Op mijn 8e ben ik naar het ziekenhuis geweest. Ik heb altijd al een "S" rug gehad. Röntgenfoto's gemaakt. Mijn bekken stak al wat scheef uit, dus alles gemeten en moest een zooltje in mn schoen hebben. Prima, dacht ik, maar dat viel vies tegen! Die zooltjeswaren zó dik dat ik niet eens meer nnormaal mn tenen kon bewegen. Zo verlegen als ik toen was, zei ik daar niets van. Paar dagen later die dingen uitgetrapt (ja, echt letterlijk

Controleafspraak gemaakt. Zag er allemaal prima uit. Hebben het erover gehad om mijn groeischijf in het bekken kapot te maken, om te voorkomen dat ik hier later nog meer last van zal hebben. Mijn ouders hebben besloten niet aan deze operatie te beginnen, klonk allemaal niet zo fijn... "je groeischij maken we dan kapot" Anders zou dit op mijn 10e gebeuren.
Op mijn 12e of 13e wou ik me even "uitsloven" door mijn moeder te helpen een ZWAAR bankje op te tillen. Dus ik pak dat bankje vast bij de armleuning en hup, omhoog dat ding. Maar toen kon ik opeens niks meer...
Het was me letterlijk in mn rug geschoten!
Ik lag te kronkelen in het gras (ja echt waar

Zo nu en dan heb ik in de loop der jaren last gehad van mn rug. Ik kon lange tijd geen zware dingen tillen, geen zwaar werk verrichten, etc. etc. Af en toe schoot het weer terug en kon ik weer een dikke week helemaal niks!
Afgelopen week zijn we naar HA geweest, afspraak gemaakt met ziekenhuis voor een röntgenfoto. Afgelopen weekend was ik ziek, en heb daarbij weer enorme last van mn rug gekregen. Vrijdag is dit begonnen, maandag was ik weer beter. En dus, een dagje later heb ik nog steeds dat ik niet normaal in mn bed kan liggen. Morgen zal dat ongetwijfeld ook weer zo zijn.
Waarschijnlijk doordat ik ziek was, en me wat krampachtig heb gehouden, heb ik ook pijn in mn nek gekregen. Ik kon niet kijken van links naar rechts, boven of beneden. VERSCHRIKKELIJK!
Mede hierdoor heb ik de laatste paar dagen maar moeizaam kunnen slapen. Ik kan niet eens normaal meer in mn bed liggen...
Even voor de duidelijkheid... Ik ben nu 15 jaar

Bedankt voor het lezen

Een reactie vind ik leuk!