Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en juist doordat je bang bent om dat te krijgen...krijg je het 

pmarena schreef:Is denk ik gewoon een kwestie van een soort onzekerheid / faalangst, dat je al bang bent voor het misselijk en zenuwachtig worden en de gevolgen daarvan (onhandig en niet fijn in een groep, al helemaal niet tussen onbekende mensen die dan last van je hebben / raar over je gaan denken misschien) en juist doordat je bang bent om dat te krijgen...krijg je het
Je kan natuurlijk met allerlei rustgevende middeltjes gaan werken maar belangrijker is denk ik dat je inderdaad jezelf gaat her-programmeren. Dat je stopt met bang zijn dat het gaat gebeuren, maar dat je denkt: kom maar op! Mij maakt het niet uit, laat maar komen dan zijn we er maar vanaf
En dus echt situaties opzoeken. Al begin je maar klein met dingen die je wat eng vindt, bvb. iets doen, ergens binnenstappen, nachtje logeren ergens of wat je maar kan bedenken, steeds iets moeilijkers zodat die dingen je op een gegeven moment niet zenuwachtig / bang meer maken maar je er juist een kick van krijgt omdat je trots kan zijn op wat je gedaan hebt
Op het moment ben ik daar wel heel erg mee bezig, het zelfstandiger worden. Eerder werd zoveel mogelijk gewoon voor mij geregeld, maar doe het nu zelf. Tandarts, huisarts, bellen naar school etc etc. Eerder deed ik dat echt niet.

. Maar als je dingen gaat vermijden, is de stap straks moeilijker om wel te gaan. Ook helpt soms bij mij afleiding, zoals bij Horse Event 2 jaar geleden alweer, was ik ziek, tijdens het fotograferen niet, maar tijdens eten en niks doen voelde ik me ziek.