Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liiszle schreef:Hoi allemaal!
Ik heb helaas mijn hele leven al veel lichamelijke klachten, deze zijn behoorlijk verergerd door een nare stress periode. Inmiddels heb ik nu het labeltje Fibromyalgie toegewezen gekregen. Vervelend, maar wel duidelijk waar mijn klachten vandaan komen.
Helaas is mijn stress level door deze diagnose en vele andere sociale tegenslagen niet afgenomen.
Door de stress ben ik gaan aankomen, niet zo zeer door (veel) meer eten, maar door dat mijn lichaam alles vast houd. Ik baal hier gigantisch van.. Kortom, ik wil van die kilo's af!
Helaas ben ik door de Fibro beperkt in sporten (ik ben nu in revalidatie therapie voor chronische pijn, daar sport ik 2x per week en mag zo lang dat traject duurt niet de sportschool in)
Ik heb snel pijn, ik ben onwijs snel moe en vind het moeilijk om consequent te sporten om die redenen.
Wat kan ik nou het beste doen om toch verantwoord af te vallen? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik sport 2x per week bij de Revalidatie, daar ga ik ook naar de pshycholoog voor ondersteuning en komt een ergo therapeut bij mij thuis. Daar buiten sport ik zo nu en dan bij Hart for her, vrouwen fitness, ga ik sporadisch naar de sportschool (ondanks dat het niet mag) wandel ik met de paardjes en wil ik als het te doen is een rondje skeeleren.
Ik ontbijt met een maaltijd shake, lunch met wat crackertjes met mager beleg of wat brood en mijn avond eten is vaak salade of groenten/vlees.
Liiszle schreef:Yes, die zijn voor mij duidelijk. Een paar daarvan ben ik aan het aanpakken met de psycholoog.
Er zijn veel "losse"dingen die samen een groot probleem veroorzaken..ik heb geen tijd gehad om de losse zaken apart te verwerken. Iedere keer kwam het volgende er weer boven op.
Emmertje is nu vol, ik ben emotioneel en kribbig.. Ik heb het nodig dat er iets positiefs gaat gebeuren waar ik me aan kan optrekken.
Liiszle schreef:het klinkt eigenlijk zo logisch he, al die losse stapjes.. maar zo lastig toe te passen.
Ik vind het knap dat je al zo veel "weet" en kunt gebruiken in je dagelijks leven.. Daar probeer ik me nu een weg in te vinden.
wat vind jouw buitenwereld er van? is er begrip? ondervind je er hinder van?