Iets vreemds aan de hand?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Catnip

Iets vreemds aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 06:23

Hoi lieve Bokkers,

Ik maak dit topic aan van op mijn mobiel en gezellig geparkeerd op de badkamervloer. Het spijt me voor de vage, enigszins dramatische, titel, maar ik heb echt geen idee hier en ik hoop dat één van jullie misschien wat weet. Het weekend is net begonnen dus ik kan niet even naar mijn HA of gynaecoloog bellen, helaas. Ik heb vannacht (in mijn ogen) een vreemde samenloop van klachten gekregen.

De 'oorzaak'(?):
(Dit is even gênant om te vertellen, maar het moet maar even) - ik was met mijn vriend aan het 'stoeien' (dikke knipoog), en toen kwam ik klaar (nog geen penetratie gebeurd). Toen begon het. Echt metéén volgend op het orgasme.

De klachten:
Ik kreeg hele heftige krampen in mijn baarmoeder meteen na het klaarkomen. Nou, dat was op zich nog wel prima, het voelde gewoon als hele erge menstruatiepijn (voor de duidelijkheid, daar is totaal geen sprake van hier). Maarrrrr, het leek wel alsof die baarmoederkramp rechtstreeks opdracht gaf aan m'n maag om heel erg misselijk te worden. Gevolg - overgeven alsof m'n leven ervan af hing. Ik ben iemand met een hele sterke maag, ik geef héél zelden over (ik vind het ook doodeng :o ). Meerdere keren overgeven op 1 dag gebeurt me al helemaal nooit. En die vreselijke krampen bleven maar aanhouden... uiteindelijk klaar met overgeven en kramp was wat rustiger, even kunnen slapen. Ik werd daarna weer wakker, het eerste wat ik voelde was die verschrikkelijke kramp in m'n baarmoeder. Weer gevolgd door overgeven. En die cyclus herhaalt zich nu, kramp wordt onzettend heftig - overgeven - na 15-20 minuutjes wordt het weer rustiger daarbeneden.

Wat nog een belangrijk dingetje kan zijn: het lijken wel persweeën (ja dat klinkt gek :')), ik voel een onweerstaanbare drang om te persen/duwen tijdens die krampen. Het lijkt ook een beetje 'goed' te voelen als ik dan ga persen. Daarom zit ik ook heel charmant op het toilet terwijl ik in een emmer overgeef :+

Achtergrondinfo: ik gebruik anticonceptie, de pil, waardoor ik nooit ongesteld word (pil zonder stopweek - Lutenyl), daar ben ik al een jaar lang heel tevreden mee. Ik ben dus ook niet zwanger, ik gebruik dat ding heel secuur, en tijdens de risicodagen doen we ofwel geen seks, ofwel een condoom erbij als extra precaution.
Ik had van de week wel al wat vage lichte krampjes.

Wat is er nu aan de hand? Ik weet het niet. Ongesteld worden kan niet, en daar is dit ook veel te heftig voor, de pijn is sowieso veel giftiger, de drang om te persen heb ik nooit eerder gehad, en ik ben al helemaal nooit zo ziek geworden ervan tot overgeven aan toe. Ik heb ook nooit last van PMS, ik kreeg altijd pas buikpijn als ik al bloedde. Ik ga bijna hopen dat ik toch bloed zie ondanks dat het eigenlijk niet kan, maar helemaal niks helaas.
Ik dacht ook even, misschien komt de pijn van iets anders in die regio, de blaas? Maar ik heb geen pijn bij plassen en ik heb in mijn hele leven nog maar 1 blaasontsteking gehad, en die had een duidelijke oorzaak.
Ik weet 100% zeker dat het niet mijn darmen zijn, die zijn netjes leeg en gedragen zich prima :+
Het overgeven is echt gelinkt aan de krampen, als de krampen rustig zijn voel ik me qua maag kiplekker. Het overgeven komt niet van de pijn zelf.

Even in het kort: orgasme - baarmoederkrampen from hell met persdrang - overgeven. Laatste twee herhalen zich steeds in die volgorde.

Heeft iemand een idee wat het is, wat ik kan doen? Pijnstiller lijkt me geen goed idee nu met het overgeven. HA en gynaecoloog werken niet in het weekend. Ik hoop heel erg dat ik niet het hele weekend in dit riedeltje van kramp en overgeven zit :')

Alvast bedankt, Bokkers!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 06:29

Miryamk

Re: Iets vreemds aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 06:36

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 06:53

De krampen in dat topic zijn redelijk veel voorkomend, zeker als iemand bijvoorbeeld wat endometriose heeft. Maar dat gepaard gaan met overgeven, dat is wat wonderlijk.

