Nog meer lichte slapers?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Nog meer lichte slapers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 23:26

Volledig geinspireerd door "Nog meer diepe slapers", vroeg ik mij af of er ook meer slechte slapers zijn.
Ik zelf ben een hele slechte slaper, word overal wakker om en kom slecht in slaap. Daarbij ben ik een nachtmens! Dat maakt het er niet makkelijker op.

Het slapen is zelfs zo slecht dat ik soms zo moe ben.. dat ik niet kan slapen. Sinds een paar jaar slik ik medicijnen om in slaap te komen... nee.. Melatonine werkte niet, bleef gewoon wakker. En zelfs bij slaappillen bleef ik wakker, of sliep ik uitzonderlijk slecht. Heb restless Leg Syndrom, heb slaapverlamming (waardoor ik hallucineer) en zweet zelfs mijn vriend het bed uit. En als er onweer in de lucht zit kan ik het wel vergeten :(

DUS! Delen die verhalen! Wanneer is de laatste keer dat jij goed sliep!?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:31

Heel erg herkenbaar, zelfs de verschillende medicatie die ik in het ziekenhuis kreeg tijdens de zwangerschap omdat ik daar niet kon slapen zorgde ervoor dat ik de hele nacht wakker bleef ondanks de garantie dat het écht zou helpen. Mijn lichaam kon ik niet bewegen maar mijn hoofd was klaar wakker.

Voor je restless leg syndrom, dit heb ik zelf tijdens beide zwangerschappen gehad en wat bij mij hielp was magnesium slikken, ik moest wel even uitproberen hoeveel ik op een dag moest slikken maar dat hielp bij mij erg goed, ik merkte het meteen wanneer ik een dag vergeten was het in te nemen, misschien is het ook wat voor jou.

Om in slaap te komen gebruik ik nu een oogmasker en oordoppen anders hoor ik elk geluidje (zeker met 2 jonge kinderen) en zie ik zelf nog teveel licht om te kunnen slapen al is dat voor een ander miniem. Ook blijf ik laat op zodat ik te moe ben om in bed nog te kunnen piekeren en ik daardoor sneller in slaap val.

Liannetje86

Re: Nog meer lichte slapers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:39

Ik word serieus wakker van een ontsnapte hamster die ik hoorde lopen :')

Sinds 2005 slaap ik gewoon ontzettend slecht... Veel wakker, slecht in slaap komen...

Toen zelf mijn ritme helaas verpest.. (vriend in het buitenland, elke nacht om 4 uur bellen...) Dus nu lig ik elke nacht standaard om 4 uur wakker :') "Onze tijd"... (wat het stommer maakt omdat ik hem niet meer kan spreken...)

Pillen begin ik niet aan. Ik ben bang dat ik die dan altijd nodig heb. Wat bij mij helpt: ontspannen voor het slapen gaan... Gewoon zorgen dat mijn hoofd leeg is. En verder is het gewoon accepteren... Klinkt heel stom.. Ik vind het niet meer erg als ik een nacht nauwelijks slaap, dan slaap ik die nacht erop gewoon wat "beter".

Ik maak er gewoon geen probleem meer van... En ik zorg dat ik niet meer over mijn moeheid heen ga! Want als ik dan doorga, dan is die ook weg en lukt slapen niet meer. En verder... Ritmes aanwennen, elke dag rond dezelfde tijd naar bed en rond dezelfde tijd opstaan... Dat hielp hier wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:45

Ik ben ook een extreem lichte slaper. Kost me heel veel moeite om in slaap te vallen en als ik eenmaal slaap dan is het heel makkelijk om mij wakker te krijgen. Vaak ben ik dan niet blij, maar wel wakker.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:46

Benfan schreef:
Ik zelf ben een hele slechte slaper, word overal wakker om en kom slecht in slaap. Daarbij ben ik een nachtmens!
Lijkt wel of ik mezelf hoor praten! Kan me hier wel aanmelden dus :j

Ik doe een uur voordat ik naar bed ga de tv/radio/laptop uit en ga vaak nog wat lezen (literatuur, geen informatieve stukken) voor het slapen gaan. Soms gebruik ik Valdispert Nacht (extra sterk). Of drink een glas warme melk (maar geen idee of dat echt helpt :') ).

