Misselijk bij weinig slaap / vroeg opstaan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Misselijk bij weinig slaap / vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 21:27

Hallo bokkers!

Zoals jullie in de titel kunnen lezen, heb ik last van een onwijs vervelend probleem.
Als ik vroeg op moet staan en/of weinig slaap heb gehad, word ik onwijs misselijk. Soms zelfs op het overgeven af.
Omdat ik ook een redelijk lichte slaper ben, word ik soms ook 's nachts wakker om vervolgens een uur wakker te liggen van de misselijkheid. Dit resulteert dan weer in weinig slaap, waardoor ik 's ochtends opnieuw onwijs misselijk ben.
Overigens ontbijt ik wel gewoon, omdat ik anders flauw val.

Vanaf morgen moet ik weer naar school, maar hierdoor zie ik er al zo onwijs tegen op.
De wekker staat om 05;40... dus lieve Bokkers, wie heeft de gouden tip voor mij?
Of zijn er nog Bokkers die dit zelfde probleem hebben?

Groetjes!

Anoniem

Re: Misselijk bij weinig slaap / vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:30

Meer slapen. Dat is echt de enige oplossing. Hoe laat ga je naar bed?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 21:31

Half 10 / 10 uur, maar ik lig nu al een half uurtje te doezelen.
Zelfs bij maar 6 á 7 uur slaap blijf ik er last van houden, ondertussen weet ik het echt niet meer ;(.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:32

ik heb dat als ik te weinig heb gegeten, na zoveel uur word ik gewoon misselijk van de honger. Voor ik ga slapen eet ik nu nog 2 boterhammen/crackers en als ik opsta ga ik als eerst ontbijten en dan gaat het goed :j

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:33

Inderdaad meer proberen te slapen. Ik word ook enorm misselijk als ik te vermoeid ben.
Kun je als je 's nacht wakker wordt niet een muesli reep eten of zo iets?
En lukt het je wel om echt te ontspannen zodat je niet zo licht slaapt?
Laatst bijgewerkt door Coloured op 01-09-15 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:33

Bekend probleem :Z ik wordt ook echt ziek ervan als ik te weinig slaap en dan vroeg op moet.
Wat werkt bij mij is gewoon echt de 8 uurtjes slaap pakken, en ja soms dus niet op stap of naar dat ene leuke feestje :O

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:34

Heb precies hetzelfde. Ik ben geen lichte slaper, maar als ik ook maar 1 keer wakker wordt, voel ik me al brak de volgende ochtend. Bij vroeg opstaan standaard misselijk. Ik moet minimaal acht uur slapen, dan is het een stuk beter. En ik eet dan toch maar wat minder (cracker), en dan later wat meer (brood/fruit). En 's avonds niet te laat eten, zodat je maag 's nachts ook rust krijgt. Sterkte!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:34

Zelfde probleem hier! Enige oplossing is consequent 9 uur slaap per nacht. Blijkbaar heeft mijn lijf dat nodig..

En ja als mijn wekker staat op 5.30 ga ik dus om 20.30 naar bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:42

Yes, same here, zeker bij stelselmatig minder dan 8 an 9 uur slapen... Kennelijk heeft je lijf gewoon meer slaap nodig (helaas)!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:56

Ik heb dat alleen bij vroeg opstaan. Bij mij is dat voor 7 uur al en voor kwart over 6 kan ik ook echt overgeven daarvan terwijl ik wel gegeten heb. :=
Het maakt dan niet uit of ik 8 uur naar bed ga of om 11 uur. Als ik bijvoorbeeld 's nachts om 3 uur naar bed ga en ga er om 9 uur uit nergens last van. Heel raar is het eigenlijk. := Ik functioneer gewoon echt niet lichamelijk blijkbaar in de vroege morgen. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:01

Hier ook. Enige oplossing is toch echt 8 uur slapen.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:10

Bekend probleem helaas :(

Hier ook, bij vroeg op staan ben ik standaard misselijk en soms inderdaad tot spugen aan toe. En dit wordt alleen maar erger als ik minder slaap.

Wat bij mij enorm helpt is naast genoeg slaap pakken, ook regelmaat in mijn dagen te krijgen. Dus niet de ene dag er om 7 uit en de andere dag er om 12 uur uit. Hierdoor is mijn ritme helemaal in de war. Daarnaast pak ik af en toe in de middag toch even een half uurtje slaap, zeker nadat ik pfeiffer heb gehad, moet ik soms in de middag even gaan liggen.

