Vroeg opstaan, de dag doorkomen..

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Idifix

Vroeg opstaan, de dag doorkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 07:57

Ik begin vanaf volgende week terug te werken heb nogal veel vakantie gehad. Nu blijkt uit de nieuwe uurrooster dat ik de rest van het jaar vroeg moet beginnen ..
Heeft er iemand tips voor het vol te houden, uit het verleden merkte ik dat ik het na de ochtend shift vaak moeilijk had en een soort van dipje kreeg, ook na de lunch enzo.. Maar nu ga ik soms namiddag ook nog werken dus even een dutje doen zit er niet meer in.

Ik zou als ik thuis kom van het werk ook nog graag de fit vinden om naar de paarden etc te gaan, wat me soms moeilijk valt. Ik dacht mss wat aan mijn conditie te werken zou dat kunnen helpen ? Of eens kijken naar een evenwichtiger ontbijt, lunch etc...

Tips zijn dus welkom :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:03

Wat doe je zoal aan sport?

Idifix

Re: Vroeg opstaan, de dag doorkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 08:05

Paardrijden, soms hier al eens op de crosstrainer..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:08

Wat is vroeg en hoe laat ga je slapen? Ik heb soms shifts waarbij ik om 5.30 op schiphol moet zijn en dus om 3.45 m'n bed uit. Dan heb ik eind v/d dag ook echt geen puf meer om te sporten. Middagdutje is dan de truc. Verder gezond eten en routine. Ik ga ook op de dagen dat ik avonddienst heb om 07.00u m'n bed uit en op m'n vrije dagen ook. Dat helpt echt heel erg om je gewoon goed wakker te laten worden. Doe desnoods 's middags nog een powernapje maar in je bed blijven liggen in het weekend tot 11.30 is echt funest.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:09

Sporten heeft zeker een positief effect en verder bijtijds naar bed gaan en gezond eten.

Hoe vroeg moet je gaan beginnen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:15

Sporten, geen snelle suikers eten, goed ontbijten en op tijd naar bed. Oja! Niet snoozen :')

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 08:54

Oei, zo vroeg is het niet hoor.. Halfzes, ik probeer altijd op hetzelfde uur te gaan slapen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:59

Inderdaad niet te veel snelle suikers, goed drinken en bewegen. Ik maak lange dagen maar neem m'n hond altijd mee naar m'n werk. Voor de lunch zo aan het eind van de ochtend merk ik dat ik een dip krijg. Maar daarna ga ik altijd met m'n hond naar het park en dan is de dip weer weg. Ook eet ik vaak tussen de middag warm omdat ik in de avond sport en het dan te zwaar op m'n maag vind vallen.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 09:03

Wat zinnen meestal trage suikers of wat eet je dan in de ochtend bijvoorbeeld ?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:09

Ik?? Oh ik ontbijt uitgebreid met verse sapjes en een gebakken eitje op brood of creakers en nog een broodje of creaker met kaas of zo. En dan warm tijdens de lunch en in de avond kwark met noten en fruit. Tussendoor neem ik een soepje of gewoon lekker stukje pure chocola. Maar dat is meestal in de middag. Omdat ik behoorlijk ontbijt en lunch heb ik in de ochtend geen lekkere trek. Maar ik hou wel van chocola dus dat onhou ik mezelf ook niet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:24

je went vanzelf. De eerste week ga je kapot zijn. maar dan gaj e waarschijnlijk ook eerder slapen uit jezelf.
Je gaat vanzelf een ritme krijgen

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:49

Stevig ontbijten. Ik eet 's morgens een schaaltje vanille yoghurt met 4-granen muesli (AH), eetlepel gebroken lijnzaad en eetlepel chiazaad. Daar houd ik het wel een paar uur op vol.

Moet je om half zes beginnen of sta je om half zes op? En hoe laat ben je klaar met werken en hoeveel pauzes heb je? Eet bijvoorbeeld eens een gekookt eitje tussendoor, krijg je ook energie van.

Probeer trouwens 's avonds ook wat te eten! Een schaaltje yoghurt ofzo (i.p.v. vlak na het eten). Dat zorgt ervoor dat je 's morgens niet zo'n honger hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:58

Zoals al eerder gezegd werd; alle dagen op hetzelfde tijdstip je bed uit. Ook in het weekend!
Ik had eerder ook veel moeite mn nest uit te komen. In de vakantie alle dagen om 6:30 op gestaan.
En nu nog steeds! Gewoon elke dag hetzelfde tijdstip er uit.
Heb er nu geen moeite meer mee en voel me veel minder moe!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 09:18

Om halfzes eruit en om halfzeven beginnen. Om half negen heb ik een minuutje of tien en dan gewoon de lunch en dan erna terug om 3 uur ...lijken rare uren maar heb 2 jobs. Ik heb een tijdje ook havermout met een halve banaan in de ochtend gegeten dat is ook ok ?