Ik heb een autoimmuunziekte en één van de verschijnselen is dat ik aldoor blaren op mijn tong heb. Dit is niet alleen lastig, maar ook erg pijnlijk. Wie weet er middeltjes voor?? Of wie heeft dat ook? Ervaringen en adviezen gevraagd!
Ik weet dat er voor kankerpatiënten die last van blaren in de mond hebben van de chemo's een middeltje is die goed verzacht. Het is dacht ik wel zo dat dit middel niet vergoed wordt (een paar jaar geleden)en dat het behoorlijk duur is.
Misschien weet je huisarts welk middel dit is en of het inmiddels wel vergoed wordt. En of dat voor jou gaat werken.
Kaka
Geplaatst: 25-08-15 20:14
Ik weet van de periode dat mijn keel vol met aften zat dat er verdovende pasta's bestaan. Die verdoven heel even zodra je pijnloos wat kunt eten en drinken. Maar persoonlijk vond ik lauwe thee met een flinke schep honing het meest verzachtend werken. Dat, en regelmatig tanden poetsen. Hoe schoner mijn mond, hoe minder pijn. Maar ik weet niet in hoeverre jouw blaren te vergelijken zijn met aften.
rocymax
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-15 20:44
Dankje Tiwi, ik zal eens navragen
Ik denk dat het wel te vergelijken valt ook met aften. In je keel lijkt me ook erg naar zeg. Ik ga thee met honing ook uit proberen.