Vreemde lichaamsklachten de afgelopen weken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MightyBlue

Vreemde lichaamsklachten de afgelopen weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 15:49

Hallo Bokkers,

Ik weet niet wat er de afgelopen weken aan de hand is maar ik heb een aantal lichamelijke klachten. Nu ben ik geen type die snel naar de dokter zal gaan maar ben wel benieuwd wat andere hiervan vinden en of iemand vermoedes heeft van wat het kan zijn. Ik heb namelijk veel last van,

- Duizeligheid bij opstaan. En dan niet af en toe maar iedere keer bij het opstaan.
- Wazig zicht met daarbij hoofdpijn. Dit is dan een vlaag duurt een paar seconde en is dan weer over.
Gebeurd ongeveer 3x per dag
- Echt zware inkak momenten dat ik midden op de dag zo moe wordt dat ik wel kan slapen.
- Soms lijkt het of een ademhaling overslaat en ik weer moet zoeken naar het ademhalingsritme zegmaar.

Herkent iemand dit? of kan iemand me vertellen of dit wel een zinnige rede is om naar de huisarts te gaan of niet?

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:51

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:52

Ik denk dat het zeker zinnig is om even langs de dokter te gaan.
Even bloed laten prikken.

Want de genoemde dingen kunnen ook met je suikergehalte, vitamine B12 of ijzer in je bloed te maken hebben.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:54

Ik heb dit zelf ook vaak, vooral als ik moe ben of in een stressperiode zit, volgens de dokter kan het niet veel kwaad. Laat wel voor de zekerheid even je bloeddruk meten, het zou kunnen dat deze wat aan de lage kant is.

zonnebloem18

Re: Vreemde lichaamsklachten de afgelopen weken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:56

Bij mij is het een lage bloeddruk, lijkt me verstandig om even een algemene check te laten doen, bloeddruk en een bloedonderzoekje.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:56

Hyperventilatie?

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 15:58

Hyperventilatie heb ik wel eens last van gehad maar dit is echt pas sinds 3 weken dat ik zo ineens deze klachten heb

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:36

Chronische hyperventilatie kan opeens klachten geven. Zo'n aanval is duidelijk herkenbaar, als je al jaren 'verkeerd' ademt kan je dit soort klachten krijgen...

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:38

Ik dacht ook gelijk aan B12.
Zou je kunnen laten testen vanuit het bloed.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:41

Ik heb het in mindere mate door een lage bloeddruk, even bij de HA langs gaan en je weet een stuk meer :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:43

Even langs de huisarts, je verteld je klachten maar zonder een duidelijk leefpatroon kan hier niets zinnigs over gezegd worden. Kan van alles zijn.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:46

Ik zeg ook huisarts. Kan zoveel zijn, hormonen, bloeddruk, vitaminetekort, etc..

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:40

Over het algemeen lees ik dat een bezoekje aan de huisarts een slim idee is. Dus morgen gelijk bellen.. Zelf denk ik dat het stress is.... heb momenteel een lastige thuissituatie en ik wordt aanstaande vrijdag geopereerd en dan kan ik de komende tijd niet zelfstandig lopen, douchen etc. Heb ook niemand die me kan helpen (alleen me vriend) maar mijn vriend en vader hebben ruzie dus die wil me vader niet in huis hebben :( en ik kan niet acuut morgen een huis hebben met alle mogelijkheden van dien,,

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:44

Zwanger? :o

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:46

Eet je wel goed?
Ik dacht misschien een lage suiker of zo?
Maar wat het ook is, inderdaad verstandig om de huisarts te bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:47

Deze klachten had ik bij een vitamine D te kort. En aantal jaar daarvoor bij vitamine B12 te kort.

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 23:18

Gwahir schreef:

Zwanger dacht ik eerst ook.. ben de laatste maanden raar ongesteld geweest.. wel heel regelmatig maar lange niet zo ongesteld als normaal.. maar ook dat kan stress zijn!! Mijn laatste menstruatie duurde iniedergeval maar 4 dagen terwijl ik normaal dik 8 dagen ongesteld ben voor het minder wordt (dat is normaal bij mij). Maar als ik nu gebloed heb lijkt me niet dat ik dan zwanger kan zijn toch??

