Revalidatie voor SOLK

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 11:55

Zoals ik al zei ik heb er veel grats bijgekregen. Maar omdat dit al vanaf jong is weet ik niet beter dan dat het erbij hoort. Poep gebeurt zeg maar. En ik wil niet zeuren of mekkeren, zielig doen of aandacht vragen. Maar helaas ik zit aan het maximum wat ik kan doen, trainen gebeurde altijd onder begeleiding en na voldoende jaren ervaring weet ik wat ik moet doen en wat ik moet laten. Maar ik moet blijven oefenen oefenen oefenen.

Kleuren voor de fijne motoriek, wandelen voor beenspieren en conditie. Fietsen mini stukjes voor bovenbenen. Benen heffen enz. Iedere dag weer opnieuw.

Heb na een zware terug van van ms driekwart jaar niet kunnen lopen en een week niet eens rechtop kunnen zitten. Ik heb me kapot geknokt om het weer te leren. Dit was revalidatie in het ziekenhuis 4 keer per week fysio. Kraaltjes rijgen voor de motoriek, lopen in de brug, veel vallen opstaan weer vallen en weer opstaan. Met die verrotte knie. Net zo lang tot het ging. Ik weer naar de toilet kon zelf. Heerlijk.

Dus ja revalideren en afzien kan ik wel en nu loop ik gewoon botweg vast helemaal vast. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-09-15 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:56

Wel een belangrijke uit je post over b12.
Wat is het interval nu wat je krijgt?
Ivm dat je zegt dat je waarde zakt voor de volgende prik.
Wat doe je op dit moment kwa supplementen en voeding?
Misschien dat dat je nog wel goed kan ondersteunen.
Ik begrijp ook als je zegt dat je zonder brood weinig kunt eten. Ik heb ook meer dan 70 intoleranties. Toch denk ik dat daar ruimte is. Ben je ooit bij iemand geweest die je daar in helpt?

Ik ken ook alleen maar negatieve verhalen over de cgt revalidatie.
De mensen met echt lichamelijke moeilijke oorzaken (die de artsen dan bijv niet erkennen) worden daar enorm over de grens gejaagd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 12:01

B12 was na een heftige opstart iedere 8 weken, dat is 6 weken geworden en gaat nu langzaam terug naar 4 weken. Suplementen heb ik al en voeding staat onder controle van de ziekenhuis dietist. Dus ja daar wordt al ruim een jaar aan gewerkt. En ik zat al heel goed kwa voeding, vitamines, mineralen ed voor die tijd.is ietsje bijgestuurd door de dietiste. Al is er eerder meer slecht eten bijgekomen trouwens, moet nu braaf ieder uur wat eten, snaaien, extraatjes bleeh.

. Wordt ook regelmatig getest dat daar geen te korten op ontstaan. Vandaar de vloeibare voeding erbij, op slechtere dagen moet ik die verplicht nemen om eiwit, vitamines, mineralen en andere belangrijke stoffen binnen te krijgen.

B12 prik ik bij sinds 1999 dus ook weer ver voor de hype. Ik loop gewoon overal bij voorop in mode dingen. Lyme ver voor dat het uberhaupt bekend was en dan nog twee keer ook. :') b 12 dus ook ver voor het bekend werd. Misschien kan ik nog meer verzinnen. Weet iemand nog een leuke nieuwe modeziekte?

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:08

Janneke,
ik ga er vanuit dat TS niet zomaar naar een SOLK centrum verwezen wordt, als (!) dat een zorgvuldige verwijzing betreft is er gedragsmatig ook het een en ander aan winst te behalen, ook al ziet TS dat nu misschien (nog?) niet.

En verder: ik heb mijn duit in het zakje gedaan over hoe SOLK in de praktijk grofweg behandeld wordt, dat was de vraag van TS. Succes TS :evaw:

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:10

Is een ziekenhuis diëtiste wel de juiste? Als ze je niet van t brood af kan helpen...

B12 waarom niet 2 x per week?

Lastig parket. Gelukkig krijg je zo te horen een goede begeleiding wbt mineralen enzo. Komt niet vaak voor dat ze het HELE vitamine en mineralen pakket testen. Dat zijn er nogal wat...

