Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
KimD schreef:Ik zeg het ook steeds "Ik wil voor mijn 30ste compleet zijn, heb ik ze dan niet, hoef ik ze ook niet meer, dan komt er een extra hond." Waarom? Enerzijds om de risico's die het met zich meebrengt, anderzijds, je bent zo snel oud. Mijn moeder was 32 toen ze mij kreeg en was altijd een van de 'oudere' moeders, als kind heb ik daar niet veel van gemerkt, nu merk ik wel wat ik gemist heb.
Zo gingen ze eigenlijk nooit mee naar pretparken, of andere 'uitdagende' dingen. Ze vonden zichzelf daar te oud voor. Ik neem ze dat niet kwalijk, zeker niet, maar jammer is het wel. Ik wil dus zelf een jonge moeder zijn, en dat kan ik maximaal als ik 30 ben, vind ik. Dan zijn mijn kinderen 20 als ik 50 ben en hopelijk in staat voor zichzelf te zorgen zodat ik ook nog een aantal 'goede' jaren heb. Mijn vader en moeder zijn nu kortbij de 60 en vooral mijn moeder heeft de nodige kwalen, kan ze wederom niks aan doen, maar jammer is het wel...
KimD schreef:Zo gingen ze eigenlijk nooit mee naar pretparken, of andere 'uitdagende' dingen. Ze vonden zichzelf daar te oud voor. Ik neem ze dat niet kwalijk, zeker niet, maar jammer is het wel. Ik wil dus zelf een jonge moeder zijn, en dat kan ik maximaal als ik 30 ben, vind ik. Dan zijn mijn kinderen 20 als ik 50 ben en hopelijk in staat voor zichzelf te zorgen zodat ik ook nog een aantal 'goede' jaren heb. Mijn vader en moeder zijn nu kortbij de 60 en vooral mijn moeder heeft de nodige kwalen, kan ze wederom niks aan doen, maar jammer is het wel...
Qimm schreef:Ik wil niet alleen op basis van mijn leeftijd beslissen of/wanneer er kinderen komen. Daar wil ik aan beginnen als ik er klaar voor ben en niet eerder. Mocht ik dan inmiddels 50 zijn, dan heb ik maar pech. In dit geval heb ik liever spijt van geen kinderen dan spijt van wel kinderen. Dat laatste lijkt me ondraaglijk
Sees schreef:Het gaat toch ook gewoon zoals het gaat? Ik persoonlijk zou het ook 'raar' vinden (hoop dat ik niemand tegen de schenen schop) als je eerder aan kinderen zou beginnen vanwege eventuele risico's ivm je leeftijd terwijl je eigenlijk liever nog had willen wachten...