Ik zou toch contact met een arts opnemen en heel eerlijk gezegd, omdat het na een tijd terug komt, vraag ik me ook af of het orgasme er wel echt mee te maken heeft. Ik denk dat de kans groter is dat je iets verkeerd gegeten hebt/buikgriep hebt en dat het orgasme net de laatste trigger was, dan dat dat het echt veroorzaakt heeft. Maar als ik het zo lees zijn de klachten heftig genoeg om in elk geval contact met een arts te zoeken en te overleggen. Ik neem aan dat belgië ook wel iets heeft als een dokterswacht of eerste hulp?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 06:55

Je gaf aan al eerder last van lichtere krampen te hebben. Is het dan niet gewoon een super leuk *ahum* griepje waarbij je maagkrampen hebt vanwege het overgeven?

Ik heb namelijk ook met overgeven echt enorme maagkrampen van tevoren, tijdens en zelfs een dag erna.

Misschien dat je spiersamentrekkingen je maag getriggerd hebben, omdat het griepje al in je zat?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 07:11

@Tinky12: bedankt voor de link! Alleen zie ik dat ze de onbekendste boerengehuchten erop zetten, maar mijn stad, die toch echt in Limburg is (Lanaken), staat er niet op >;)

Myriamk: ook bedankt voor de link! Ik ben nog geboeid aan het lezen.

Cocodox & Lalidan: het gekke is dat ik me verder prima voel qua maag/darmen. Tot ik dus weer een krampaanval krijg, dan bouwt m'n maag spontaan ook een feestje. Lalidan, het zijn helaas geen maagkrampen, als ik goed heb opgelet bij biologie zit mijn maag een stuk hoger dan m'n baarmoeder. Pijn zit echt in m'n onderbuik.

Op dit moment voel ik me even goed (kramp afwezig) - en dankbaar dat ik ben! := - ik ga nog even afwachten met een dokter bellen, hopelijk kan ik nog even slapen want dat is er zwaar bij ingeschoten vannacht.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 08:08

Na toch nog een tijdje rondsurfen blijken meer vrouwen krampaanvallen te krijgen na een orgasme. Ik herkende de afgelopen nacht echt helemaal in sommige reacties. De meesten vertelden gelukkig over milde klachten, maar ook een aantal vrouwen die heftigere klachten beschreven, bijvoorbeeld:
Citaat:
pijn bij orgasme in onderbuik zo heftig en felle pijn, op de wc zitten met een bakje voor je omdat ik moet poepen en overgeven tegelijk en heel erg zweten

En zo zijn er wel meer die ervan gaan overgeven en helemaal naar worden. Het begint ook vanuit het niets, vrouwen die nooit ergens last van hadden en niks veranderd hebben, die het ineens krijgen.

Het kan ook voorkomen als je zwanger bent.

Verder lijkt het gelinkt aan een spiraal, progestageen-anticonceptie (prikpil, Lutenyl - mijn pil dus), prikkelbare-darmsyndroom (check), endometriose, en verergering van klachten naarmate je langer niet ongesteld bent geweest.

Verder nog horrorverhalen van vrouwen die echt dagen ziek ervan zijn, of die het spontaan 's nachts krijgen, of die helemaal geen seks meer willen omdat ze altijd zo'n aanval krijgen na klaarkomen.

Ik ben positief en hoop dat het bij deze ene keer blijft :Y) ik heb wel besloten eventjes te stoppen met de pil zodat ik een keer ongesteld word (niet ongesteld worden lijkt namelijk een grote factor te zijn).

Edit: ik ga sowieso wel een afspraak maken met de gynaecoloog om het hierover te hebben.
Ik ben nu in ieder geval wel wat gerustgesteld, het voelde zo ontzettend naar dat ik half en half verwachtte dat ik ineens met m'n baarmoeder in m'n handen zou zitten want het leek wel of dat ding zich met geweld een weg naar buiten wilde banen :+

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:23

Ondanks het weekeind en het uitblijven van de krampen op dit moment zou ik even de ha bellen

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:26

Ik zou toch even een zwangerschapstest halen,

En daarna gewoon de vervangend arts bellen. Dit kan van alles zijn maar hier moet je toch even naar laten kijken :(:)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:38

Ik herken dit, heb dit ook een keer gehad met desoriëntatie en oorsuizen erbij. Inderdaad het zweten en ontzettend misselijk en buikkramp. Ik dacht echt dat ik dood ging.
Daarna tot nu toe nooit meer gehad.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:56

het kan zijn dat je van de pijn ging overgeven, verder weet ik niet wat het is bel met de huisartsen post...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:24

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:46

Ik moet aan twee dingen denken:

1) Je bent toch wel zwanger;
2) Je zult even met je pil moeten stoppen, zodat je lichaam even kan "schonen".

