GESLOTEN

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

GESLOTEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:23

.
Laatst bijgewerkt door Ginootje op 24-08-15 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Re: Gebroken teen en werk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:25

Strikt gezien is dat jouw probleem en niet dat van je werkgever. Dus je moet inderdaad zelf zorgen dat je op je werk komt. Kun je niet met een collega meerijden?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:25

Je kunt mss met de bus gaan? Hoe het officieel zit weet ik niet, maar ik heb toentertijd zelf vervoer geregeld toen ik mijn kniebanden gescheurd had. Overigens wilde mijn werk wel iemand sturen mocht ik zelf niks kunnen regelen.

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:27

heb je er zo veel last van dan? Mijn vader had zijn teen gebroken en die had het niet eens gemerkt

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:29

Heb laatst ook mijn teen gebroken maar kon prima fietsen en zelfs uitmesten.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:29

Ik heb mijn grote teen gebroken en zit in gips, mag van de dokter dan dus ook niet fietsen of iets ;)
Mag absoluut niet fietsen om half 6 in de ochtend rijden er geen bussen.
Ik zit in persiepe gewoon in de ziektewet dus dan ben ik toch niet verplicht om te komen?!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:32

Ginootje schreef:
Ik heb mijn grote teen gebroken en zit in gips, mag van de dokter dan dus ook niet fietsen of iets ;)
Mag absoluut niet fietsen om half 6 in de ochtend rijden er geen bussen.
Ik zit in persiepe gewoon in de ziektewet dus dan ben ik toch niet verplicht om te komen?!

Ehm niet helemaal, je moet wel meewerken aan je herstel. Dus ja ze mogen verwachten van je dat als je aangepast werk kunt en mag doen, dat je komt. Kun je computerwerkzaamheden doen? Dan is dat een optie. Kan je geen vervangend werk doen of is het er niet is het een ander verhaal.
Vervoer is niet het probleem van de baas natuurlijk, als mijn fiets stuk is en ik mag met mijn medicatie niet autorijden, is het alsnog mijn zaak hoe ik naar het naar het werk kom :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:34

Je bent wel in staat aangepast werk te doen toch? Dan is het volgens mij inderdaad je eigen probleem hoe je op het werk komt (zeer zeker niet die van je baas), maar misschien is er in goed overleg wel heel veel mogelijk.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:34

Bedankt iedereen, ik lees het ik heb geen poot om op te staan en moet me weer als oud vuil laten behandelen jammer... Dacht misschien gelijk te hebben

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:34

Hij mag gesloten worden :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:37

Nee hoor, heeft niks met oud vuil te maken, maar het zou ook een beetje vreemd zijn als je als werkgever voor iedereen in elke situatie passend vervoer zou moeten regelen toch? Wellicht helpt het meer als je je situatie voorlegt en ze even vraagt mee te denken, wellicht weten ze een collega waar je mee kan rijden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:39

Ginootje schreef:
Bedankt iedereen, ik lees het ik heb geen poot om op te staan en moet me weer als oud vuil laten behandelen jammer... Dacht misschien gelijk te hebben
Weet niet wat er allemaal nog meer speelt, maar als dat is hoe jij je voelt over je werk kan je misschien beter wat anders gaan zoeken :=

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:40

Mss ligt het aan mij maar het lijkt me toch een kleine moeite voor je omgeving om je even te brengen en op te halen voor die paar weken...

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:40

WowAmigo schreef:
Nee hoor, heeft niks met oud vuil te maken, maar het zou ook een beetje vreemd zijn als je als werkgever voor iedereen in elke situatie passend vervoer zou moeten regelen toch? Wellicht helpt het meer als je je situatie voorlegt en ze even vraagt mee te denken, wellicht weten ze een collega waar je mee kan rijden.

Ik heb de situatie voorgelegd maar als nog krijg ik dan een antwoord is geen zorg van ons je zorg maar dat je er komt ;) Mijn moeder werkt ook in de zorg en die vertelde mij dat mijn werk moet regelen dat ik er kom hun willen dat ik aangepast werk kom doen.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:41

maximuss schreef:
Mss ligt het aan mij maar het lijkt me toch een kleine moeite voor je omgeving om je even te brengen en op te halen voor die paar weken...

Mijn omgeving werkt ook gewoon ;)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:41

Kiwipitje schreef:
Ginootje schreef:
Weet niet wat er allemaal nog meer speelt, maar als dat is hoe jij je voelt over je werk kan je misschien beter wat anders gaan zoeken :=

Ik zit helaas nog in opleiding binnen het bedrijf anders was ik allang weggeweest

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:42

Ginootje schreef:
WowAmigo schreef:

Ik heb de situatie voorgelegd maar als nog krijg ik dan een antwoord is geen zorg van ons je zorg maar dat je er komt ;) Mijn moeder werkt ook in de zorg en die vertelde mij dat mijn werk moet regelen dat ik er kom hun willen dat ik aangepast werk kom doen.