Hahaha nou SOLK is hyper modern... Nieuwe hypenaam heb je alweer in de pocket.

Die knie... Nooit geopperd nieuwe knie?

Wanneer zou je dat SOLK traject in moeten? Testen ze je belasting vooraf met een fysiologische sporttest?
Ik vind het suïcidaal om mensen met deze klachten zonder vooraf bepaald omslagpunt in de verzuring een revalidatie in te gooien. Heb je ooit zo'n test gehad?
Als jou omslagpunt bijv hij hartslag 100 ligt.. Kun je enorm veel winst ervaren als je bijv een half jaar lang probeert niet boven de 100 hartslagen te komen. Je staat immens in het rood.. Daar moet je eerst je batterij van proberen in het break even point te krijgen.

Ik denk het antwoord al te weten: je gaat slecht getest dat traject in met activiteitenverhoging.

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:13

RoodZonnetje schreef:
Janneke,
ik ga er vanuit dat TS niet zomaar naar een SOLK centrum verwezen wordt, als (!) dat een zorgvuldige verwijzing betreft is er gedragsmatig ook het een en ander aan winst te behalen, ook al ziet TS dat nu misschien (nog?) niet.

En verder: ik heb mijn duit in het zakje gedaan over hoe SOLK in de praktijk grofweg behandeld wordt, dat was de vraag van TS. Succes TS :evaw:


Ergonomisch is er altijd winst te behalen bij invaliderenden ziektes. Helemaal gelijk in! Grote winst soms.

Maar begrijp je dat SOLK vaak een andere insteek heeft? Opbouwen, starre zienswijze over eigen gedragingen en je eigen jarenlange ervaring met je lijf wordt vaak ondergeschikt gevonden aan protocollen.
Daarbij is de aandacht vaak veel psychisch-gerichter dan jij denkt.

Grof gezegd zeggen ze soms als tegen een blinde; als je op onze manier kijkt zie je weer. En als het dan niet lukt: patiënt is niet capabel of gewillig genoeg om mee te werken.

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:35

Shadow0 schreef:
Little_Gift schreef:
Een beetje gezond mens (fysiek en/of geestelijk) doet en moet nog zoveel meer elke dag opnieuw!
In principe doe jij enkel de leuke dingen van het leven (uitgezonderd dan het huishouden :p)...


Ik denk dat Karuna best zou willen ruilen :) Maar zou jij dat willen? Zou je werkelijk je werk, je sociale leven, je kinderen, een groot deel van je hobby's, je zelfstandigheid en je bewegingsvrijheid in willen leveren en er een boel pijn, vermoeidheid en armoede voor terugkrijgen?

(In dat geval - Lyme schijnt helemaal hip en coming te zijn. Ga lekker onbedekt in de struikgewassen banjeren, neem onder geen voorwaarde antibiotica, en met een beetje geluk mag je over een aantal jaar ook genieten van fijne lymeklachten als structurele gewrichtspijn, vermoeidheid, uitval van zenuwen, niet goed meer helder kunnen denken en uiteindelijk op veel terreinen structureel beperkt worden. Wie wil dat nou niet?)

Misschien moeten mensen die veel hebben maar niet zien hoeveel mazzel ze daarmee hebben wel ook een tijdje naar therapie om te leren om te zien wat ze hebben.


En hoe weet jij waar ik zelf mee te kampen heb of wel of niet kan?
Ik zeg "een beetje gezond mens", ik zeg niet dat ikzelf dat ben noch dat karuna dat is... enkel dat zij dat dus zou moeten kunnen om gezond benoemd te worden !
Leer lezen mensen! Maar dat is wel vaker een probleempje hier op bokt hé? :-D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 12:42

Hannanas ja dat laatste heb ik ook per pb ontvangen trouwens. :j dan hebben ze aan mij een verkeerde. Mijn eerdere revalidatie verliep niet altijd even standaard omdat de standaard methode niet werkte. Maar een vreemde omweg des te beter.

