Duizelig/draaierig/licht in het hoofd/evenwicht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Duizelig/draaierig/licht in het hoofd/evenwicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 18:40

Hoi,

Ik zit net gewoon rustig op de bank en voelde me heel raar; zie topic titel. Heel vreemd.
Ik kreeg een hele stevige pijnlijke steek links op mijn borst maar dat was met 30 seconden wel weg en is tot nu toe niet meer terug gekomen. Toen ik me wat beter voelde ben ik de kattenbakken gaan verschonen op zolder, zat gehurkt, en had ineens weer dat ik zo licht werd en last vanijn evenwicht dat ik naar rechts viel. Dit rare gevoel(licht in hoofd/draaierig/alsof je om kan vallen) komt en gaat. Ook als ik gewoon zit.

2 jaar geleden had ik 'aanvallen' dat ik veel duizelig was. Ik voelde me ineens heel raat en wat en ben een paar keer flauwgevallen en was erg moe. Toen bleek dat mijn B12 extreem laag was. Toen kreeg ik B12 injecties in de bilspier.

Bijna een jaar geleden laatste injectie gehad en elk half/driekwart jaar bloedprikken om te controleren of ik tekort heb. Nu was ik de afgelopen tijd weer veel moe en sinds iets meer dan een week af en toe duizelig. Ik ben toen gaan bloedprikken en de B12 was inderdaad aan de lage kant (maar niet zo extreem -onmeetbaar- als toen)

Nu heb ik vorige week en afgelopen woensdag weer B12 injecties gehaald (moet nu de komende tijd weer en daarna onderhoudsdosering) en denk nu zou het hier mee te maken kunnen hebben? Dit herken ik niet van toen.

Of wellicht met de bloeddruk (problemen tijdens zwangerschap -vergiftiging- toen had ok dit grvoel ook wel iets dus wellicht een link met bloeddruk) of wellicht herkent iemand dit en weet waar het mee te maken kan hebben?

Kortom, wellicht iemand een idee waar hete te maken kan hebben? Vind het niet iets om gelijk te bellen naar HAP en ben niet ziek ofzo aar vind het toch wel iets eng/raar.

Dammie

Re: Duizelig/draaierig/licht in het hoofd/evenwicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:50

Het kan van alles zijn, heb je vandaag genoeg gegeten?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 18:52

Ja gewoon zoals gewoonlijk

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:07

Heb hetzelfde, maar zo vaag dat ik er ook niet voor naar de HA ga. Ben een tijdje terug geweest ivm hartklachten (ritme) en dat bleek niks te zijn. Maar zoals vandaag zo extreem moe, duizelig en het gevoel van flauwvallen.. Ik lees dus ff mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:10

Het is je nu alleen even vandaag overkomen? Kan simpelweg zijn dat je bloeddruk even laag was. Kan door vermoeidheid zijn, of even te druk gehad of te weinig gedronken. Misschien ben je wel niet helemaal fit en geeft je lichaam aan dat je te veel wil.

Zou mij niet gelijk zorgen maken als dit alleen even vandaag is. Even je rust nemen en van mij part nu al in bed kruipen. Morgen is er weer een dag.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 19:41

Ja vuurneon is alleen vanavond.

Marocje heeft je HA je geen bloed laten prikken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:41

Je kan morgen altijd even bellen met de assistente of ze even je bloeddruk wil meten :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:47

Nee, ik ben doorgestuurd voor een ECG op dat moment, aangezien het al 12 uur aan de gang was met steeds kortere tussenpozen.. De HA had eerst zelf geluisterd, toen gebeurde er niks.. Daarna voelde ik het weer. Dus weer geluisterd en gevoeld (pols), en bij de laatste hartslag (dat ze dus voelde) sloeg ie over.. DUs hup een ECG laten maken. Was nog minder dan een minuut, en toen voelde ik niks.. Er werd dus ook niks gemeten.

Hierdoor zijn natuurlijk wel dingen uitgesloten ook (dus geen lekkende hartklep ofzo, maar dan had ik me ook wel anders gevoeld :+ ) maar toch vreemd vond ik.

Maargoed, daarom wil ik nou niet weer te snel naar de HA

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:07

Als je b12 weer daalt is het dus nog steeds niet goed. Je lichaam slaat b12 op, en die voorraad word nu dus weer langzaam opgemaakt terwijl je het waarschijnlijk nog steeds niet goed opneemt. Over het algemeen geld dat je nooit meer moet stoppen met b12 injecties tenzij er een oplosbare oorzaak word gevonden voor het tekort. Als ik jou was zou ik daar dus even achteraan. Grote kans dat je je weer stukken beter voelt als je weer injecties krijgt.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:11

Ik lees even mee. Ik heb hier ook al best lang last van. Gooide het altijd op de extreme stress die ik al zo lang heb. Zo gaat het weken goed en vandaag is het weer mis. Misschien ook eens op B12 laten prikken..

