Bijwerkingen medicatie...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianrowan2009

Bijwerkingen medicatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 08:02

Hoi,

Ik slik tramadol voor oa mijn reumatische klachten maar ik heb dus 1 verschrikkelijke bijwerking...
JEUK! Echt verschrikkelijke JEUK -O- 's nachts wordt ik wakker met het gevoel alsof ik werkelijk in een bed vol met jeukpoeder lig |(
Ik reageer al vrij snel op bijwerkingen maar dit.... Afgelopen nacht was het weer zo'n nacht *zucht*

Zijn er meerdere mensen die snel last hebben van bijwerkingen??

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:07

Snel last van ? Alleen maar, bij elk medicijn wat ik moet gebruiken heb ik wel bijwerkingen.
Dat komt voornamelijk door de hulpstoffen die gebruikt zijn, maar ook wel eens door de stof zelf.
Bij tramadol had ik voornamelijk last van jeuk op mijn hoofd, slaapstoornissen en plasproblemen.
Ik moet zelfs bij eventuele injecties , tegenmedicatie klaar hebben staan, want heb al eens een toxische shock gehad ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:08

Bah wat naar, het lijkt me vreselijk om door de jeuk wakker te worden ik moet er niet aan denken.. :(:)
Hoelang houden de bijwerkingen meestal aan bij jou? Als het niet over gaat zou ik toch zo snel mogelijk met je arts om tafel gaan zitten, want om nu elke dag de rest van je leven (ik ga ervan uit dat de medicatie voor altijd is zoals vaak bij reumatische klachten/ medicijnen) jeuk te hebben en houden dat is geen optie. Misschien is er een ander medicijn welke je beter accepteert? Of misschien is er iets tegen de jeuk te doen?

Heel veel sterkte in elk geval :(:)

Utixo

Re: Bijwerkingen medicatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:23

Tramadol is dan ook wel een middel waarbij bijwerkingen heftig zijn. Ik heb normaal geen last van bijwerkingen, kan alles slikken, maar bij Tramadol zoute ik de eerste paar dagen roze olifanten vliegen.

Je zou kunnen proberen of de bijwerkingen met Zaldiar wat minder heftig zijn, dat is 37.5 mg Tramadol en verder paracetamol.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:30

Ik slik nu af en toe gambaran, tramadol is wel bekend voor bijwerkingen. Loop je niet bij een reumatoloog voor je klachten? Dat er andere middelen kunnen worden ingezet? Ik spuit humira tegen artritis psoriatica en ben er tevreden over, omdat mijn knie nu helemaal versleten is gebruik ik dan de gambaran.
Sterkte en beterschap ts.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:45

Tramadol heb ik ook geslikt voor mijn ziekte van Bechterew, maar ik werd daar zo draaiduizelig van dat ik telkens op de grond belande. Ook niet erg bevorderlijk. Ik heb toen ook besloten dat het rotspul is en ben direct terug gegaan naar de reumatoloog. Nu heb ik Humira.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:29

Ik slik het sinds kort weer in redelijk hoge dosis maar heb eigenlijk geen last van bijwerkingen. Ik moest 9 maanden stoppen ivm zwangerschap, nu weer aan de tramadol 2x daags 150 mg. En ondanks de pauze geen bijwerkingen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:09

Ik kan heel moeilijk plassen als ik tramadol slik.
Geen jeuk gelukkig

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 13:23

Utixo schreef:
Tramadol is dan ook wel een middel waarbij bijwerkingen heftig zijn. Ik heb normaal geen last van bijwerkingen, kan alles slikken, maar bij Tramadol zoute ik de eerste paar dagen roze olifanten vliegen.

Je zou kunnen proberen of de bijwerkingen met Zaldiar wat minder heftig zijn, dat is 37.5 mg Tramadol en verder paracetamol.

ik slik het alleen 's avonds voor ik naar bed ga om in ieder geval pijn vrij de nacht door te komen maar deze jeuk als bijwerking is haast net zo erg als de pijn zelf :?
overdag slik ik het al niet omdat ik nog wel fatsoenlijk wil blijven functioneren. die duizeligheid en traagheid waar jij het over had @xxVon is er bij mij ook na een half uur maar dan lig ik veilig in bed.
toch zit ik er sterk aan te denken om aan de reumatoloog een ander recept voor te schrijven.

>>>Je zou kunnen proberen of de bijwerkingen met Zaldiar wat minder heftig zijn, dat is 37.5 mg Tramadol en verder paracetamol<<< heb jij hier ervaring mee? want dan wil ik daar wel eens naar gaan informeren bij de arts.

chocobroodje schreef:
Ik slik het sinds kort weer in redelijk hoge dosis maar heb eigenlijk geen last van bijwerkingen. Ik moest 9 maanden stoppen ivm zwangerschap, nu weer aan de tramadol 2x daags 150 mg. En ondanks de pauze geen bijwerkingen

dan heb jij wel heel veel geluk volgens mij. is toch een aardig hoge dosis ja.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:31

Ik heb ook Tramadol en sinds kort weer de maximale dosis van 400 mg per dag. In het begin had ik wel flink wat bijwerkingen, suf, traag, duizelig, moeilijk plassen, enz. En enorme jeuk, maar dan echt alleen aan m'n neus! Heel soms heb ik dat nog wel eens, zo'n jeuk neus (Tramadol neus zeg ik dan altijd haha). Verder gelukkig niet zoveel bijwerkingen meer van, je lichaam went er aan en daardoor worden de bijwerkingen ook minder. Meestal is dat een week of twee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:37