En nee je aanname is verkeerd. Ik heb wel degelijk verzuringstesten gedaan. Heel vaak zelfs. :') en ik moet oppassen dat hartslag niet te snel te hoog wordt. Ik verzuur niet heel snel maar hartslag heeft de neiging om te snel te lopen en langzaam weer te dalen, staat los van de verzuring blijkt. Een van de voor mij veel voorkomende bijwerkingen op bv medicatie is een hartslag die over de zeik gaat. Vanuit het niets naar 150 in rust of zo. Maar heeft ook soms de neiging om te laag te worden net als bloedruk. Voelt niet echt heel fijn aan al is het volstrekt onschuldig weet ik na voldoende doorgezaagd te zijn. Dat is dus een aandachtspunt.

Zowel bloeddruk als hartslag als bloedsuiker zijn van oorsprong erg laag. Wat wel een geluk is maar soms niet fijn uitpakt. Als je bij revalidatie zit netjes op de fiets met hartslag en bloeddrukmeter en de boel begint keihard te gillen als alarm. :+ ben nog nooit zo snel van een fiets afgerukt en plat neergegooid met een hoop drukte eromheen. Tsja het zakte een beetje veel. Maar mijn paps heeft dat ook, die is inmiddels voorzien van een pacemaker omdat het bij hem wel heel heel erg laag werd. Maar dat is het voordeel van zo vaak zijn doorgezaagd dat je wel weer wat wel gezond is in ieder geval. :')

Ik heb vroeger zoveel gesport en naar school fietsen wat 30 km op de dag was dat mijn basisconditie ondanks alle ellende niet eens zo heel beroerd is. En ik bouw ook vrij snel op in bv spierkracht of massa.maar ook heel snel weer af.

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Revalidatie voor SOLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:44

Oke beter!
Je "basis conditie" aan de hand van zo'n test is dus niet bijzonder slecht.
Voordeel voor jou!

Janneke2

Berichten: 22791
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:38

Little_Gift schreef:
Een beetje gezond mens (fysiek en/of geestelijk) doet en moet nog zoveel meer elke dag opnieuw!
In principe doe jij enkel de leuke dingen van het leven (uitgezonderd dan het huishouden :p)...
(...)
{in weerwoord op Shadow:}

En hoe weet jij waar ik zelf mee te kampen heb of wel of niet kan?
Ik zeg "een beetje gezond mens", ik zeg niet dat ikzelf dat ben noch dat karuna dat is... enkel dat zij dat dus zou moeten kunnen om gezond benoemd te worden !
Leer lezen mensen! Maar dat is wel vaker een probleempje hier op bokt h é? :-D


Nou, ik dacht persoonlijk dat ik kon lezen.
In bovenstaand citaat lees ik een tegenstelling:
'een gezond mens, die heel veel doet' (...een stelling waar ik op zich in mee kan...)
en een aangesproken persoon, 'die alleen maar de leuke dingen doet'. Zou hier Karuna worden bedoeld, dan ga ik pertinent niet mee in deze stelling, dat moge duidelijk zijn - maar ik zou niet weten hoe ik in deze tegenstelling zou moeten lezen "dat je als mens pas onder voorwaarden zus en zo geldt als gezond".

PS: Little_Gift: ik lees geen verweer in de stijl van "mensen, leer om correct te citeren" - ik meld dus hoe ik dit citaat lees.

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Revalidatie voor SOLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:29

Wel, dat ze dus enkel honden en paard kan (die de leuke dingen in het leven zouden moeten zijn) en alle andere dingen niet?! De zin zegt het toch zelf?

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:26

@RoodZonnetje, ik reageer er toch nog even op, zelfs al heeft Karuna daar niet zoveel aan omdat het nogal theoretisch is. In wezen wil ik vooral een paar hele simpele maar belangrijke dingen:

1. dat de medische sector het verschil tussen causaliteit en correlatie goed erkent, en dat ze in veel gevallen helemaal geen volledige causaliteit kennen en DUS ook niet kunnen concluderen dat iets dus niet te verklaren is. (En dat ze, vanuit de erkenning dat ze het niet weten, dus openstaan voor zeer veel verschillende richtingen om het systeem een zetje deze of gene kant op te geven. Ik heb niks tegen ondersteuning in het 'omgaan met' - maar wel als dat gebeurt vanuit een niet-te-controleren aanname dat er psychische oorzaken zouden zijn, en dat een psychische 'reset' de problemen zou oplossen.)