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 20:19

Ik ben inmiddels weert weelijks B12 injecties gestart. 2 gehad nu en we werken toe naar een onderhoudsdosering voor Inprincipe de rest vanijn leven. De vorige keer bleef mijn B12 dus zeker 3 kwart jaar goed op pijl terwijl ik geen injecties had. We checkten dit Door bloedprikken. Nu het weer is blijven we dit dus doen. Had toen op gemoeten maar Door prive omstandigheden is dit gestopt en toen ik moe was en bloed liet prikken dacht ik dat B12 kwam, maar die was gewoon nog goed. Dus zo gelaten. Tot nu, en nu blijven we dit doen. Eerst wekelijks en dan bouwen we het af tot onderhoud . Ik meen dat ze elk half jaar zei . Ik heb er nu 2 gehad.
Maar mijn klachten was destijds anders, en toen was het ook veel lager.

Murthul schreef:
Als je b12 weer daalt is het dus nog steeds niet goed. Je lichaam slaat b12 op, en die voorraad word nu dus weer langzaam opgemaakt terwijl je het waarschijnlijk nog steeds niet goed opneemt. Over het algemeen geld dat je nooit meer moet stoppen met b12 injecties tenzij er een oplosbare oorzaak word gevonden voor het tekort. Als ik jou was zou ik daar dus even achteraan. Grote kans dat je je weer stukken beter voelt als je weer injecties krijgt.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 20:22

Marocje schreef:
Nee, ik ben doorgestuurd voor een ECG op dat moment, aangezien het al 12 uur aan de gang was met steeds kortere tussenpozen.. De HA had eerst zelf geluisterd, toen gebeurde er niks.. Daarna voelde ik het weer. Dus weer geluisterd en gevoeld (pols), en bij de laatste hartslag (dat ze dus voelde) sloeg ie over.. DUs hup een ECG laten maken. Was nog minder dan een minuut, en toen voelde ik niks.. Er werd dus ook niks gemeten.

Hierdoor zijn natuurlijk wel dingen uitgesloten ook (dus geen lekkende hartklep ofzo, maar dan had ik me ook wel anders gevoeld :+ ) maar toch vreemd vond ik.

Maargoed, daarom wil ik nou niet weer te snel naar de HA

Fijn dat er in ieder geval al wat uitgesloten is.
Snap dat je niet graag zo snel terug gaat. Dat heb ik ook. Ik loop sinds mijn 7e met periodes dat ik opeet regelmatige basis bij HA loop en bij neuroloog en internist en ben altijd zo bang dat ze me niet meer serieus nemen als ze je een paar keer per jaar zien bijv. Terwijl ik een super HA heb die ook altijd zegt dat dat niet zo is en ik gewoon moet komen. Maar toch.. ik be het liefst niemand tot last

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:25

KletsKoekje schreef:
Ik ben inmiddels weert weelijks B12 injecties gestart. 2 gehad nu en we werken toe naar een onderhoudsdosering voor Inprincipe de rest vanijn leven. De vorige keer bleef mijn B12 dus zeker 3 kwart jaar goed op pijl terwijl ik geen injecties had. We checkten dit Door bloedprikken. Nu het weer is blijven we dit dus doen. Had toen op gemoeten maar Door prive omstandigheden is dit gestopt en toen ik moe was en bloed liet prikken dacht ik dat B12 kwam, maar die was gewoon nog goed. Dus zo gelaten. Tot nu, en nu blijven we dit doen. Eerst wekelijks en dan bouwen we het af tot onderhoud . Ik meen dat ze elk half jaar zei . Ik heb er nu 2 gehad.
Maar mijn klachten was destijds anders, en toen was het ook veel lager.

Murthul schreef:

B12 injecties onderhoudsdosering moet je niet iedere 6 maanden gaan doen, dat werkt niet, het max is 1x per 2 maanden. Omdat je nu net weer bent gestart kan het ook best weer even beginsverergering zijn, dat zou vanzelf over moeten gaan, meestal na n week of 6.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:42

Zoals ik al zei weet ik niet zeker wat ze zij over onderhoudsdosering, dat zie ik tegen die tijd wel :) Voorlopig nu 1x per week. Ben allang blij dat het niet zoals toen was 3x per week pff.

Gelukkig is het nu al een uurtje weg. Hopelijk iets eenmalig. Houd het wel in de gaten als het vaker komt even overleg met assistent.