Ik slik ook tramadol, ik ben erg gevoelig voor bijwerkingen maar de tramadol gaat prima gelukkig.
In het begin af en toe lichte jeuk, verder geen klachten meer gehad.
Mijn darmen werken er ook prima op, ik slik 50 mg per dag retard, tot max 150 mg als ik of heel veel moet of heel veel last heb.
Ook met 150 geen darmklachten, ik het begin vond ik wel het gevoel raar in mijn buik als het uit begon te werken.
Alsof er ineens weer gevoel in kwam zeg maar. :')

Ik kan terwijl ik maar weinig 150 mg slik daar dus rustig mee autorijden, ik zit nog in de lessen dus dat is 100% zeker.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:54

Ianrowan2009 schreef:
Utixo schreef:

Ik gebruik zelf Zaldiar, op momenten dat mijn rugpijn niet te houden is gebruik ik Tramadol. Heb zelf het idee dat de Zaldiar iets minder heftig is. Daarmee kan ik bijvoorbeeld nog autorijden, terwijl ik met de Tramadol echt niet kan autorijden. En ik wil de Tramadol achter de hand houden voor mocht de Zaldiar niet meer werken. Slik ook geen hele hoge dosissen, bij rugpijn 3 maal daags 1, maar ik probeer dit tot 1 per dag te beperken, omdat ik anders de volgende dag wel knallende koppijn heb, en een humeur om te schieten. Maar jeuk krijg ik er niet van, wat ik al zei, alleen die vliegende olifantjes.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:59

Ik heb zelf ook reuma, gebruik veel medicatie maar niet tramadol.
Nu ben ik allergisch voor de enbrel en reageer hier dan ook best heftig op (flauwvallen, benauwd, allergische reactie op prik plek van zo'n 10 cm) en ga dus ook een overstap maken naar een andere TNF blokker.

Kun je niet overleggen met de reumatoloog? Zoals een zalf als lidocaïne en/of hydrocortison tegen de jeuk? Allergie tabletjes?
Wel vervelend dat je er zo'n last van hebt, hopelijk voel je je snel wat beter!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:45

Ik werd zwaar depressief nadat de kuur tramadol afgelopen was.
Huilde om het minste, schoot uit mijn sloffen voor een prul enz...
Heeft zo'n 2 weken geduurd ongeveer, tot ik "afgekickt" was van dat spul en sindsdien neem ik dat dus echt niet meer ! Maar op spoed zeiden ze me eens (na val van paard) dat diclofenac en tramadol exact dezelfde werking hebben maar diclofenac bekend staat om geen van de bijwerkingen te creëeren waarvan tramadol dan wel weer voor bekend is...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:01

Nou diclofenac en tramadol werken absoluut niet het zelfde, tramadol werkt veel sterker dan diclofenac.

Tramadol moet je alleen wel heel rustig afbouwen, anders krijg je dat inderdaad. Heel erg naar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:25

Het is niet vergelijkbaar inderdaad.
Diclofenac werkt bij mij helemaal niet, tramadol perfect.
In mijn geval gaat het om zenuwpijn en daar doet diclofenac niks tegen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:31

Diclofenac is een nsaid, tramadol is een (zwakke) opiaat.

Geen ervaring met tramadol, maar kun je niets tegen de jeuk doen? Ik heb bv menthol zalf om jeuk te laten verdwijnen zodat ik tenminste in slaap kan vallen.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:39

Nu we het hier toch over medicatie hebben, iemand ervaring met allergische klachten bij enbrel? Ik heb expres de zelf oplos injectie's gekregen omdat een beetje tegen te gaan maar de reactie wordt elke keer erger, nu dus ook benauwdheid en flauwvallen.

Morgen heb ik een afspraak bij de reumatoloog maar ik ben alleen even benieuwd!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 19:59

vuurneon schreef:
Diclofenac is een nsaid, tramadol is een (zwakke) opiaat.

Geen ervaring met tramadol, maar kun je niets tegen de jeuk doen? Ik heb bv menthol zalf om jeuk te laten verdwijnen zodat ik tenminste in slaap kan vallen.

Ik ben zelf allergisch voor menthol dus dat kan ik helaas niet proberen.
Afgelopen nacht weer zo'n kriebelnacht gehad maar ben er halverwege uit gegaan om even te douche.
Leek wel wat te werken, werdt er in ieder geval zelf wel weer wat rustiger van.
Deze week is de reumatoloog nog op vakantie, volgende week telefonische afspraak om te overleggen voor een alternatief.

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:06

Ah dat lijkt me vreselijk, zoveel jeuk! Helaas geen tips hier. Heb je je huisarts al gecontacteerd voor een eventueel ander middel?

Ik lig zelf al anderhalve week ziek op bed nadat ik toevallig op het zelfde moment dat ik mijn kuur sertraline begon, griep kreeg. Opgezette lymfeklieren, koorts, zweten, bibberen, hoofdpijn...je kunt je er wel iets bij voorstellen. :P

Oh edit, je reumatoloog is op vakantie... met mijn psych misschien? :+ Die is ook net vertrokken. Kan de huisartsenpost niets voor je betekenen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:06

Is je huid niet stiekem droog?
Als ik jeuk heb door mijn medicijnen en supplementen ga ik onder de douche.
Niet te heet en dan bodylotion voor onder de douche van nivea.
Niet te lang afspoelen, dan blijft het goed vet.
Wat ook kan helpen is een middel om je nieren te helpen, dus in elk geval goed drinken om goed te helpen zuiveren.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:10

Bel je arts, bijwerkingen mogen nl niet zo ernstig zijn....je zal dan een ander middel krijgen.