2. dat een traject als een revalidatie bij een SOLK of andere zaken nadelen en risico's heeft, en een kans dat het niet werkt, zoals elke behandeling. En over die zaken dien je als patient eerlijk geinformeerd te worden zodat je daar een werkelijke keuze over kunt maken.

Dat zijn geen bijzondere zaken. Het tweede is simpelweg een vorm van informed consent en staat letterlijk zo in de wet, en niet zonder reden.

Het eerste is niet alleen een persoonlijk wantrouwen maar ik heb ook een wetenschappelijke opleiding gevolgd, waar niet alleen centraal stond hoe je dingen kunt meten, maar vooral ook wat je allemaal niet weet en niet mag concluderen.

Ik heb een vak waarbij ik tijden besteed aan het opsporen van kleine foutjes in betrekkelijk simpele systemen (de complexiteit van zelfs complexe software is niets vergeleken bij de complexiteit van het menselijk lichaam), en ik weet hoe makkelijk dingen mis gaan als er ergens een foutje ontstaat in de terugkoppeling van een meet- en regelsysteem.

Ik heb kansrekenen gehad en weet hoe snel je mooie statistische conclusies onhoudbaar blijken als je te maken hebt met uitzonderlijke situaties (zoals een combinatie van verschillende ziektes of aandoeningen.)

En als ik dan sommige uitspraken van medici hoor, dan krijg ik alleen al wetenschappelijk last van kippenvel.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:42

Ik ook hoor shadow. Ik denk dat we een aardig eind in dezelfde richting hebben gezeten met opleiding danwel werk ook al was bij mij het een praktische uitvoering. Ben werktuigbouwer. Heb wel veel software geschreven op het gebied van cad cam en heb als hoofdwerk kwaliteitscontrole gedaan bij ns waar ook een deel ongeval en schade reconstructie bij zat. Zoeken naar de bekende speld in de hooiberg die ervoor gezorgd heeft dat bv een trein ontspoord. Simpelweg als gevolg dat bij de productie van een slang er per vergissing iets te weinig carbon was toegevoegd. Klein foutje heel grote gevolgen.

Ik zie het menselijke lichaam net zo. Heb zowel bij mezelf, anderen maar ook dieren voldoende meegemaakt dat soms niet duidelijk is wat oorzaak, wat gevolg, en wat los van elkaar staat. Alleen wel dat een ontregeling van het een heel erg kan lijken op een groot probleem in een heel andere richting. Fixeer je op het een zie je de andere oorzaak over het hoofd.

Edit weer even door bokt vond plaatsing al aan de orde :+

Creatief en out of the box denken om in goed nederlands te zeggen is medici soms niet bekend. Logisch natuurlijk omdat ze vaak geleerd hebben in hokjes en vakjes.

Zou bij mijn tweede revalidatie de peut niet creatief gedacht hebben was ik nooit zover gekomen. Het domweg rechtlijnig oefenen van hand arm motoriek en controle werkte niet. Bleef prut en er was geen vooruitgang. -O- zelfs na een maand dagelijks oefenen niks noppes nada verbetering. Tot zij opeens de briljante ingeving had. Welke sport heb je vroeger gedaan. Ok paardrijden (werd al ingezet om de onderkant op gang te brengen, heb heel wat gehobbeld zonder gevoel). Maar ook tafeltennis op wedstrijd nivo best hoog als junior. :j

Ze liep naar de kast, pakt een batje en bal duwt het in mijn handen met de mededeling. Oke ga maar bal hooghouden. :') kon het batje niet eens normaal vasthouden laat staan bal hooghouden. Ze ondersteunt mijn hand maakt de beweging die nodig is om balletje hoog te houden en hupla het lukte zonder dat ik me bewust was wat ik deed en waarom. :D De gerichte sturing van zenuwen en spieren lukte niet. De onbewuste jaren getrainde beweging lukte wel. Als gevolg van het diepe geheugen van spieren. Vandaar dat je fietsen of schaatsen nooit verleerd. Wel ontzetten frusterend als dat wel lukt en daarna een suf groot kraaltje niet over een pinnetje krijgt,

Dat is creatief denken met grote gevolgen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:44

Even een heel grote schop omhoog na een nog al verrassend bezoek aan de neuroloog na aanhoudende vage klachten. Wat blijkt. :+ ze hebben me weer uit vakje solk gehaald en weer teruggeduwd in de possible ms hoek. :P alleen zo handig dat ik dat dus niet wist en ik nu te lang heb rondgelopen met klachten.

