dat is het zeker niet. Als ik m hoor knakken dan is het idd mn bekken die ik voel knakken. En niet de plek waar ik last van heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:53

Vandaag bij de HA geweest en inderdaad; snapping hip zoals een van jullie zei!

Fysio werd aangeraden maar was niet persé nodig, mocht ik pijn hebben dan mag ik ibuprofen innemen.