Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 12:54

Hoi iedereen,
Ik ben mijn buik en overtollige vetrollen zat.
Ik ben 1,60 en 70 kg. Wil er zeker 10 kg van af hebben.
Weet waar de fouten zitten en dat is het lekkers niet kunnen laten liggen.
Ik eet namelijk best gezond, ben sportief en heb behoorlijk actief werk.
Maar die lekkere broodjes, snoep en vooral chips in de supermarkt.
Wie heeft de gouden tip om hier sterker in te worden?

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:59

Zorg dat je meer energie verbruikt dan dat je binnen krijgt. Doe dit door je voedingsiname te beperken en daarnaast te gaan sporten (krachttraining). Houd je voeding bij via myfitnesspal en leer over de voedingsstoffen die je naar binnen werkt. Geen dieet maar je levensstijl veranderen, das alles!

Ps zodra je weet wat je eet wil je die rotzooi echt niet meer ;-)

plutolover

Re: Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:02

de goudentip: probeer van alle lekkers af te blijven, of te minimaliseren. probeer dan alternatieven dingen te eten mocht je trek krijgen in iets lekkers. Bij mij werkt het om het gewoon niet te kopen. En als ik het toch koop, dan probeer ik (lukt niet altijd) om bijv de zak chips niet in 1x leeg te eten,maar bijv 3 dagen over te doen. dus een klein beetje

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:05

Uitdeel zakjes ipv een gezinszak kopen. Blijft de rest langer vers ipv het excuus om alles in 1 keer naar binnen te werken.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:07

Op vakantie gaan. Daar val ik altijd van af

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:10

Er is geen gouden tip, dit zul je echt zelf moeten doen. Je geeft al aan waar je probleem zit, nu nog de discipline vinden om hier echt mee aan de slag te gaan. Boodschappen lijstjes maken, geen zoetigheid kopen (of met mate), en vol blijven houden.
Afvallen is niet makkelijk, afvallen betekend een nieuwe leefstijl aanleren en dat kost nou eenmaal heel veel energie...

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:21

Als dat lekkere laten liggen in de supermarkt. Doe ik zelf ook. Soms komt me moeder met een pak koekjes ofzo. Nou dat mag ze van mij wel weer mee nemen. Ik doe zelf ook maar 1 keer in de week boodschappen dus gelukkig kom ik het ook niet vaak tegen. En ik mis het helemaal niet. Ik koop als chips vervanger lekkere noten.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:26

Chips alleen in het weekend, en neem simpwelweg niet meer dan 1 bakje.
Heb je zin in wat, zorg dat je fruit in huis hebt wat je lekker vind en pak dat.

En het is gewoon doen, streng zijn tegenover jezelf.

Ik begin smorgens vaak met een smoothie, griekse yoghurt, melk, aardbeien en een schepje suiker.
Heerlijk en vult goed.

Ieder zn ding.

Discipline is erg belangrijk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:27

Eerst gezonde eten foto's en blogs bekijken voor je naar de supermarkt gaat. :P

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:28

Suikers laten staan...

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:32

Lekkers laten staan.
Ik heb wel makkelijk praten. Zit namelijk nu in het gips dus kom niet in de winkel. Maar ben nu bijna 5 kilo afgevallen zonder dat ik sport of iets. Alleen door het niet snoepen. Want eet nog steeds 2x per dag 2 boterhammen met beleg en 's avonds een bord avondeten en dan in de avond nog yoghurt of ijs oid. Maar puur de tussendoortjes eet ik niet meer. Scheelt echt onwijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:40

In de supermarkt de gangpaden vermijden met het lekkers. Kom je er toch per ongeluk langs, doorlopen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:43

zorgen dat je goed slaapt, echt waar dan is de trek in lekkere dingen al een stuk minder.
Een paar weken streng op je suikers letten, dat is super verslavend en ben je daarvan af dat scheelt al veel.
Verder etiketten lezen, als je weet wat erin zit laat je dingen veel sneller staan.
success.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:56

Ik ben zelf pro afvalrace/body support. :D

Dit houdt in dat je een op maat gemaakt dieet krijgt. Passend bij je levensstijl, je eet elke 2,5 uur dus 6x per dag. Hierbij krijg je dus passende recepten. Elke week heb je een weegmoment. Dit duurt 12 weken lang, dan is je levensstijl inmiddels aangepast waardoor je je resultaat behoud! Dus niet als bij een crash dieet.. Je krijgt altijd rond de 1500 kcal binnen want dat heeft je lichaam echt nodig! Anders gaat je lichaam op spaarstand waardoor je aan komt..

Je kunt hier tussen de 0,5 tot 1 kilo per week mee afvallen. Op een gezonde en verantwoorde manier :) en meestal wordt het nog vergoed ook!
En er is geen honger lijden bij kan ik je vertellen :')

http://www.dieetfit.com/
Staat meer informatie op.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:00

Voor iedereen werkt een andere manier beter en is dat voor hun de "gouden tip". Ik ben zelf 12 kilo afgevallen met prodimed. Dat zijn zakjes waar je wel echt eten mee maakt, pannenkoeken, soep etc en je hebt geen honger. Ik kwam zelfs niet aan voldoende zakjes omdat ik zo vol zat. Daarbij eet je ook nog veel groentes.

