Vervul een (paarden) wens: Nationale Ouderendag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

swartbeessie

Vervul een (paarden) wens: Nationale Ouderendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 10:45

Dag lieve allemaal,

Op het moment werk ik bij het Nationaal Ouderenfonds, en zijn collega's van mij druk bezig met de organisatie van de Nationale Ouderendag. Verschillende comités verspreid over Nederland gaan op 2 oktober heel veel ouderen een geweldige dag bezorgen. Daarnaast kunnen ouderen zelf ook wensjes aangeven: http://www.nationaleouderendag.nl/.

Afbeelding

Het idee is simpel - en HEEL LEUK! - oudere mensen kunnen hun wens opgeven via de website, en mensen die deze wens in vervulling kunnen laten gaan kunnen hierop reageren!

Nu wil het geval dat er op dit moment 7 wensen zijn die met paardjes te maken hebben, en ik dacht natuurlijk aan bokt!
Een opsomming van de wensen met paarden, die op dit moment open staan:

HILVERSUM: "Een ritje met een huifkar of iets met paarden"
BREDA: "Meneer wil graag met een paardentram meerijden"
HOUTEN: "Een rondrit met een koets"
HOUTEN: "Mevrouw zou graag nog eens op een paard zitten"
SINT OEDENRODE: "Zou graag bezoekje brengen aan paardenfokkerij / stoeterij"
HILVERSUM: "Ik zou graag nog eens paardrijden, ik had zelf vroeger ook paarden (hengsten)"

Misschien een mooie kans voor bokt!
Dus, lijkt het je leuk, kijk eens op de website: http://www.nationaleouderendag.nl/dashb ... ullen.aspx

NatassJa

Re: Vervul een (paarden) wens: Nationale Ouderendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:53

Wat leuk dat je dat hier plaatst! Er mag best wat meer aandacht aan geschonken worden!

Helaas heb ik en geen paard en woon ik niet in de buurt van deze wensen, maar ik hoop dat er bokkers zijn die de mensen blij kan maken!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 10:56

Ik vind het ook heel leuk om te delen dat zoiets wordt georganiseerd :-)
Ben erg benieuwd naar de reacties, ik vermoed dat hier zomaar eens hele mooie en leuke verslagen uit kunnen voortkomen!

Ook als je niet in de buurt van deze wensen woont - er zijn nog heel veel meer (niet paard gerelateerde) wensen, misschien dat je zo toch een goede fee kan spelen in jouw buurt!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:01

Wat een super idee. Met mijn paard geen optie, maar misschien staat er wel wat anders tussen!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:02

Ik heb inderdaad gelijk gekeken! Maar in mijn regio staat er helemaal niets bij..

Ik vind dat er sowieso weinig gemeenten op staan? Maar ik zal zeker even gaan rondvragen of er hier toch iets gedaan wordt!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 11:05

Het is een initiatief dat nog moet groeien, streven is natuurlijk dat in iedere gemeente een commissie zit. Maar misschien is nationale ouderendag ook een leuke aanleiding om 'gewoon' eens in de buurt te kijken of je mee kunt helpen met bijvoorbeeld een rolstoel wandeling of een andere leuke activiteit!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 11:06

Hier een bericht van LupaUkkie:

Ik heb een mooie grote brave haflinger van net 7 jaar oud. Ik kom niet uit de buurt van de mensen met de wens paard te rijden, maar zie jij een keer een bericht met een wens voor iemand bij mij in de buurt (omgeving Nijmegen Arnhem), dan wil ik daar graag aan mee werken. Op 10 minuten afstand van mijn stalling heb je een mooi natuurgebied waar ik naar toe kan.

(ps ik schrijf dit via pb omdat ik geen berichten kan plaatsen. Ik moet dan voldoen aan minimaal 25 berichten. Je mag mijn bericht erbij zetten, ik vind het een super initiatief!)