pijn op de borst, alsof je een...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

pijn op de borst, alsof je een...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 13:52

Alsof je een te groot stuk brood/eten hebt doorgeslikt.. dan krijg je een soort van steek/druk

Dit gevoel kreeg ik afgelopen zaterdag opeens toen ik mijn paard aan het uitstappen was..
Na die tijd toen ik van het paard af was, nog eens zo'n gevoel gekregen op de borst. Het zit het meeste aan de rechterkant (voor mij) en voelt echt niet fijn.. niet veel later wil ik de borstels enzo op ruimen (dus bukken) en kreeg ik het weer.

Nu vandaag af en toe nog last. Vanavond heb ik les en ik ben bang dat ik het dan weer ga krijgen.

Misschien kan het komen aangezien ik deze week 2 keer vaker paard gereden heb aangezien ik voor iemand anders haar paard aan het door rijden ben. Met dit paardje heb ik dus vanavond ook les.

Wie herkent dit?

yrsa_karlijn

Re: pijn op de borst, alsof je een...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:54

Soms kunnen dit soort klachten worden veroorzaakt door stress en misschien een bezoekje brengen aan de huisarts?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:57

Ik heb dat ook wel eens gehad, alsof er wat vast zit in je keel, gelukkig al tijden niet meer gehad, maar soms indd komt het ineens. Weet niet meer of ik dan stress had

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:57

Enige wat ik me zo direct kan bedenken is dat je bij dit paard anders werkt met je armen en zo je borstspier anders belast.
Als je niet zeker bent wat of hoe kan je altijd even bellen met de HA natuurlijk.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 13:59

Nou het is niet in mijn keel... maar ik voel dat op de borst aan de rechterkant.

En @yrsa_karlijn klopt ik kan morgen vroeg pas bellen voor een afspraak. Alleen ik zie er erg tegen op om te bellen aangezien ik de laatste tijd al vlak achter elkaar ben gegaan.. vanwege verschillende dingen gelukkig hoor haha. Maar de huisarts ziet me aankomen.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 14:00

Kirrr schreef:
Enige wat ik me zo direct kan bedenken is dat je bij dit paard anders werkt met je armen en zo je borstspier anders belast.
Als je niet zeker bent wat of hoe kan je altijd even bellen met de HA natuurlijk.

Zaterdag toen ik het kreeg zat ik gewoon op mijn eigen paard. Vrijdag avond wel dat andere paardje gereden en vanavond dus weer.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:03

Sowieso niet aan denken, dat het weer gebeurd, dan ga je der op letten en dan voelt het zo, dan kom je zeg maar in een visuele cirkel terecht

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:06

Klinkt als kramp in je middenrif (spier).
Ik zou gewoon even de huisarts vragen.
En je huisarts is gewoon voor dit soort vragen, dus 'teveel' kan dat niet zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:09

Heb je spanning? Ik heb het ook gehad, hoewel ik meer een soort benauwdheid had, alsof ik in een korset zat.. Volgens huisarts een soort hyperventilatie

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 14:11

Ja spanning heb ik inderdaad wel.
En ik heb wel eens last van hyperventilatie gehad. Maar de laatste tijd ging dit juist goed. Maar ik vond het zaterdag zo vreemd dat het dan op het paard en ineens kwam en wanneer ze aan de teugels trok en haar hoofd dus opeens naar beneden trok werd het gevoel erger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:34

Bij mij begonnen de galsteen kolieken zo.
Wil je niet bang maken maar hou t ff in de gaten, of het echt bij spier oid zit of meer 'van binnen"..

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 21:19

Hmm oké. Vanavond tijdens het rijden eigenlijk geen last gehad.. nu ik op de bank zit en weer in rust zit dus, weer wat last gehad..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:50

Ik heb ook pijn op mijn borst gehad en dat was een ontstoken slokdarm door maagzuur. Bij mij voelde het niet zo aan, ik dacht dat er iets klem zat in mijn keel wat uitstraalde naar mijn borst. HA zei dat dit het was en na een aantal dagen maagzuurremmers, ging het inderdaad over. Heb het later nog eens gehad en herkende toen wel de symptomen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:56

Anoniem schreef:
Wil je niet bang maken maar hou t ff in de gaten, of het echt bij spier oid zit of meer 'van binnen"..