Reden twee geef ik, omdat ik een keer zo stom ben geweest om een half jaar mijn pil door te slikken. Daar werd ik ook hondsberoerd van. Naar de HA geweest en die zei dat ik (met deze pil althans) niet had mogen doorslikken. Je lichaam moet zo nu en dan de kans krijgen om te "schonen". Nu zijn de meningen daar over verdeeld, maar dit is wat mijn HA mij vertelde. Omdat ik zelf geen arts ben, lijkt het mij - wat anderen ook al zeggen - niet geheel onverstandig om per direct een huisartsenpost te bellen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:58

Als ik erge pijn heb, ga ik ook overgeven. Dat is gewoon een reactie van het lichaam op pijn. Bel de huisartsenpost of het nr van je eigen huisarts waarop je een bandje krijgt met informatie waar je moet zijn buiten kantoortijden. Ook in het weekend werken er gewoon artsen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:34

Nu moet ik denken aan het programma S.. sent me to ER :')

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 15:57

Ik heb een arts van wacht aan de lijn kunnen krijgen, volgens hem moet ik het even aankijken. Ik heb vandaag niet meer overgegeven, en behalve een soort beurs gevoel in m'n onderbuik is alles rustig. Als ik nu weer krampen en misselijkheid krijg, mag ik wel meteen weer bellen :)

Verder heb ik hier nog een zwangerschapstestje liggen, die ga ik even doen voor de zekerheid. Mijn grootste angst is ook echt zwanger worden, leuke 2 minuten worden dat :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:07

:(:) Dat klinkt alles behalve fijn. Je zou toch bijna nooit meer een orgasme willen krijgen -O-

Wel fijn dat je verder niet meer hebt overgegeven. Hopelijk blijft je lichaam nu verder rustig en maak je het niet nog een keer mee. Ondanks je anticonceptie is het geen slecht idee om die zwangerschapstest te doen, ik zal voor je duimen dat ie negatief is (gezien je post hierboven).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:10

heb je geen vleesbomen?Ik heb dit ook eens gehad toen ik zo slim was om op eigen houtje te stoppen met hormonen(die ik slik om die boomgaard klein te houden)Dacht dat ik dood ging.
Weer gaan slikken nu geen last meer.
Laat eens een echo maken?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 17:27

Zwangerschapstest is negatief, zoals verwacht! :D

Ik heb online gekeken voor een afspraak bij de gyn, maar dat kan pas vanaf eind oktober. Ik ga maandag even bellen en vragen of ik er misschien tussendoor kan, anders durf ik geen seks meer te hebben tot eind oktober _O-

Dan ga ik ook vragen om vleesbomen en endometriose uit te sluiten.

Verder heb ik gisterenavond mijn pil al niet meer genomen, zodat alles even kan 'schonen' zoals Shenavallie ook zegt.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:56

Hier in de buurt verschilt de wachttijd enorm per ziekenhuis. Je kunt dus even shoppen voor een kortere wachttijd.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:59

Catnip schreef:

Ik heb online gekeken voor een afspraak bij de gyn, maar dat kan pas vanaf eind oktober. Ik ga maandag even bellen en vragen of ik er misschien tussendoor kan, anders durf ik geen seks meer te hebben tot eind oktober _O-

Verder heb ik gisterenavond mijn pil al niet meer genomen, zodat alles even kan 'schonen' zoals Shenavallie ook zegt.

In ieder geval een zorg minder :j

Maar kan mij goed voorstellen dat je graag eerder naar de gyn wil :')

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:05

Catnip schreef:

Ik wil je niet bang maken maar welk merk test heb je gebruikt, niet alle merken geven de juiste uitslag met middagurine namelijk.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 18:44

De goedkope van het Kruidvat. Het was eigenlijk nog ochtendurine, door het overgeven en zweten vannacht heb ik niet moeten plassen tot vanmiddag dus, toen ik al een hele tijd wakker was := hij was dus in ieder geval wel goed geconcentreerd :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 00:30

buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:59

Little_Gift schreef:
buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hoort een test ook positieve uitkomst te geven. Je lichaam maakt namelijk hetzelfde hormoon aan.