Kniepijn door onbewust slaapgedrag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Majolen

Kniepijn door onbewust slaapgedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 23:28

Juist, kniepijn. En heel irritant ook want ik weet hoe het komt en ik kan er niks aan doen.

Als ik lig te slapen trek ik onbewust mijn linkerbeen ophoog, en niet een klein stukje, nee mijn knie ligt letterlijk naast me. Omdat de knie in een rot positie heeft gelegen gedurende... wie weet hoelang... kan ik er na het slapen niet goed op staan vanwege de pijn, het duurt even maar ebt wel weg.

Helaas merk ik dat ik overdag steeds meer last van mijn knie ga krijgen. Is er misschien een Bokker met hetzelfde probleem? Heeft iemand een oplossing?

Kniesokken en bandages buig ik doorheen als ik ze van te voren al niet heb uitgetrokken omdat die krengen jeuken.

-O- Je zal het niet geloven maar ik zit er dus echt mee :(

Anoniem

Re: Kniepijn door onbewust slaapgedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:30

Heb het niet, maar... kun je je knie niet op de 1 of andere manier 'vastleggen' 's nachts, dat je hem niet zo hoog kunt krijgen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:32

Kun je hier niet mee naar de huisarts om je probleem voor te leggen? Misschien weet die wel een oplossing of verwijst hij je naar een fysio of orthopeet.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 23:32

Heb ik ook aan zitten denken, maar hoe?

Ik wil mezelf niet vastbinden aan het bed :=

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 23:34

@Ineke,
Kan wel, maar ik weet de oorzaak en ik ga niet eerder naar een huisarts voordat ik zelf op zoek ben geweest naar een oplossing.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:37

Doe je dit al lang of is het een nieuwe gewoonte?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:38

Ik trek ook één been hoog op als ik op mijn zij of buik lig. Geeft een soort steun.
Maar niet zó hoog.....

Wellicht is een ander (soort) matras of kussen wel een idee. Dat kan je slaaphouding helpen veranderen.
Maar probeer eerst eens met een extra kussen te slapen. Daar kan je wellicht de steun vinden op de plek waar je nu je been legt.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:47

Misschien een soort brace of spalk om je knie 's nachts? Zodat je hem niet lekker kan buigen?
Edit: Dan zou ik wel een losse doen zodat ie niet de hele nacht knelt

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:52

Op welke hoogte ligt de knie naast je, bedoel je dat je hem zover buigt?
Dan misschien een stugge Brace, zijn vrij verkrijgbaar.
Maar als deze niet verder dan 90 graden buigt, mag dit het niet zijn.

Er kan een verkeerde belasting op rusten (buiging links/rechts a.h.w.) m'n vader had het ook, probeer een kussen onder je knie te leggen zodat je been vanuit de heup zoveel mogelijk recht blijft. Een osteopaat of manueel therapeut zal er meer mee kunnen dan je HA, desnoods een orthopeed.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:55

Ik zou een zijslaap kussen kopen, zo'n lang ding. Misschien houdt het je knie wat tegen. :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 06:00

Locanda schreef:
Een osteopaat of manueel therapeut zal er meer mee kunnen dan je HA, desnoods een orthopeed.

Dat denk ik ook, maar om een verwijzing te krijgen moet je via de HA ( in elk geval voor een orthopeet)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 06:05

Herkenbaar probleem, alleen heb ik het niet met mijn knie, maar met mijn arm die ik dubbelvouw onder mijn hoofd en daarom 's ochtends een pijnlijke pols heb.
Oh ja, en soms lig ik de hele nacht op een zij en draai ik niet om, waardoor ik 's ochtends zo stijf als een plank wakker word :+

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 06:13

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen is het niet mijn knie maar mijn rug die er aan stuk gaat. Omdat dat nou eenmaal mijn zwakke plek is. Ik slaap op mij zij, met een kussens half onder, half tegen mijn buik aan. Dat is fijner voor mijn rug en als bijkomend voordeel dat ik mijn knie niet meer zo hoog kan optrekken. Misschien werkt dat voor jou ook?

Anders inderdaad langs de huisarts om te vragen voor een verwijzing. Dat het steeds erger word en je er nu ook overdag last van hebt lijkt mij een teken dat je er wel iets mee moet gaan doen voor het echt kapot is.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 10:41

Als ik op mijn zij lig dat trek ik mijn knie tot aan mijn kin en mijn enkel ligt dan bijna tegen mijn billen aan. Waarom ik dit doe is mijn een raadsel. Ik doe het ook echt alleen met mijn linkerbeen.

Ik heb zelf ook aan een soort spalk/vrij stugge brace zitten denken, maar ik heb nog niks kunnen vinden wat mij kan helpen.
Een kussen helpt niet, deze schuif ik weg

Vanmiddag heb ik een afspraak bij de ortho, ik ben benieuwd.

Bedankt voor het meedenken :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:53

En heeft de orthopeed iets waar die je mee kan helpen?

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:03

Ik heb ook al maanden last van mijn knie, en heb hier eigenlijk helemaal niet aan gedacht.. ik trek mijn rechterknie ook heel erg ver op als ik slaap. Ik ben vorige week door de HA doorgestuurd naar de orthopeed. Ik heb soms zo'n last van mijn knie dat ik bijna niet kan lopen.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 22:57

De Ortho wil foto's en een scan van mijn knie laten maken. Ze dacht sowieso aan een slijmbeurs ontsteking.
Het probleem met het optrekken is simpel opgelost. Ik heb grote witte plakpleisters gekregen deze moet ik voor op mijn knie plakken, voor het slapen gaan, deze zorgt ervoor dat ik mijn knie niet verder kan buigen dan 90graden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:15

Die pleisters heb ik ook gehad voor mijn schouderletsel... om mijn schouder stabiel te houden en luxatie en dergelijke te voorkomen maar heus, je kunt daar écht nog wel mee buigen en plooien hoor met een beetje goede wil en doorzetting en als je, zoals je zegt, dit onbewust in je slaap doet, denk ik dat je die pleisters heus zonder probleem en zonder dat je het merkt gewoon naar je zin buigen zal...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:45

Eerst maar proberen... Als de pleisters niet helpen is er heus wel grover geschut beschikbaar :j

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 08:17

inderdaad, voorlopig heb ik zelf niet het idee dat ik mijn knie verder kan buigen

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 18:11

Nu een aantal weken later, gaat het een stuk beter.

Het was dus een slijmbeurs ontsteking, hiervoor ben ik behandeld en het gaat nu een stuk beter.
Het optrekken van mijn knie is niet verholpen maar wel een stuk minder nu ik er op let.

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik vond het fijn dat ik toch even mijn "verhaal" van me af kon typen :)