Klopt, het is toch ook jouw verantwoordelijkheid om vervoer te regelen. Hoezo is je werk er verantwoordelijk voor :?

Ah er speelt meer zie ik... Ja dat is vervelend dat je het zo ervaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:43

Ginootje schreef:

Hoezo word je als oud vuil behandeld als je werkgever, die gewoon jouw loon door moet betalen bij ziekte, van je verwacht dat je in ieder geval doet wat je kunt voor je geld?

Is er niet méér aan de hand? Heb je het wel naar je zin op je werk?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:45

Sonja schreef:
Ginootje schreef:

Hoezo word je als oud vuil behandeld als je werkgever, die gewoon jouw loon door moet betalen bij ziekte, van je verwacht dat je in ieder geval doet wat je kunt voor je geld?

Is er niet méér aan de hand? Heb je het wel naar je zin op je werk?

Er speelt nog veel meer inderdaad maar dat kan ik niet allemaal gaan uittypen! :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:45

Ginootje schreef:

Pas op, je ene teen is al gebroken, als je al geen poot meer hebt om op te staan, kom je helemaal nergens :D

Alle gekheid op een stokje. Volgens mij hoor je zelf op te lossen hoe je op je werk komt. Omdat je geen verzorgend werk zult kunnen doen, zal het administratief werk worden neem ik aan. En daarvoor hoef je vast niet om half zes weg.

Probeer een beetje in oplossingen mee te denken, in plaats van je zo slachtofferig op te stellen. In mijn ogen word je niet als oud vuil behandeld, maar wordt je (terecht) gewezen op je plichten tav je werkgever.

Kijk eens naar mogelijke oplossingen
- kun je je werktijden zo aanpassen dat je met OV kunt
- kun je met vriend / familie meerijden als je de werktijden wat aanpast
- kun je evt met collega's poolen
- kun je een taxi huren
- misschien kun je wel gedeeltelijk thuis werken,.

Kortom, er zijn vast genoeg oplossingen te verzinnen.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:47

Rocamor schreef:
Ginootje schreef:

Pas op, je ene teen is al gebroken, als je al geen poot meer hebt om op te staan, kom je helemaal nergens :D

Alle gekheid op een stokje. Volgens mij hoor je zelf op te lossen hoe je op je werk komt. Omdat je geen verzorgend werk zult kunnen doen, zal het administratief werk worden neem ik aan. En daarvoor hoef je vast niet om half zes weg.

Probeer een beetje in oplossingen mee te denken, in plaats van je zo slachtofferig op te stellen. In mijn ogen word je niet als oud vuil behandeld, maar wordt je (terecht) gewezen op je plichten tav je werkgever.

Kijk eens naar mogelijke oplossingen
- kun je je werktijden zo aanpassen dat je met OV kunt
- kun je met vriend / familie meerijden als je de werktijden wat aanpast
- kun je evt met collega's poolen
- kun je een taxi huren
- misschien kun je wel gedeeltelijk thuis werken,.

Kortom, er zijn vast genoeg oplossingen te verzinnen.

Ik stel me niet slachtofferig op ;) Ik ben der gewoon een beetje klaar mee! :)

- Ik kan mijn werktijden niet aanpassen want ik moet volgens rooster werken zeggen ze
- Collega's wonen helaas niet in de buurt
- Taxi huren is een optie maar het geld groeit me niet op me rug
- Thuis werken is geen optie

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:48

Maar ach, jij wilt ook bij dat bedrijf werken toch? Je weet waar het bedrijf gevestigd is, en daar ben je mee akkoord gegaan op het moment dat je je contract hebt ondertekend.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:48

Hiervoor is de werkgever WEL verantwoordelijk!
Citaat:
Als de werknemer zelf als gevolg van – bijvoorbeeld – een gebroken been niet kan autorijden, noch met het openbaar vervoer kan reizen, moet de werkgever voor passend (taxi)vervoer zorgen.

https://aanhetwerk.wordpress.com/2010/0 ... rtwachter/

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:49

Kan je niet collega's vragen die om dezelfde tijd moeten beginnen om mee te mogen rijden?
Misschien willen die wel eerder weg gaan om jou op te komen halen, al is het tegen een kleine vergoeding (of je nu je eigen benzine moet betalen of je collega).

Snap dat je ervan baalt, maar het is toch echt aan jou om een oplossing te zoeken.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:50

Brainless schreef:
Hiervoor is de werkgever WEL verantwoordelijk!
Citaat:
Als de werknemer zelf als gevolg van – bijvoorbeeld – een gebroken been niet kan autorijden, noch met het openbaar vervoer kan reizen, moet de werkgever voor passend (taxi)vervoer zorgen.

https://aanhetwerk.wordpress.com/2010/0 ... rtwachter/

Dit artikel is van 2010, ik weet niet of het nog steeds zo is ?

Heb je al in je CAO gekeken wat erover in staat? Wat voor iemand met een andere CAO geldt, hoeft voor jou niet te gelden.
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 24-08-15 12:51, in het totaal 2 keer bewerkt