De enige nachten dat ik echt overal doorheen kan slapen is als ik A: gezopen heb of B: TE moe, na bijvoorbeeld meerdere lange drukke dagen met korte nachten.

Verder heb ik ook een bovengemiddeld goed gehoor. En dat is super irritant soms! Ik heb speciale oordoppen, waarmee ik ook op de zijkant van mijn hoofd kan liggen (zonder dat dat kleine oorlelletje in het midden zeer gaat doen). Anders hoor ik de buurvrouw snurken door het slaapkamerraam heen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 00:17

Meld zich.... :)

Ik val doorgaans zeer goed in slaap. Het kan zijn dat ik 2 uur slaap, het kan zijn dat ik 5 uur slaap. En dan: ik moet plassen, ik heb vervelend gedroomd, ik word wakker door een hondje die mijn voeten likt om me maar wakker te krijgen in de tuin, ik heb een geluid gehoord of ik word enigszins normaal wakker.

Dan ben ik direct wakker! Schiet meteen de activiteitenlijst van de volgende dag door mijn hoofd met de bijbehorende problemen en dan kan ik het vergeten verder.

's Avonds ben ik dus ook altijd moe. Daarom zal ik ook zo goed inslapen denk ik. :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 00:37

Heb zelf baat bij 5HTP...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:03

Ik kom mij ook melden.
Helaas slaap ik ook heel licht en word regelmatig snachts wakker en kom bijna niet meer in slaap.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:06

Ik kom me ook melden. Ik word van alles wakker en kan soms zelfs niet slapen van het ademen van mijn vriend :o Of wanneer hij zich omdraait.. Ik ben ook steevast heel vroeg wakker (meestal rond een uur of 05:00 of iets eerder).

Oordopjes zijn voor mij echt een uitkomst. Heerlijk!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:45

Helaas ook een slechte slaper.
Afgelopen nacht was weer drama.

Moeilijk kunnen inslapen en doorslapen is er ook niet bij.
Zelfs met oordoppen blijf ik wakket worden.

Medicatie heeft tot nu toe niks uitgehaald.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:55

Hier nog een, sinds 1998 is het al mis. Slaap mijn hele leven al heel licht maar sinds 1998 heel vaak wakker om ogenschijnlijk niks. Wel is het vreemd. Weet ik dat ik moet slapen bij herrie (bv concert) dan slaap ik daar wel doorheen tot de muziek stopt en dan word ik wakker.

Maar een tikkende klok of zo kan me al wakker maken. Zo langzaamaan kom ik serieus slaap te kort daardoor ook. Hopelijk hoor ik maandag daar meer over, heb afgelopen weken slaapdagboek moeten invullen.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:41

Sinds een paar weken heb ik er ook veel meer last van. Ik word nu wakker van een flinke plensbui (met raam dicht) waar ik eerder altijd doorheen sliep. Word nu gemiddeld twee keer per nacht wel wakker waarna ik een tijdje wakker blijf liggen..
Maar het gekke is dat ik wel altijd door de wekker van mijn vriend heen slaap, terwijl die heel hard staat :')

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:54

Hier al heel wat jaren een lichte/slechte slaper. Volgens mij heb ik nog nooit een nacht lekker geslapen. Ik heb het te druk in mijn hoofd en kan het niet uitschakelen. Tevens hoor ik alles. ...

Ik ben dus altijd moe, mijn waakvlam is bijna uit.
Homeopaat heeft me getest op alles oa energieniveau, om 9 uur in de ochtend had ik een energieniveau van 40% ipv 80%. Moet je nagaan hoe de rest vd dag is!

Mijn man daar en tegen, slaapt als een blok. Zo irritant! !!!!!