Het hele solk verhaal overigens. Nooit van de grond gekomen. Laatste psychologische onderzoek en rapport erover heb ik nooit toestemming gegeven dat door te sturen. Er stonden nogal aparte dingen in -O- die echt nergens over gingen. Oa twijfels over mijn geaardheid (weet toch echt zeker dat ik hetero ben ) dat ik volgens haar liever een jongen zou zijn (eeh mag dan wel mannelijk zijn maar ben en blijf vrouw) en meer van dat soort dingen. :roll: Medisch psycholoog is er nooit meer op teruggekomen en ook is er nooit enige info opgestuurd over wat en waar ik me zou moeten melden. :n

Nu was het niet echt de beste tijd zeg maar, inmiddels ex er net vandoor, problemen op stal, knie in de kreukels enz. Inmiddels ben ik een heel stuk beter er aan toe, volledig op eigen kracht fysiek met een klein beetje hulp van psycholoog voor korte tijd. Conditie is stukken beter, ik sport weer, knie rechtsi is ongeveer 99% weer, been links is nu 150 % dan het toen was.

Oftewel niks geen lange opnames zware trajecten. Maar eigen tijd nemen en op eigen gevoel stukje bij beetje omhoog krabbelen. Heb inmiddels omdat vermoeidheid zo veel minder is wat van de wereld gezien en er staan nog paar reizen op het programma. Nu lijf even meewerkt maak ik er graag gebruik van. Dat pakt niemand me meer af.

BigOne
Berichten: 38345
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Revalidatie voor SOLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:56

Karuna, nav al je klachten, jouw immuunsysteem werkt eigenlijk veel te goed, alles wat anders is en ook zaken die goed zijn worden aangevallen. Schildklier/post traumatische dystrofie , reuma?? Is er wel eens over nagedacht om bvb humira te gaan gebruiken?? Legt dan wel je immuunsysteem aardig plat maar daardoor ook de reacties.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:04

Ik begrijp dat het nu stukken beter met je gaat.
Waarom hebben ze je dan weer in het vakje '' possible ms '' gezet ?
Ms kan toch gewoon aangetoond of uitgesloten worden met een MRI scan van de hersenen en een ruggeprik ?

Sannens
Berichten: 1420
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:14

Ik heb het topic nu voor het eerst doorgelezen en wauw, wat heb jij al veel meegemaakt Karuna! Ik wil je even een hart onder de riem steken en hopen dat je op mag knappen!

Pandora2 schreef:
Ik begrijp dat het nu stukken beter met je gaat.
Waarom hebben ze je dan weer in het vakje '' possible ms '' gezet ?
Ms kan toch gewoon aangetoond of uitgesloten worden met een MRI scan van de hersenen en een ruggeprik ?


Pandora, helaas is dat niet zo makkelijk met MS. MS wordt gediagnosticeerd aan de hand van verschillende criteria, de McDonald Criteria. Helaas heb ik van dichtbij meegemaakt dat mijn schoonmoeder ook jaren lang van het kastje naar de muur is gestuurd in in die vijf jaar tijd ongeveer vijf verschillende diagnoses heeft gekregen. Uiteindelijk kreeg ze een enorme aanval en konden ze het eindelijk stellig zeggen, ze had MS.