Naast het op tijd slapen en regelmaat te krijgen, let ik er ook op wat ik eet. Als ik slecht eet, heb ik meer last er van dan wanneer ik gewoon goed en gezond eet. Tuurlijk ik snoep ook, maar vaste momenten of aantal momenten voor eten en normale porties helpen ook enorm!

Succes er verder mee en slaap lekker voor nu natuurlijk.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 03:10

Bedankt voor de antwoorden :D!

Gelukkig zie ik al dat ik hier niet de enige in ben.
Dit is weer zo'n nacht dat ik 's nachts wakker word en niet meer kan slapen van de misselijkheid ;(. Wekker gaat over 2 uur en 40 minuten, en die gedachte maakt me alleen maar gestresster.

@Coloured, nee, ontspannen lukt me absoluut niet.
Als mijn wekker 's ochtends vroeg staat voel ik een soort tijdsdruk op me, waardoor lekker slapen niet meer gaat, hoe moe ik ook ben -O- .

Zucht, ik ga het maar weer eens proberen, hopelijk word ik niet zo doodmoe en misselijk wakker straks...

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 03:44

Ook hier bekend helaas..Ik ben niet lui maar KAN gewoon niet zo, hup mijn bed uit, dan ga ik tegen de vlakte. Douchen in de ochtend is ook een ecgt no go voor mij. Ritme zoeken en vroeg naar bed is de enige oplossing en da nog blijft het sukkelen s'ochtends. Heb jij toevallig ook een heel lage bloeddruk?

*oh en geen drukke dingen doen voor je naar bed gaat, niet lollig met vriendin aan de telefoon, niet nog even dat ene mailtje doen, gewoon voor lijk op de bank hangen tv kijken. Ik ben op een gegeven moment naar de huisarts gegaan, het was een visieuze cirkel geworden, druk maken om het niet kunnen slapen en daardoor juist je uurtjes missen en bleek een angststoornis te hebben waardoor ik in mijn hoofd ook niets los kon laten, therapie heeft geholpen toen, al blijft het een heikel punt. Gezond eten, na 7 uur s'avonds niets meer drinken (want wat als ik moet plassen) en al helemaal nooi iets sociaals plannen voor in de avond. Zo stiekum heeft het best veel invloed op je leven.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 05:26

Adindaa schreef:
Bedankt voor de antwoorden :D!

Gelukkig zie ik al dat ik hier niet de enige in ben.
Dit is weer zo'n nacht dat ik 's nachts wakker word en niet meer kan slapen van de misselijkheid ;(. Wekker gaat over 2 uur en 40 minuten, en die gedachte maakt me alleen maar gestresster.

@Coloured, nee, ontspannen lukt me absoluut niet.
Als mijn wekker 's ochtends vroeg staat voel ik een soort tijdsdruk op me, waardoor lekker slapen niet meer gaat, hoe moe ik ook ben -O- .

Zucht, ik ga het maar weer eens proberen, hopelijk word ik niet zo doodmoe en misselijk wakker straks...

Die tijdsdruk herken ik wel( niet voor niets dat ik nu wakker ben). Zodra ik vroeg op moet staan, ben ik bang me te verslapen en slaap ik niet, nauwelijks of heel onrustig. In alle gevallen voel ik me beroerd 's ochtends. En ik heb dan altijd van die enorme bibberende handen/armen en benen. Heel fijn...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 06:43

Heb je al eens geprobeerd om met oordoppen in te slapen?Ik slaap zelf ook heel licht en ben dit jaren geleden gaan doen.Scheelt enorm...wel belangrijk om de juiste te gebruiken zodat je geen last hebt van de doppen.

Ik vind deze erg fijn:

Afbeelding

ze zijn van 3M 1120

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 06:51

Is het niet een optie om een paar avonden melotonine te slikken? Dat wil nog weleens helpen om je dag nacht ritme op gang te brengen. Ik denk dat het idd belangrijk is om een regelmaat te hebben in je avonden/nachten, maar ik snap ook erg goed dat je stress ervaart nu je wekker na een vakantie weer heel vroeg staat. Je hebt dus 2 problemen nu: je bent uit je ritme en hè ervaart stress. Beide zorgen voor een slechte slaap. Tijdelijk melatonine slikken kan ervoor zorgen dat je op tijd gaat slapen, zonder stress, en je geeft je dag nacht weer structuur.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:13