Maar het is belangrijk om daarna weer normaal te gaan eten maar dan op een gezonde manier. Zo eet ik tegenwoordig veel meer dingen zonder suiker en haal ik veel recepten van de pagina blij suikervrij. Ik kreeg ook de tip eens om van een ontbijtbord te eten ipv van een dinerbord. Dan lijkt het veel meer en eet je voldoende terwijl je bij een groot dinerbord vaak teveel op schept. En lekkere dingen eet ik ook nog wel alleen in het weekend en dan wel in een normale portie.

Succes in ieder geval!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:07

Ik zou juist vooral niet aan een strikt dieet gaan. De kunst ligt m' in het aanpassen van je eetgewoontes op een manier die je de rest van je leven vol kan houden. Dit lukt vaak wat beter als je weet wat je eet, dus door je wat te verdiepen in voedsel. Zoek is een goed boek op, of check de website van het voedingscentrum is.

Een gouden tip is er helaas niet, maar wat wel wil helpen met het boodschappen doen: zorg dat je van tevoren goed gegeten hebt! Als je trek hebt zien die koekjes en chips er nog aantrekkelijker uit. Als je geen ongezonde dingen koopt, ligt het later ook niet in je kast zachtjes je naam te roepen :)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:10

Bambolina schreef:
Ik zou juist vooral niet aan een strikt dieet gaan. De kunst ligt m' in het aanpassen van je eetgewoontes op een manier die je de rest van je leven vol kan houden. Dit lukt vaak wat beter als je weet wat je eet, dus door je wat te verdiepen in voedsel. Zoek is een goed boek op, of check de website van het voedingscentrum is.

Een gouden tip is er helaas niet, maar wat wel wil helpen met het boodschappen doen: zorg dat je van tevoren goed gegeten hebt! Als je trek hebt zien die koekjes en chips er nog aantrekkelijker uit. Als je geen ongezonde dingen koopt, ligt het later ook niet in je kast zachtjes je naam te roepen :)

Door het dieet werd ik juist veel bewuster van wat ik daarvoor allemaal in mijn mond stopte. Plus dat de kosten die het met zich mee bracht een hele goede stok achter de deur was :Y) Toen ik eenmaal resultaat zag van het afvallen was ik nog meer gemotiveerd om door te gaan en gezonder te gaan eten.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:17

kijk eens naar Paleo. ik ben er zonder moeite 10 kilo mee kwijt geraakt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:20

Juist een dieet kan je helpen je levensstijl aan te passen naar een verantwoorde en gezonde manier. Zelf maar raak klooien of sonja bakkeren heeft weinig zin. Je hebt immers niemand waar je je vragen aan kwijt kan of die je verteld waar je extra op moet letten. Het doel van een goed dieet is niet zoveel mogelijk afvallen in een korte tijd. Nee, het gaat over het op een verantwoorde manier afvallen op een manier die goed is voor je lichaam en die vol te houden is. Ook na je dieet gewoon nog lekker kunnen leven en niet gelijk een kilo aankomen als je een keer een frietje pakt tussendoor.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:25

Ik ben van 68 naar 56 kg gegaan, ik heb een account op https://mijn.voedingscentrum.nl aangemaakt. En heb niet meer gegeten dan 1500 a 1800 kcal per dag, en ben iets meer gaan bewegen ongeveer 20 minuten flink doorwandelen per dag. Ik heb dus verder geen speciale dingen gegeten maar wel (veel) minder en vooral niet snoepen en snacken.

Kusjes_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:26

Geen aardappelen, brood, fruit, bier. Die stoffen die erin zitten worden voor je lichaam gelijk omgezet naar vetten. Die er moeilijk af gaan. En lekker veel sporten.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:27

Weet niet hoe het met je drinken zit? Maar als je veel frisdranken of vruchtensappen drinkt, zou je deze kunnen vervangen door water ( al dan niet met een beetje citroensap of sinaasappelsap -en dan wel direct uit de vrucht, niet alsnog uit een pak-)

Kusjes_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:27

Groetensapjes! Kant en klaar of zelf maken

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:31

Kusjes_Britt schreef:
Geen aardappelen, brood, fruit, bier. Die stoffen die erin zitten worden voor je lichaam gelijk omgezet naar vetten. Die er moeilijk af gaan. En lekker veel sporten.

Geloof je dit zelf serieus?
In aardappels, brood en fruit zitten vitamines en mineralen die je lichaam kei en keihard nodig heeft. Dat alcohol drinken niet goed is icm. met afvallen oké. Maar de rest zijn serieus belangrijke voedingstoffen, ja dat er suiker zit in fruit wil niet zeggen dat het slecht is. Want die suikers heb je ook gewoon nodig..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:33

-Niet met een lege maag naar de winkels.
-Zorg voor voldoende afleiding
-Sporten ( zelf heb ik baat bij groepslessen zoals bodypump (sterke spieren en afvallen) en bodybalance( soepelheid, spieren trainen en sterk maken en ook stukje ontspanning).