Ik wil wat info inwinnen over zorgverleners die je helpen bij rugklachten.
Denk aan fysiotherapeuten en chiro's enz.
Ik weet dat er meerdere beroepen zijn die helpen bij dit soort dingen, maar ik weet niet hoe ze allemaal precies heten - en dat maakt lastig zoeken.
Ik heb geen ernstige klachten overigens, maar mijn [zeer gevoelige] paard weigerde de laatste twee keer rijden ineens na te geven. Eerste keer dacht ik dat ze gewoon vervelend was of haar dag niet had, tweede keer rijden merkte ik dat er iets vast zit in mijn onderrug waardoor ik mij daar stijf houdt en niet goed meekan in de beweging. Braaf paard
Ik wil alleen niet naar een fysiotherapeut [slechte ervaring mee] en chiropractie is een vrij beroep in NL en ik heb er regelmatig slechte dingen over gehoord dat het niet goed of zelfs gevaarlijk zou zijn als ze bijv. in de nek 'kraken' [en aangezien ik ook nekklachten heb af en toe ga ik daar dus liever niet heen].
Dus, welke 'beroepen' bestaan er nog meer die hierbij kunnen helpen?
Sorry voor ietwat vage bericht maar ik weet niet goed hoe ik uit moet leggen waar ik naar zoek. Gewoon een lijstje beroepen zeg maar, dan kan ik zelf wel verder info zoeken, dat zou prima zijn

].