Ontzettende keelpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXxXsasxXxX

Ontzettende keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 02:58

Dit is nacht 3 alweer dat ik 's nachts wakker word van de pijn... -O-

Ik heb al een paar dagen flinke keelpijn. Word er 's nachts dus ook wakker van. Zit nu maar weer beneden op de bank een ijsje te eten. Dit verlicht eventjes de pijn. Gister en vandaag was ik ook totaal niet lekker. Dan had ik het weer warm, en dan weer ijskoud.
Mijn keelamadelen zijn opgezet en mijn keel is rood. Verder heb ik 1 wit plekje op mijn keel. Ik heb ook een aft op de binnenkant van mijn wang, dus misschien is dat plekje op mijn keel ook wel een aft?
Eten gaat moeizaam. Dit doet veel pijn. Vloeibare dingen gaan wel wat makkelijker.

Ik ben niet kleinzerig, maar dit doet wel flink zeer en de pijn negeren gaat maar moeizaam. Bijkomend is dat ik begin volgende week op vakantie ga, en ik hoop toch wel zonder keelpijn te kunnen gaan.

Heeft iemand ideeen wat ik nog zou kunnen doen/proberen? Heeft het nut om naar de huisarts te gaan maandag als het dan nog zo erg is?
Alvast bedankt!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 02:59

Kamille thee met honing werkt bij mij altijd heel erg goed! En verder echt zo min mogelijk praten... beterschap! Ik geloof dat het plekje in je keel juist aangeeft dat het een ontsteking is.

xXxXsasxXxX

Re: Ontzettende keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 03:07

Thee met honing drink ik inderdaad veel nu. Heb alleen geen kamille thee, maar daar zou ik vanmiddag even naar kunnen kijken.

Bij een ontsteking zitten de witte plekjes toch op je keelamandelen? Of hoeft dat niet perse? Het is ook maar 1 wit plekje.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 03:13

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 03:14

xXxXsasxXxX schreef:
Thee met honing drink ik inderdaad veel nu. Heb alleen geen kamille thee, maar daar zou ik vanmiddag even naar kunnen kijken.

Bij een ontsteking zitten de witte plekjes toch op je keelamandelen? Of hoeft dat niet perse? Het is ook maar 1 wit plekje.

Ik heb het afgelopen jaar er drie gehad en had alle drie de keren geen witte plekjes, maar wel zware ontstekingen. Het hoeft dus niet, maar kan wel.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 05:29

Ik zou sowieso maandag naar de huisarts gaan. Die kan kijken wat het precies is en eventueel medicijnen meegeven. Als je er zoveel last van hebt dat je 's nachts niet slaapt, is dat zeker de moeite waard. Ook omdat je op vakantie gaat en niet daar met pijn wilt zitten.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 06:57

Ik heb vannacht maar 2 uurtjes geslapen in totaal. Als ik even in slaap was gevallen dan werd ik na een kwartier weer wakker van de pijn.
Ik ga inderdaad even contact opnemen met de huisarts, want word hier niet vrolijk van.
Bedankt iedereen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:40

Paracetamol verlicht sowieso de pijn.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:48

paracetamol, tonsiotreen, gorgelen met zou water, dropjes eten, extra vit C, het was bij mij met 3-4 dagen over, verkoudheid helaas nog niet helemaal, maar nu na ruim 1 week ook bijna weg.

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:55

Ik heb ook ruim een week heel erg last gehad van keelpijn, gaat vanzelf weer over. Ik nam ibuprofen tegen de pijn (tevens ontstekingsremmend), strepsils en thee met honing. Sterkte!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:58

Hoe vervelend het ook is, gaat vanzelf over.
Een huisarts gaat hier (zeer waarschijnlijk) niks aan doen. Het lichaam moet het zelf oplossen.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:02

Huisarts doet wel degelijk iets met deze klachten. Al is het maar ascal meegeven. Scheelt al een hoop met keelpijn. Is en pijnstillend en helpt alle rotzooi daar af te voeren.
Het is alleen heel goor spul(weet ik uit ervaring).

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:13

Uhm de huisarts is juist waar ze heen zou moeten?
Klinkt in mijn oren als een ontsteking, zeker omdat verkoeling helpt en omdat je er koorts bij hebt.
Mocht de ontsteking door bacterien zijn ontstaan kunnen ze je antibiotica geven, laatst bij mij ook gedaan.
Ook keelpijn, werd er ook snachts wakker van. Alleen niks aan de keel te zien. Toen naar de dokter geweest, die een vingerprik gedaan en een waarde (witte bloedcellen geloof ik) gemeten en daar kwam een verhoogde waarde uit. niet zwaar maar genoeg om te overleggen voor antibiotica.
Voor nu zou ik ibuprofen nemen, dat werkte bij mij erg goed en dat werkt ook ontstekingsremmend. Even volhouden tot je naar de dokter kan :(:)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:23

Het geven van ascal kan verlichting geven ja, maar gorgelen met zoutoplossing ook.
Volgens de nieuwe richtlijnen geven ze minder snel AB, zeker bij bijv. een keelontsteking
Mensen willen er altijd snel vanaf maar vergeten dat bv voor een simpele verkoudheid al 6 weken genezing staat.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:43

En wie weet valt ze wel buiten die richtlijnen,dat kan je niet weten tot ts naar de huisarts gaat. Ik wil niet koppig doen tegen een verpleegkundige maar ik kan me niet voorstellen dat een bezoekje aan de huisarts niks zal opleveren, deze kan op zn minst vertellen wat ze precies heeft aangezien wij alleen maar op letters en niet op plaatjes beoordelen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:49

Mijn huisarts doet er ook vaak niets mee. Ik blijf net zolang zeuren tot ik iets krijg
want ik heb best vaak keelontsteking.

Gorgelen met zout water, weinig praten, veel water drinken en ijs eten is hetgene wat
voor mij echt helpt. (nouja naast de pillen van de ha dan).

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 14:54

Ik begrijp ook heel goed als een huisarts niks zou geven. Over het algemeen gaat dit toch wel vanzelf over. Zou hiervoor normaal ook niet zo snel naar de huisarts gaan, maar aangezien ik straks in het buitenland zit hoop ik dat het dan wel wat beter gaat aangezien ik daar niet naar een arts wil.

Het gaat de hele middag eigenlijk best goed. Ik voel het wel, maar het is nu niet zo erg als vannacht. Gistermiddag en avond had ik er ook minder last van, alleen 's nachts werd het dus weer zo heftig.
Zoals hoe ik me nu voel ga ik morgen ook geen contact opnemen met de huisarts. Als ik me overdag redelijk voel ben ik al blij. Als ik 's nachts wel wakker lig van de pijn dan haal ik overdag wel weer een uurtje slaap in.

Koorts lijkt gezakt te zijn. Morgen even kijken hoe het dan is, maar als mijn temperatuur dan goed is dan ziek ik het gewoon uit zonder contact met de huisarts op te nemen.

Bedankt iedereen voor de tips!