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 23:24

Ik ontbijt altijd, ben een fanatiek persoon. Mijn dag staat altijd vol ik doe namelijk de gehele zorg van mijn paarden zelf dus Voeren, binnen/buiten zetten, weide onderhouden etc. en alles wat daarbij hoort. Smorgens eet ik altijd iets vaak 2 boterhammen met beleg en als ik terug kom van de paarden eet ik weer (cruesli ben ik wel gek op). vaak heb ik zat te doen over de hele dag ik werk momenteel namelijk niet. Dus hou me bezig met mijn aankomende operatie, solliciteren en verhuizing voorbereiden (ik moet weg waar ik woon) en eigenlijk als ik eerlijk ben eet ik een beetje de hele dag door (ben niet dik 56 kilo) ik ben gewoon een vreetzak de laatste weken want ik blijf zegmaar de hele dag het idee houden alsof ik te kort kom en als ik niet eet wordt ik alleenmaar duizeliger. Dus eten doe ik echt genoeg. Daarnaast heb ik echt veel buikkrampen. Ben net 4 dagen ongesteld geweest en de buikkramp houd een beetje aan..

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:29

Roos_1994 schreef:
Gwahir schreef:

Zwanger dacht ik eerst ook.. ben de laatste maanden raar ongesteld geweest.. wel heel regelmatig maar lange niet zo ongesteld als normaal.. maar ook dat kan stress zijn!! Mijn laatste menstruatie duurde iniedergeval maar 4 dagen terwijl ik normaal dik 8 dagen ongesteld ben voor het minder wordt (dat is normaal bij mij). Maar als ik nu gebloed heb lijkt me niet dat ik dan zwanger kan zijn toch??

Dat kan zeker wel! Ook als je zwanger bent kan het voorkomen dat je tussendoor bloedingen hebt.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:31

Doe toch ook maar even een zwangerschapstestje voor de zekerheid..

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 23:34

Vitamine D en Vitamine B12 slik ik overigens bij omdat ik vorig jaar mijn rug brak en ik daarvan nog (als extratje) mezelf vitamine bij voedt.

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 23:36

Citaat:
Dat kan zeker wel! Ook als je zwanger bent kan het voorkomen dat je tussendoor bloedingen hebt.

Daar twijfel ik nu over omdat ik vorige maand dacht dat ik zwanger was, toen heb ik nog een testje gedaan voor de zekerheid om te kijken en die was negatief. dus daarom denk ik nu omdat ik net 4 dagen gebloed heb en vrij veel dat ik niet zwanger kan zijn :)

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 23:50

Als ik al mijn klachten ga opnoemen is dat,

- Duizeligheid bij opstaan
- Wazig zicht
- zware inkak momenten
- Hele dag het gevoel hebben dat ik eten nodig heb
- Na menstruatie nog hevige buikpijn
- Bij spanning maagzuur dat optreed
- Overdag vaak een flauw gevoel/niet helemaal fit
- Eigenlijk te moe en teveel slaap nodig voor wat ik normaal nodig had.

En toch denk ik dat het gewoon stress is van de afgelopen periode en wat er nog allemaal komen gaat zoals de oparetie en de verhuizing etc.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:56

Dat zijn precies de klachten die ik heb als ik stress heb en weinig slaap, maar ik moet erbij zeggen dat ik net herstellende ben van zeer zware virusinfecties. Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken, maar laat wel even je bloed en bloeddruk checken.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:32

Klinkt herkenbaar.
Ik denk idd ook dat het te wijten is aan stress en vermoeidheid.
Daarbij zou chronische hyperventilatie door bovenstaande factoren perfect kunnen.

Even voor de zekerheid naar de huisarts en het even rustig aan doen.
Veel beterschap!