Nou toen ik dat had was dat niet alleen met bukken of als mijn paard trok.
Gewoon 24/7 enorme pijn.

Kon niet liggen, straalde door naar rug en moest gal overgeven.

Klinkt mij meer als een verrekking van een borstspier.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:03

Ik herken dit van mijn zus, zij had/heeft het syndroom van tietze

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:09

Ik heb zelf het syndroom van tietze en jouw klachten lukken daar wel op.

Helaas is dat niet te genezen is het niet ernstig alleen erg vervelend.

Voor de zekerheid even contact op nemen met je ha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:37

daantjuhhh schreef:
Anoniem schreef:

Nou toen ik dat had was dat niet alleen met bukken of als mijn paard trok.
Gewoon 24/7 enorme pijn.

Kon niet liggen, straalde door naar rug en moest gal overgeven.

Klinkt mij meer als een verrekking van een borstspier.

Rustig maar, ik zeg ook "begonnen zo".
Op het laatste liep ik ook alsmaar krom door de pijn zelfs door morfine heen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:16

doordat het ook ontstond toen je bukte moet ik meteen denken aan reflux: terugloop van maagzuur de slokdarm in. Dit geeft een drukkend gevoel alsof het eten "niet zakt" en kan vervolgens de sluiting tussen maag en slokdarm irriteren waardoor je het ook steeds weer terug krijgt. Hiervoor zou je bij de drogist een maagzuurremmer kunnen halen om eens te kijken of dat het verminderd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:20

LadyMadonna schreef:
Heb je spanning? Ik heb het ook gehad, hoewel ik meer een soort benauwdheid had, alsof ik in een korset zat.. Volgens huisarts een soort hyperventilatie

Dat ja.
En steken in mijn borst, rechts van het midden. Lijkt op wat ts omschrijft.
Volgens mijn huisarts is het stress.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 13:45

Vandaag gaat het eigenlijk heel goed. Nog geen last gehad. Naar stal gefietst op de mountenbike (dus flink tempo er in) paard gelongeerd en mest geruimt en weer terug gefietst. Tot nu toe nog geen 1 keer het gevoel weer gehad. Ik denk dus echt iets met een spier. Ook omdat spierpijn normaal ongeveer 3 dagen duurt denk ik dat dit het geval is/ geweest..

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:30

Toch weer veel pijn gekregen. Sochtends gaat het redelijk goed. Maar in de middag begint het weer en dan savonds ook best veel pijn. Gister avond ging dat klemmende/drukkende gevoel zelfs richting mijn keel wat absoluut geen pretje was. Ik Heb de dokter vanochtend gebeld en ik kan vanmiddag om 10 voor 3 terecht. Ik ben benieuwd.

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:42

Ik dacht meteen aan het syndroom van Tietze toen ik het las! Heb ik ook al jaren lang. Ken heel veel mensen in mijn omgeving die het hebben. Is totaal onschuldig maar kan wel angstig zijn als je niet weet dat je het hebt. Is een ontsteking aan het uiteinde van je rib waardoor je erge steken hebt met het ademen..

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:57

Oke, maar wat ik heb is niet bij uitstek bij het ademhalen, komt soms zo ineens. En nu dus druk bij mijn keel er bij sinds gisteren...

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 12:52

Update

Ik ben gister middag bij de huisarts geweest. Die denkt dus dat het spierpijn is. En de pijn in de keel moest een verdikte klier zijn.

Savonds naar dressuurles gegaan, want het leek wel redelijk goed te gaan. Na die tijd vreselijke pijn in mijn keel. Heb vannacht wakker gelegen tot een uur of 3. Slikken ging moeilijk en het was alsof iemand tegen mijn keel aan drukte as de rechter kant. Ik merk ook wanneer ik veel praat, en dan stop, het gevoel dan erger word. Of wanneer ik slik, dan komt het gevoel na 3 a 4 sec. na het slikken. De dokter heeft verder niets voor geschreven alleen het kan mij dus niet voorstellen dag het spierpijn is..