Herkenbaar, ik gebruik geregeld magnesium/vit. B tabletten voor het slapengaan, om goed in slaap te vallen en door te slapen, helpt bij mij echt. Ik heb die van Sleepzzz. Dat doorbreekt die cirkel een beetje en krijg je minder stress rondom het slapen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:32

Drink je wel genoeg?
Sommige mensen drinken voor het slapen gaan minder ivm snachts moeten plassen. Echter is dit heel slecht voor je organen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:33

Wat kan helpen is 's avonds voor het slapen nog wat te eten. Of bv warme melke drinken. Vaste rijden eruit voor de regelmaat. En als je in de nacht wakker wordt dan je boek pakken en gaan lezen. Niet denken wat ben ik misselijk en ook niet op de wekker kijken hoe laat het is. Wachten tot hij gaat. Zo leer je jezelf om tot de wekker door te slapen. Zelf doe ik het licht niet uit als ik merk dat ik tijdens het lezen in slaap val. Dat ik namelijk net genoeg om weer wakker te worden voor mij dan.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:42

Ik had dit ook met periodes, vooral in de winter. Bij min hielp dat extra eten of drinken 's avonds helemaal niet. Ik had in de winter ook niet minder slaap dan anders.. Bij mij heeft de dokter gewoon een anti-emeticum voorgeschreven, innemen als ik wakker was op nuchtere maag en na een kwartiertje was het weg. En ik weet dat medicatie niet altijd de oplossing is, maar als alle andere dingen niet werken... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:45

Ik heb van beide de laatste paar dagen ook echt last!

Wat zeker helpt is op tijd naar bed gaan, je kan beter elke dag een half uurtje eerder naar bed gaan en dan ervoor zorgen dat je minstens 8 uur slaap hebt. :) De stress qua tijdsdruk ben ik gelukkig over, je moet je echt proberen te ontspannen. Eventueel kun je melatonine nemen een half uur voor je wilt gaan slapen. Ik weet niet of je telefoon je wekker is of echt een wekker-wekker, maar wanneer je telefoon dat is kan je misschien je wekker uitzetten (of omdraaien) zodat je niet meer ziet hoe laat het is. Gewoon lekker slapen tot de wekker. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:10

Poeh wat moet je vroeg op :(:)

Maar dan wel vroeger naar bed. 6 tot 7 uur is te weinig.

Maak je niet druk om die wekker. Dan ben je maar even wakker.

Zorg dat je naast je bed iets te drinken en iets te eten hebt. Een paar crackertjes of zo.

Blijf niet woelen als je niet kan slapen.
Zorg voor iets te lezen. Niet op een tablet of smartphone! Dat geeft blauw licht en houdt je wakker.
Ga uit je bed in een stoel zitten bij gedempt licht en lees 10 minuten en probeer nog eens te slapen.

En desnoods een paar dagen melatonine. Je hebt ze bij de ethos met magnesium, vit B6 en zink. Goed om te ontspannen.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:35

Herkenbaar! Bij mij ligt het niet aan het aantal uren slaap, maar aan het vroege tijdstip. Als ik na een late dienst rond middernacht m'n bed in rol en er om 6u weer uit moet, ben ik natuurlijk niet helemaal uitgerust maar is er verder niks aan de hand. Maar lig ik er om half tien in en om kwart over 5 eruit, dan loop ik ook te kokhalzen.
Bij mij went het wel... En ik sta juist liever iets eerder op zodat ik heel rustig aan kan doen, ipv wat later en dan moeten haasten (en schrokken met ontbijt).
Als ik me echt misselijk voel, ga ik eerst een tijdje wat anders doen (wassen, aankleden, hond uitlaten), dan een kop thee en dan pas rustig wat eten.

Edit: en een wake-up light ipv zo'n hysterische wekker waardoor de adrenaline al meteen op nuchtere maag door m'n lijf raasde ;) helpt ook niet echt mee

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 19:26

Die tip over melatonine pillen klinkt wel super, daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht.
Ik ga daar sowieso even voor naar de kruidvat.

@sneeuwpop, ik drink wel genoeg ja :)).
Ik vind het altijd erg belangrijk om genoeg te drinken, ondanks dat ik er dan soms inderdaad uit moet voor een wc-bezoek.

Ik ga de komende dagen proberen om me niet druk te maken om de wekker, want ik heb het idee dat dat alleen maar meer stress en slapeloosheid met zich mee brengt.
Nu ik weer naar school ga kan ik dit er echt niet bij hebben -O-.