Er zijn veel verschillende vormen van MS, wat niet veel mensen weten. En als iemand bijvoorbeeld maar aan een paar criteria voldoet en de rest niet, dan weten ze niet goed wat ze er mee moeten. Misschien is het MS, maar misschien is het iets anders... Niet bij iedereen patiënt is elke ziekte hetzelfde.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 17:26

Bigone afweer is bekend euvel. :+ Hij doet niet helemaal wat ie moet doen zeg maar. Eerst reageert hij helemaal niet. Armpjes over elkaar en toekijken hoe alles de soep in loopt. Met als gevolg dat ongeveer elke bacterie en vrius de kans krijgt me ziek te maken. Om daarna wakker te worden. O je wat is hier gebeurd, sjit paniek paniek paniek en dan veel te veel alles maar aan te vallen en overal op te reageren. :') weet nu ook dat antistoffen aanmaken ook niet gebeurd na bv besmetting. Handig met reizen moet dus nu voor ik weg ga antistoffen toegedient krijgen. Alleen griepprik werkt soort van.

Is bij radboud goed nagezocht en ook besloten toen te laten wat het is. Mijn gevoeligheid voor medicatie is dusdanig dst de kans dat ik verkeerd reageer en heel veel bijwerkingen krijg is te groot.helaas alles ooit ontstaan door foutje in ziekenhuis op mijn vierde en amandelen die weg moesten. Boel niet schoon gehad en veel kinderen besmet met iets. Gevolg iedereen die dag heet dezelfde ellende. Ik weet niet beter meer. Kijk uit met besmet worden. En laat me zo ongeveer tegen alles enten voor zover dat nut heeft :')

Pandora ik ben keer op keer op keer volledig getest, al pakweg 20/25 jaar of zo :+ mri blijft keer op keer schoon. Ook bij de destijds zware terugvallen met verlammingen.(ergste was alleen recherhand deedhet nog, voor de rest kon ik niet eens omdraaien in bed, verder was alles in de stand doe het zelf maar) Maar aangezien lumbaalpunctie niet uitgevoerd kan worden zonder me blijvende schade te geven kun je nooit 100% vaststellen. Destijds viel je dan in vakje possible,
Wat neuroloog destijds zei, het ruikt, ziet en proeft als ms dus behandelen we je als zodanig.

Alleen andere regels en wetgevingen dus mochten ze in dit ziekenhuis me niet meer in dat vakje hebben. En ben ik overgezet op solk. Dat is kennelijk weer teruggedraaid (geen idee wannee overigens) en ik was dan ook nogal verrast dat neuroloogmeteen had over ik overleg even met ms neuroloog, enz. Eeeh jongens ik was toch naar solk overgezet :roll: :o? Maar ook weer teruggeplant zodat er nu wel iets gedaan kan worden door ziekenhuis, met solk wordt dat niet vergoed bij possible ms wel. Tja de logica ontgaat me.

Nu vooral last van een dwars oog, vermoeidheid en vage hersens. Niet schokkend erg maar oog is irritant pijnlijk en zicht weer wat minder. Oogarts vertrouwde het niet en heeft me dus ook maar neuroloog doorgestuurd. Maar hij was ook wat verbaasd over het hokje solk.

Voor nu weer op program mri met contrast vloeistof, een vep en bij oogarts gezichtveldonderzoek en prisma controle weer. :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-12-18 17:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Sannens
Berichten: 1420
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Revalidatie voor SOLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:33

Ja, jouw klachten horen gewoon echt niet bij SOLK. Daar ben ik het helemaal eens met je oogarts. Soms worden die dingen gevraagd vanuit de verzekering, want je moet een diagnose hebben voordat je een fatsoenlijke DBC in kan voeren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 17:43

Ach ja boeit me ook niet welk hokje. :+ Alleen had ik geweten dat ik weer ander hokje had, had ik niet die 2,5 maand wachtlijst gehad, had er wat aan gedaan kunnen worden eerder en was ik nu weer soort van fit geweest. :P alleen vaag het hokjes wisselen destijds.

Gelukkig is als ik kijk vanuit de possible ms richting, de boel al jaren aardig stabiel. Deze vage klachten (die netjes passen bij wat ik eerder heb gehad aan klachten en moment van optreden alleen dan vele vele malen minder dan toen) waren dan opgelost met kwak predníson en klaar. Inmiddels weet ik dat ik op 50 net zo goed reageer als 1000. :') alleen nu loop ik te lang rond en moet ik zelf oplossen. Zonde van de tijd dus -O-