Sinds Februari heb ik een Mirena spiraaltje laten zetten. Daarvoor slikte ik 3 jaar de pil maar was hier wat neerslachtig van geworden dus wilde graag over op een ander soort anticonceptie waarbij niet zoveel hormonen aan te pas kwamen.
Nu ben ik afgelopen zomer wezen vliegen en direct na het vliegen had ik een voet vol vocht (rechts).
Ik werk zelf als verpleegkundige en vind het raar dat het maar aan 1 kant is en niet afzakt.
Ik ben naar de huisarts geweest en heb bloed laten prikken en een echo laten maken in het ziekenhuis om trombose uit te sluiten. Gelukkig was dit niet het geval.
Nu moest ik maandag langskomen bij de huisarts voor de bloeduitslagen. Het blijkt dat ik een te snel werkende schildklier heb. En hoe.... mijn TSH waarde lag bij de 0.01 terwijl een normaal waarde vanaf 4.0 is. Ik schrok hier enorm van, ben naar huis gegaan maar wilde nog zoveel vragen... Ik ben juist helemaaal nog niet afgevallen, ik ben niet extreem dik ik weeg 80 kilo.
Ik heb continue het gevoel dat ik opgejaagd ben. Vanavond was ik bij mijn paard om de stal te mesten. Toen ik de kruiwagen had leeggegooid betrapte ik mezelf erop dat ik zat te hijgen. De huisarts zei dat mijn hart ook opgejaagd is en als ik meer klachten houd een betablokker als metoprolol moet gaan innemen.... ik ben potverdorie 20...

Ik vroeg me af... wie heeft hier nog meer een snel werkende schildklier??? Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben juist nu super gemotiveerd om lekker te sporten en pittig ook. Op internet las ik dat je nu beter eerst even rustig aan kan doen om ingesteld te raken op medicatie. Kun je bijvoorbeeld ook nog een drankje doen in het weekend? Moet je bepaalde dingen laten? Ik ga donderdag naar de huisarts om te kijken of het niet verstandig is om de mirena te laten verwijderen...
Heeft iemand wel eens de link gelegd naar mirena?? In amerika heb ik studies gelezen die wel licht bewijs hebben dat mirena schildklier problemen kan uitlokken door progesteron en de bijnieren (gecompliceerd verhaal maar oke). Maar dat dit dus lang niet bij iedereen gebeurd (van de 17.000 mensen maar 14% ofzo)...
Zucht. Ik hoor het graag, het geeft me ook wat meer rust als ik wat ervaringen hoor van mensen.
Alvast bedankt! Groetjes Angela